Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 28 z 28
Like Tree14lubi to!

Temat: Croma 1.9jtd/M32 wymiana półosi, koniec trzęsienia raz na zawsze - TUTORIAL  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    384
    Auto
    Croma 150
    Pytanie odnośnie prawej półosi. Czy półoś wyjdzie wraz z całą podporą jeśli wyjmę półoś z piasty, odkręcę trzy śruby podpory i wyszarpnę półoś ze skrzyni. Pytanie czy te dwie tuleje blokujące przemieszczenie podpory względem bloku nie będą w tym przeszkadzały? Czy da radę odsunąć podporę na odległość tych tulei i wyszarpnąć półoś wtedy?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2016
    Skąd
    Nysa
    Wiek
    37
    Postów
    2
    Auto
    Lancia Phedra
    Rocznik
    2003
    Super artykuł... a co z silnikami 2.4 ? Tam to już wogule jest kosmos z dostępnością półosi

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2020
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    39
    Postów
    111
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 115KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał manic Zobacz post
    Pytanie odnośnie prawej półosi. Czy półoś wyjdzie wraz z całą podporą jeśli wyjmę półoś z piasty, odkręcę trzy śruby podpory i wyszarpnę półoś ze skrzyni. Pytanie czy te dwie tuleje blokujące przemieszczenie podpory względem bloku nie będą w tym przeszkadzały? Czy da radę odsunąć podporę na odległość tych tulei i wyszarpnąć półoś wtedy?
    Wszystko dokładnie opisałem powyżej:

    - najpierw należy rozkręcić podporę półosi i "trójkąt z łożyskiem" podobnie jak w punkcie pierwszym (w Cromie 3 nakrętki na trójkącie na klucz płaski 13) rozdzielamy podporę i po prostu wyciągamy półośkę wraz z łożyskiem z łapy i jednocześnie ze skrzyni - podłożyć miskę na olej, potem odkręcamy podporę wałka od silnika, a konkretnie od miski olejowej; gdy się uda to super, ale w moim przypadku było to akurat niemożliwe gdyż nakrętki były nie do ruszenia; w takim momencie bierzemy najpierw klucz nasadowy torx 16 i odkręcamy 3 śruby podpory, nie odejdzie od bloku tak po prostu w dwóch otworach ma takie tulejki prowadzące i najpierw musimy odciągnąć podporę od bloku podważyć na tyle, żeby owe tulejki wyszły z prowadzenia gwintu śrub (ja użyłem małego śrubokręta) i teraz delikatnie pukamy młoteczkiem w podporę aby przesuwała się w stronę piasty, delikatnie się przesuwając wyciąga za sobą również ośkę ze skrzyni; w pewnym momencie wszystko się luzuje i możemy wyjąć w całości długą półośkę wraz z podporą na zewnątrz,


    Wbrew pozorom wcale nie jest łatwo odciągnąć tę podporę od skrzyni. Półoś siedzi bardzo sztywno w w skrzyni i ruchy nie ma praktycznie wcale. Ja włożyłem cienki śrubokręt aby tylko te tulejki wyszły z gniazd. Czy uda Ci się to wyszarpnąć... może i tak ale ja robiłem to delikatnie i powoli.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał winiu125 Zobacz post
    Super artykuł... a co z silnikami 2.4 ? Tam to już wogule jest kosmos z dostępnością półosi
    Kolego nie mam pojęcia. Przykro mi ale z racji tego, że moja to 1.9 zagłębiłem temat odnośnie tych skrzyń i półosi. Pogrzeb poszukaj... ale biorąc pod uwagę podobne rozwiązania z Oplem myślę, że jest nadzieja.

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    384
    Auto
    Croma 150
    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Jak odkręcę trójkąt z łożyskiem to już wyciągam półoś że skrzyni i z podpory? Wychodzi w miarę łatwo czy trzeba posiłkować się długim łomem? Myślałem do tej pory że łożysko dość mocno jest osadzone w podporze i trzeba odkręcić wszystko a następnie wybić łożysko.

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2020
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    39
    Postów
    111
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 115KM
    Rocznik
    2008
    Łożysko umiejscowione jest właśnie w tym trójkącie (nie w podporze) i ten trójkąt "wchodzi" w podporę. Jeżeli uda Ci się odkręcić te 3 nakrętki (jak zdążyłeś przeczytać to u mnie nie było szans) to wyjmiesz trójkąt wraz z łożyskiem i półośką jako całość. Podporę wtedy odkręcisz już na luzie. Przejrzyj moją fotorelację tam widać jak to jest skonstruowane.

