Poszukaj na forum, mam dzień e wrażenie ze ktoś już to testował.
Błąd zniknie z deski w pamięci będzie wisiał dalej, że występował
Poszukaj na forum, mam dzień e wrażenie ze ktoś już to testował.
Błąd zniknie z deski w pamięci będzie wisiał dalej, że występował
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
w awatarze mam typ silnika co do kontrolki ostatnio musiałem kasować komputerem, kilkukrotne odpalanie nic nie dało (miałem błąd egr) u mnie w trybie awaryjnym nie dało się jechać więcej jak 50 -60
witam wszystkich,
A więc sprawa wygląda następująco. Gdy świeci się kontrolka to jest tryb awaryjny. Po zdjęciu Check engine wszystko wróciło do normy. Auto znowu ciągnęło ..... ale jakoś dziwnie. Rozpędzało się znacznie lepiej ale ok 1300-2000 obrotów jest jakiś minimalny spadek mocy. Na trasie pojawił się dodatkowo P0238. Zaraz go zdjąłem
wyczyściłem czujnik ciśnienia doładowania MAP (był mocno zasyfiony), wężyki od elektrozaworu sprawdziłem. Klapy wirowe poruszają się prawidłowo. Elektrozawór mam cały plastikowy bez metalowej opaski.
Teraz sytuacja wygląda tak, że po wciśnięciu gazu raz dostaje kopa a drugi raz rozpędza się powoli (lepiej na wyższych obrotach). Żadnej reguły. Z logów wynika, że ciśnienie doładowania obliczone jest znacznie mniejsze od osiąganego np 1700 do 1300mBar.
1).Czy należy wymienić ten elektrozawór turbo?
2) jakie parametry w multiecuscan należy sprawdzić, żeby znaleźć przyczynę mulenia.
3) skoro MAP był zasyfiony to cały kolektor wygląda podobnie. Czy warto go wykręcać i czyścić?
Pozdrawiam,
Piotr
No to ja stawiam na zacinającą się kierownicę turbiny. Sprawa mechaniczna. Małe ciśnienie doładowania - uboga mieszanka - więcej sadzy. Może też turbina puszcza trochę oleju...
Kolektor zawsze warto wyczyścić, ale to trochę zachodu ze zdjęciem. Większym problemem jest skąd się bierze syf.
Dzięki Grzest. Czy z MultiEcuScana wyjdzie coś? Tę kierownicę da się wyczyścić w moim plastikowym zaworze czy trzeba wymieniać całego?
O którą turbinę i olej Ci chodzi? Nie wiem czy to ma znaczenie ale trochę mi oleju z silnika wzięło przez 10kkm, wydaje się, że za dużo.
Piotr
Mam na myśli niestety turbosprężarkę... Zawór sterujący może być OK, ale jak mechanicznie się kierownica zacina to na nic dobre sterowanie....
Niestety nie obejdzie się bez wyjęcia turbiny w takim przypadku..
PS: zdejmij gumowy wąż dolotowy do kolektora i zobacz czy jest tylko tłusty, czy zarzygany olejem...
Ostatnio edytowane przez grzest ; 24-07-2014 o 21:09
Dzięki. Branie oleju, raz zapalił mi się niski poziom oleju mimo pełnego stanu, kilka razy silnik wchodził na wysokie obroty i tam pozostawał 2-3 sekundy po zdjęciu gazu zdają się potwierdzać Twoją opinię.
A ja sądziłem że 200 zł na zaworek turbospreżarki rozwiąże problem
Piotr
mam olej na przepustnicy i w kolektorze. Stąd pewnie ubytki w silniku. Swoją drogą dziwiłem się skąd ta mokra maź przy wejściu do kolektora od strony EGR. To sadza, nagar wymieszane z olejem.
Cóż trzeba się wziąć za turbinę.
PS z drugiej strony może ten olej i breja smarowały klapy wirowe przeciwdziałając zatarciu
Piotr
Ostatnio edytowane przez PiotrL ; 25-07-2014 o 11:22
Byłem w warsztacie. Chłopaki znaleźli nieszczelny przewód do gruszki sterującej turbiną (przewód inny niż do zaworu overboosta). Dopiero teraz czuję te 200KM!!! Wszystko wydaje się działać dobrze.
Żeby nie było zbyt pięknie to stwierdzili, że turbina pluje jednak do kolektora mgłą olejową, stąd pewnie branie oleju. Skoro wszystko działa na razie dobrze to czy ta mgła zapowiada problemy?
Piotr
Problemy
DPF, odma, klapy przez syf (mokry i zlepiający) w kolektorze. DPF można zniszczyć przez dużo większą temp spalania mieszanki z olejem (olej w końcu nie będzie się dopalał w komorze, tylko w DPF-ie co poskutkuje stopieniem ceramicznej struktury).
No i syf w intercoolerze-spadek sprawności chłodzenia powietrza doładowanego...
PS: ok 1600pln (ja tak zapłaciłem za całkowitą regenerację-tylko korpus został stary) i zapominasz na conajmniej 200kkm jak będziesz szanował turbinę...
Ostatnio edytowane przez grzest ; 25-07-2014 o 22:56
Podepne sie pod temat, w mojej Cromie tez zapalila sie kontrolka. Nie ma spadku mocy i silnik pracuje normalnie. Diagnosta powiedzial, ze zawor egr jest zablokowany w pozycji "zamkniety". Moje pytanie, czy naprawiac od razu czy mozna jezdzic? Silnik 2.4
Jak zablokowany jest w pozycji zamkniętej to dla kolektora ssącego lepiej. Pytanie czy na pewno bo komputerowi bym nie wierzył.
Diagnosta powiedzial, ze gdyby byl zablokowany w pozycji otwarty to auto by nie jechalo. Czy przy czyszczeniu trzeba wymieniac uszczelki?
Do diagnosta Cię okłamał, gdyby zawór zatrzymał się w pozycji 10% otwarty to cały czas spaliny dostawały by się do kolektora ssącego a samochód był by troszkę słabszy raczej nie odczuł byś tego. Co do czyszczenia to przede wszystkim trzeba sprawdzić czy zawór jest sprawny, zawór zanieczyszczony pracuje ale się nie domyka a ty napisałeś że zawór stoi a to różnica.