Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 27 z 27
  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    ja nie mówię żeby zacząć od rozwiercania. podałem 2 rozwiązania do wyboru, autor pytania wybierze sobie ten wygodniejszy dla niego.

    powyżej podałem jedynie przykłady, że czasem żeby wyjąc tą blachę jest szybciej rozwiercić nity. w skrajnym przypadku jeśli nie ma możliwości opuszczenia szyby do odpowiedniego poziomu pozostaje tylko rozwiercenie nitów, no chyba że jest 3 sposób.
    Pozdrawiam




  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    42
    Postów
    3
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007

    ja znam 2 sposoby:
    1) opuszczasz szybę do ok 1/3 wysokości i przez otwór inspekcyjny wypinasz szybą z mocowania. otwór widać na zdjęciu, ten pod silnikiem od mechanizmy szyby


    2) rozwiercasz 2 nity trzymające szynę od szyby. następnie po wyjęciu blachy nitujesz je ponownie w całość.

    Dzięki, za informacje, choć udało mi się dojść do tego zanim przeczytałem podpowiedź- zdjąłem bez rozwiercania nitów. Wyjąłem zatrzask z szyby i zdjąłem metalową pokrywę drzwi, później lina w otwór w szybie i zawiązałem za ramie szyby/drzwi, żeby mi nie fiknęła do wnętrza.

    Okazało się, że przyczyna nie otwierających się drzwi za pomocą zewnętrznej klamki nie leży ani w klamce, ani linkach, tylko samym zamku.
    Konstrukcja zamka jest porażająca - wielka mnogość sprzęgieł, sprężyn, zapadek. Cięgno połączone z klamką zewnętrzną jest złożone z dwóch elementów i w jakiś sposób "zesprzęglone" przez co co jakiś czas jedno spada z drugiego i klamka zewnętrzna nie otwiera drzwi.
    Na razie naprawiłem, ale jak długo to potrwa nie wiem. Jeśli ponownie się rozpadnie to chyba wymienię cały zamek, bo cięgna są już wytarte, co jest o tyle dziwne, że tylne prawe drzwi otwieram naprawdę rzadko, a elementy zamka wyrobione jakby miały 100k cykli., czyli jakbym otwierał drzwi co drugi przejechany kilometr
    Ostatnio edytowane przez capitano ; 25-07-2017 o 10:45

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    gratuluje sukcesu

    czy po rozebraniu nasmarowałeś wszystko odpowiednio. może coś stawia nadmierny opór i dlatego ten mechanizm nadmiernie się zużywa.

    gdyby to były lewe drzwi to mógłbym Ci odsprzedać kompletny zamek, sprawny, został po wymianie drzwi.
    Pozdrawiam


  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    42
    Postów
    3
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    gratuluje sukcesu

    czy po rozebraniu nasmarowałeś wszystko odpowiednio. może coś stawia nadmierny opór i dlatego ten mechanizm nadmiernie się zużywa.

    gdyby to były lewe drzwi to mógłbym Ci odsprzedać kompletny zamek, sprawny, został po wymianie drzwi.

    Tak, wszystko nasmarowałem, po kilku dniach użytkowania stwierdzam, że działa, ale nie idealnie. Niestety felerny zamek jest w drzwiach tylnych prawych, więc lewy nie będzie pasował.

    Ogólnie stwierdzam, że wszystkie mechanizmy drzwi Cromy są marnej jakości i chyba nie do końca przemyślane konstrukcyjnie. Już po naprawie tylnego zamka przy zamykaniu szyby przednich prawych drzwi coś strzeliło, coś pyknęło i szyba trze o coś. Muszę w wolnej chwili rozebrać przód i to naprawić, ale wkurzają mnie ostatnio te drzwi. Jakaś czarna seria. W ciągu 2 miesięcy wymieniałem już klamkę wewnętrzną lewych przednich drzwi, naprawiałem zamek prawych tylnych, a teraz to szyba z prawego przodu. A wcześniej jeszcze regenerowałem zamek klapy bagażnika. I jeszcze do tego czasami nie łączy mi wtyczka wspomagania.
    Kumulacja jakaś. Lubię moją Cromę, ale czasem działa mi na nerwy.