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    384
    Auto
    Croma 150
    OK teraz już mi się rozjaśniło wszystko. Teoretycznie - jeśli uda się rozkręcić trzy śruby na trójkącie łożyska to czy rozpołowienie podpory tzn. wyjęcie trójkąta z podpory stanowi jakiś kłopot, schodzi to lekko?

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2020
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    39
    Postów
    111
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 115KM
    Rocznik
    2008
    Powinno rozejść się lekko. Ewentualnie podważysz jakimś śrubokrętem delikatnie. No na pewno sobie poradzisz. Wyjdzie w praniu co i jak.

    Tapatalknięte z Hujaweja

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    384
    Auto
    Croma 150
    Sorry ale jeszcze jedna wątpliwość, bo zasugerowałem się widokiem podpory z vectry, a nie chciałbym być zaskoczony jak będę to robił. Chodzi mi o półoś oryginalną z cromy a nie vectry. Rozumiem, że sama blacha trójkąta odejdzie łatwo ale chodzi mi czy wyjęcie łożyska z podpory będzie stanowiło problem (półoś na aucie bez odkręcania podpory od bloku). Logicznie myśląc biorąc pod uwagę konstrukcję podpory z cromy to łożysko musi w niej być spasowane dobrze i czy tu nie ma problemu by wyszło ono z gniazda w podporze. (w vectrze ze zdjęć wygląda to nieco inaczej - podpora ma dwie części, które się rozpoławia i w jednej z nich dopiero jest łożysko).

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2020
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    39
    Postów
    111
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 115KM
    Rocznik
    2008
    Nie rozbierałem tej wyjętej z Cromy, ale wg mnie jest tak samo jak w podporze od Vectry C. Bez sensu byłaby konstrukcja gdzie w podporze łożysko miałoby siedzieć na ciasno. Jest to tak zrobione, żeby montaż i demontaż był łatwy nawet dla samej zmiany łożyska. Poza tym gdyby było w podporze to jak wyjąć oś na której to właściwie łożysko jest nabite. Mija się to z celem.. Dla poglądu tu jest aukcja ze zdjęciami:
    https://allegro.pl/oferta/wspornik-p...367-9631088664

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2020
    Skąd
    Widów
    Wiek
    33
    Postów
    1
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    W końcu coś co może mi pomóc Ten sam problem - drgania kierownicy przy większych prędkościach. Trzeba się zapoznać z materiałami i działać

  12. #26
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,083
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Ja wymieniłem w Stilo kompletne półosie po obu stronach. Objaw drgania kierownicy przy prędkości ok 120km/h zniknął.
    Nigdy więcej STILO

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2020
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    39
    Postów
    111
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 115KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał kulek87 Zobacz post
    W końcu coś co może mi pomóc Ten sam problem - drgania kierownicy przy większych prędkościach. Trzeba się zapoznać z materiałami i działać
    Nawet się nie zastanawiaj. I nie wydawaj już ani grosza na jakiekolwiek naprawy tych fabrycznych bo szkoda kasy. Ja już trochę pojeździłem po wymianie i na serio już zapomniałem o tym, że w ogóle trzęsło.
    Nie ma teraz znaczenia jaka prędkość, czy przyśpieszanie czy wytracanie prędkości. Auto jedzie przyjemnie wręcz rewelacyjnie.

  14. #28
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,498
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Przejechałem co prawda jakieś 5-6kkm od momentu wymiany. Nic się nie dzieje, zero minimalnych nawet wibracji. Myślę że to tani i dobry sposób, aby zażegnać problem.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. fiat Croma 1.9jtd krajowy
    Napisany przez siopek na forum Kupię
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 10-05-2016, 11:11
  2. Croma 1.9JTD
    Napisany przez Piotrek2000 na forum Croma
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 23-12-2015, 21:08
  3. Croma 1.9JTD 120HP, 2007,
    Napisany przez michasio na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-07-2015, 13:05
  4. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 22-10-2014, 00:03
  5. Początek i koniec mojej przygody z Stiflonem 1,9JTD
    Napisany przez Bathory na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 02-07-2014, 00:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl