Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
Like Tree1lubi to!

Temat: Sterowanie ogrzewaniem -klimatyzacja automatyczna  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2016
    Skąd
    Sucha Beskidzka
    Wiek
    31
    Postów
    81
    Auto
    Seicento 900
    Rocznik
    2001

    Sterowanie ogrzewaniem -klimatyzacja automatyczna

    Witam. Mam problem ale nie wiem czy z samochodem czy ja czegoś nie ogarniam. W lecie ustawienie klimatyzacji na full auto daje pożądana temperaturę i jest komfortowo. Teraz w zimie włączenie opcji full auto powoduje włączenie wentylatora na pełna moc i trwa to bardzo długo (robiłem test i nie zmniejszył prędkości nawet po 30 min jazdy). Żeby osiągnąć w miarę dobra temperaturę w aucie muszę ręcznie włączyć wszystkie kierunki nawiewu i prędkość tez ustawić samodzielnie. Nawet jak dam 32 st to z kratek wieje ciepłe ale nie bardzo gorące powietrze. Czy tu jest przyczyna? Termostat mam wymieniony, silnik osiąga temperaturę i wskazówka stoi na środku. Rury do nagrzewnicy są gorące tzn jedna jest bardziej gorąca od drugiej. Dzisiaj zamierzam z mechanikiem przepłukać nagrzewnice. Myślicie ze może to pomoc? Aha i jak sterujecie klimatyzacja w zimie?
    Ostatnio edytowane przez matteus1987 ; 19-01-2019 o 08:50



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    241
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Może jakaś klapka nagrzewnicy nie otwiera się do końca. Coś tam musi być co reguluje temperaturę nawiewu...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Zanim zajmiesz się przepłukiwaniem, sprawdź temperaturę samej nagrzewnicy po nagrzaniu silnika
    Gorąca - winne jakieś sterowanie
    Zimna/chłodna - przepłukać nagrzewnicę

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,287
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Sprawdź termostat, chodzi mi czy rura którą idzie do chłodnicy (tzw. Duży obieg) nagrzewa się od samego włączenia silnika, czy dopiero jak silnik osiągnie ~88°C.

    Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    241
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Doczytaj cały post autora

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2016
    Skąd
    Sucha Beskidzka
    Wiek
    31
    Postów
    81
    Auto
    Seicento 900
    Rocznik
    2001
    Przeczyscilismy ta nagrzewnice. Wyleciało mnóstwo kamienia. Skoro tam tyle tego było to nie wiem co jest w całym układzie. Dzisiaj wieczorem jadę dalej to przetestuje czy to pomogło.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2016
    Skąd
    Sucha Beskidzka
    Wiek
    31
    Postów
    81
    Auto
    Seicento 900
    Rocznik
    2001
    A jak ustawiacie ogrzewanie w zimie? Full auto, auto czy wszystko ręcznie? I na ile stopni?

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,287
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Ok, rozumiem. Tylko chodzi mi o to, że pomimo iż wskazówka stoi, pytanie jak steruje termostat obiegami. Nagrzewnica, problem był w bbm, w cromie nie słyszałem.

    Co do sterownia, mam na full auto. Przy temperaturze poniżej 2°c wyłącza się śnieżynka od klimatyzacji, automatycznie. Komfort - ciepło pojawia się po ok. 6-8 km.

    Zobacz jeszcze czy działa Ci obieg wew/zew.

    Dlaczego pisze o termostacie, miałem. Podobnie u siebie niby stało na 90°, ale cały czas był obieg duży. Wystarczyło stanąć na chwilę w korku i spadała do ~70-75°c.


    Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2009
    Skąd
    z lasu
    Postów
    36
    Auto
    Croma
    A co u mnie jest nie tak?
    Nawet jak ustawie temperaturę ręcznie na 16 stopni to z nawiewow wali gorącym powietrzem.
    Nie da się ustawić aby dmuchalo lekko podgrzanym powietrzem.