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2016
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    67
    Auto
    Croma 1.9 8v Multijet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał capitano Zobacz post
    Lubię moją Cromę, ale czasem działa mi na nerwy.
    Święte słowa . Jak sam uporam się z mechaniką to wkrada się jakiś inny duperel. Otóż właśnie mi padła prawa przednia zewnętrzna klamka. Na moje oko sam mechanizm klamki wydaje się w porządku - stawia opór, słychać pracę. Z wyjątkiem tego, że nie zwalnia zamka.Wcześniej działała trochę jak kończące się sprzęgło - zwalniała zamek tuż na samym końcu ruchu do góry. Klamka wewnętrzna działa bez zarzutu. W związku chciałem zasięgnąć waszej rady - czy jest to kwestia zluzowanego cięgna czy mechanizmu klamki albo zamka?

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2009
    Skąd
    Biała
    Postów
    71
    Auto
    Croma 1.9 150 kM Multijet manual6
    Rocznik
    2007
    Podnoszenie ciśnienia swojemu właścicielowi to chyba jeden z konkretniejszych elementów tego wozu auto za 128 tys zł.( FV ) Niestety makaroniarze przespali segment.

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2015
    Skąd
    Tychy
    Postów
    105
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Musiał byś to sprawdzić choć te mechanizmy są plastikowe i z doświadczenia zawsze mialem coś ułamane w kasetce a tam już szybę czeba rwać z zaczepów itd.

    Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    404
    Auto
    Croma 150
    Temat wałkowany wielokrotnie. Albo wygieła się ośka języka klamki albo wytarły się platikowe zapadki. Temat do ogarnięcia 2mm gwoździem w przypadku nr 1, lub klejem kropelka i kawałkiem plastiku który należy podkleić w miejsce wytarcia. Koszt 5zł. Koszt nowej klamki + mechanizmu około 600zł. Naprawa stosunkowo prosta.

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2016
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    67
    Auto
    Croma 1.9 8v Multijet
    Rocznik
    2007
    Manic, z tego co zrozumiałem, to tak czy siak trza rozebrać bok drzwi i wyjąć mechanizm klamki i zamek? Masz może jakieś zdjęcia albo mógłbyś napisać szerzej, która to zapadka jest problematyczna? Z góry dzięki

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    404
    Auto
    Croma 150

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2016
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    67
    Auto
    Croma 1.9 8v Multijet
    Rocznik
    2007
    Serdeczne dzięki.

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2018
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    39
    Postów
    9
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    ściągnij ten plik
    eLearn Fiat Croma PL - Downloads - Fiat Klub Polska

    widzę, że andy5 z niego screena wstawił więc tam na pewno jest szczegółowy opis jak wyjąć tą blachę.

    ja znam 2 sposoby:
    1) opuszczasz szybę do ok 1/3 wysokości i przez otwór inspekcyjny wypinasz szybę z mocowania. otwór widać na zdjęciu, ten pod silnikiem od mechanizmy szyby

    Załącznik 28813

    2) rozwiercasz 2 nity trzymające szynę od szyby. następnie po wyjęciu blachy nitujesz je ponownie w całość.

    jak będziesz miał problem to podjedz do mnie pod pracę w Warszawie na Woli, lub do domu do Piaseczna to pomogę Ci rozebrać i złożyć drzwi.
    Witam
    Super pomocny plik. Mam pytanie czy to jest całość do Cromy bo oznaczony jest jajo CD02. Jeśli tak to super, jeśli jest jeszcze coś czy możesz też udostępnić?


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Croma, osprzęt lewych drzwi
    Napisany przez maka131 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-01-2016, 20:39
  2. Croma, osprzęt lewych drzwi
    Napisany przez maka131 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-01-2016, 23:07
  3. Elementy zamka lewych tylnych drzwi .
    Napisany przez Maras1122 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-12-2015, 20:18
  4. Jak zdemontować klamkę zewnętrzną kierowcy?
    Napisany przez Gawel9 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-05-2013, 19:52
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 04-03-2013, 21:15

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-jak-wyjac-klamke-zewnetrzna-tylnych-lewych-drzwi-32568

fiat croma tylna klamka

fiat croma klamka zewnetrzna

croma wymiana klamki drzwi

fiatcromawymianaklamki

fiat croma wymiana klamki

wymiana klamki fiat croma

croma naorawa klamki zewnetrznej

wymiana szyby bocznej fiat croma

jak wyjac klamke zewnetrzna cromacroma naprawa klamkijak wymienic klamke zewnetrzna w giat cromaCroma klamka tylklamka cromaklamka fiat croma wymiana wykecoe szyby bocxnej fiat cromajak odkrecic tyla klamke doblofiat croma klamka zewnetrzna tylfiat croma zepsuta klamkawymiana klamki wewnetrznej cromawymiana klamki wewneteNej dRzwi cromademontaz zamka drzwi tylnych cromawymiana zamkka fiat cromawymiana klamki zewnetrznej w cromieklamka fiat croma

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl