No probowalem wejsc , ale cos nie tak jest z tym linkiem bo , od razu wywala
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Nie mozna wejsc do tego linku 😐
No probowalem wejsc , ale cos nie tak jest z tym linkiem bo , od razu wywala
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Nie mozna wejsc do tego linku 😐
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/c...4/3#post245842
to jest link do opisanego problemy Jarka
a tu masz link do pierwszej strony tego tematu
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/c...-system-25654/
jeśli mimo wszystko nie zadziałają te linki to w wyszukiwarce na górze strony wpisz vechicle i na pewno znajdziesz ten temat
Ostatnio edytowane przez maka131 ; 16-03-2017 o 12:07
Pozdrawiam
Moim zdaniem przyczyna leży w module blokady kierownicy. Kup moduł, podmień w nim elektronikę. Koszt nieduży a Cromka pewnie będzie wyleczona.
Tutaj masz moduł: Blokada kierownicy Fiat Croma II 517205180 (5521017028) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
Tutaj mój opis naprawy: http://fiatklubpolska.pl/croma-446/c...4/3#post245842
@Dany1989
ponownie przeczytałem i muszę sobie ta sytuację jakoś poukładać.
ja rozumiem to tak:
wsiadasz do auta, kluczyk do stacyjki i słychać spod kierownicy jak coś się tam mieli i kierownicą można od tej pory kręcić.
na desce obok zegarów gaśnie część kontrolek (świece, poduszki, ABS itd), część zostaje zapalona (ładowanie akumulatora, ciśnienie oleju w silniku) więc przekręcasz kluczyk.
no i teraz moje pytania
czy rozrusznik kręci?
czy po przekręceniu nie ma żarnej reakcji rozrusznika i słychać tylko jakby cykanie przekaźnika a kontrolki leciutko przygasają?
Pozdrawiam
To wyglada tak... wsiadam do auta kierownica zablokowana , wkladam kluczyk kierownica sie odblokowuje przekrecam i i nic.... zadnej kontrolki po chwili komunikat "vechicle" i kolejna proba i tak kilka kilkanascie razy az sie uda widze ze zapalily sie wiadomo wszystkie kontrolki potem gasna wiadomo zostaje tylko cisnienie oleju itp i wtedy mam pewnosc ze zapali, musze tylko zobaczyc czy po zgaszeniu auta kierownica sama sie blokuje , bo mialem tak kilka razy ze po zgaszeniu auta cos tam pod kierownica zabrzeczalo ale recznie przekrecilem kierownica i wtedy ja zablokowalo tak powinno byc czy jak czy po zgaszeniu auta sama powinna sie zablokowac od razu ??
po wyłączeniu silnika kierownica zostanie zablokowana chwile po wyjęciu kluczyka. jeśli po wyłączeniu kluczyk pozostaje w stacyjce to kierownica nie jest blokowana.
no to wracam do odpalania.
wsiadasz, wkładasz kluczyk do stacyjki, kierownica się odblokowuje. następnie przekręcasz kluczyk i na zegarach ciemność, żadne kontrolki się nie zapalają? auto nie odpala.
weź nagraj nam filmik, żeby pokazać dokładnie jak to wygląda.
Pozdrawiam
Dokladnie ciemnosc , ani szyby , radio nic nie dziala tylko ten komunikat , po kilku razach wszystko wraca do normy , jak juz sie uda odpalic to normalnie jade i wszystko gra dzis wieczorem moze nagram film co sie dzieje jak znowu to wyskoczy
i sprawdź jak się zachowuje kierownica - czy po włożeniu klucza zawsze się odblokowuje czy nie. Bo to może wyglądać jak pisali koledzy - sterownik blokady nie wysyła sygnału o prawidłowym odblokowaniu czyli uwalony mechanizm.
Wygląda to jakby poszczególne systemy w tym tablica wskaźników, komputer silnika itd. nie otrzymywały zasilania i nie ma zezwolenia na rozruch. Może to po prostu zacinający się przekaźnik w Body Computer lub niepewny styk na złączce przy BC.
Spróbuj pozamieniać przekaźniki i sprawdź złączki. Jak będzie problem możesz delikatnie puknąć w przekaźniki.
Dobrze byłoby sprawdzić błędy w centralkach. Masz jakiegoś ELMa?
Witam zobacze jeszcze te przekazniki , jak wloze kluczyk slychac przekaznik w okolicach zlacza obd , wydaje mi sie jeszcze ze winny moze byc ten stycznik w module kierownicy zobaczymy w weekend moze popatrze teraz czasu nie mam zbytnio 😐
Witam , dzis znów problem z uruchomieniem auta na zewnątrz dosc wilgotno , zamierzam jutro rozebrac. Ten modul kierownicy i zobaczyc czy nie ma przypadkiem luzu na tej zebatce i od razu zobacze ten stycznik , dzis 15 min probowalem uruchomic cromke az sie udalo , wie moze ktos jak dostac sie do tego modulu plastiki trzeba rozebrac. I podobno jest montowany na nitowkrety z gory dzieki 🙂
andy5 opisał naprawę oraz jak się dobierał do tego modułu, załączył również zdjęcia, link do opisu kilka postów powyżej.
jak zajrzysz do eLerna to tez znajdziesz opis jak odkręcić plastiki pod kierownicą.
jeśli problem zaczynasz łączyć z wilgocią to sprawdź odpływy z podszybia. wychodzą w tej okolicy kable do komory silnika i może gdzieś łapią wodę.
znalazłem 2 z tematów dotyczących wody pod deska w okolicach kierownicy
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/k...znikami-32075/
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/w...ierowcy-30730/
Ostatnio edytowane przez maka131 ; 20-03-2017 o 14:48
Pozdrawiam