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,287
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Jak ustawisz 16 stopni to będzie dmuchać gorącym do momentu, az w kabinie nie będzie takiej temperatur (wpływa na to parametr z czujnika temperatury zewnętrznej). Jeśli jednak dmucha Ci caly czas, pomimo tego że w kabinie jest gorąco, wyczysc czujnik temperatury wewnątrz pojazdu, przy panelu klimatyzacji. Być może jest zakurzony i nie jest w stanie odczytać prawidłowo temperatury.

    Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2009
    Skąd
    z lasu
    Postów
    36
    Auto
    Croma
    Jak w kabinie jest ciepło to przestaje wiać gorącym.
    Jednak nie da się ustawić aby w kabinie było cieplej niż na zewnątrz a chłodniej niż 16 stopni.
    Trochę to uciążliwe na krótkich trasach.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    49
    Postów
    525
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał PanJarek Zobacz post
    Jak w kabinie jest ciepło to przestaje wiać gorącym.
    Jednak nie da się ustawić aby w kabinie było cieplej niż na zewnątrz a chłodniej niż 16 stopni.
    Trochę to uciążliwe na krótkich trasach.
    Bo to jest klimatronik trzeba było kupić "bieda wersję"
    Ostatnio edytowane przez Capsel ; 27-01-2019 o 15:41
    chrom lubi to.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    472
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Jednak nie da się ustawić aby w kabinie było cieplej niż na zewnątrz a chłodniej niż 16 stopni.
    Trochę to uciążliwe na krótkich trasach.
    Myślałem, że potrafię zrozumieć wszystko, ale jednak się myliłem bo tego nie

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Piła/Poznań
    Wiek
    26
    Postów
    210
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    01.2006
    @Voyager1 - chodzi o temperaturę w aucie w zbiorze niedomkniętym (x;16) stopni, gdy na dworze jest x stopni Celsjusza (dla x<16).
    @lukq - ustaw nawiew manualnie na wybraną wartość. Np. ja podczas dojazdów do pracy (5 km) manualnie ustawiam na 2 kreski nawiewu na szybę i 19 stopni (choć temperatura nie ma znaczenia na tak krótkim odcinku). Powoduje to, że w kabinie jest cyrkulacja powietrza, a jednocześnie nie zaczyna mi szaleć nawiew tuż przed samym dojazdem pod firmę. A że jest to krótki odcinek - nie ma opcji, abym zimą osiągnął te 16 czy 19 stopni w środku.
    W przypadku, gdy nie zależy nam na nagrzaniu wnętrza, nie zawsze sprawdzają się automatyczne ustawienia.
    Obecnie:
    Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
    Wcześniej:
    Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.

  15. #14
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,287
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    To prawda, jednak jak jest full auto, to i tak dmucha na 2 kreski . Potem faktycznie robi się wichura)

    Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    472
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Nie używam full auto bo mi nie odpowiada. Ogólnie w wielu autach nie odpowiadała mi ta funkcja. Mam na Auto, kierunki na wszystkie 3 strony świata, siłę na 3 kreski, temperatura 22-23 st. Jest optymalnie. Sam ustawiam tak żeby mi było wygodnie, a nie żeby z automatu mi wciskano debilne ustawienia. Wręcz dostaję furii jak nawiew napier...la tak, że własnych myśli nie słyszę, a sens tego jest żaden.

    Cytat Napisał Damn Zobacz post
    @Voyager1 - chodzi o temperaturę w aucie w zbiorze niedomkniętym (x;16) stopni, gdy na dworze jest x stopni Celsjusza (dla x<16).
    Ha. Dobre


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Brak nawiewu, klimatyzacja automatyczna
    Napisany przez plesik na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-11-2017, 08:55
  2. Klimatyzacja automatyczna
    Napisany przez jakubfermat na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 01-04-2017, 22:26
  3. klimatyzacja automatyczna
    Napisany przez misz na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 27-10-2014, 20:02
  4. Problem z klimatyzacja automatyczna nie zalancza sprezarki
    Napisany przez krisu861 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 27-05-2014, 08:20
  5. Klimatyzacja automatyczna
    Napisany przez kasprzak na forum Panda
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-07-2012, 22:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https://www.iparts.pl