każda Croma 1,9 120KM jest bez klap!
każda Croma 1,9 120KM jest bez klap!
Ostatnio edytowane przez kox ; 07-01-2014 o 22:14
JTD i JTDm są Fiatowskie. Zaś benzynowe JTS są Oplowskie (GM).
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
mJTD, to silnik GM, we współpracy z Fiatem.
A co w tym silniku jest z GM? Chyba nic. Silnik 1.9 150KM jest przecież oparty na konstrukcji silnika 1.9 140KM , który był montowany np. w Stilo, Alfie 156, 147. Czy może mi kolega wskazać jaki wkład ma w silniki Diesla w Crome GM. W Cromie GM ma wkład w płytę podłogową oraz w niecieszącą się uznanie skrzynie m32.
Durne klapy wirowe to właśnie pomysł GM.
kolego poczytaj trochę lektury o tych silnikach , 120 i 150 to mjtd i 120 w stilo takie ma i miało oznaczenie, co do udziału GM przy klapach wirowych to nie wiem skąd to wymyśliłeś?, co powiesz o silniku 140 kM który też jest fiata i posiada klapy wirowe?
wiadomość dla mieszko - benzyniaki JTS to są włoskie silniki przeważnie montowane w alfach np;2.0 JTS
cobyś za bardzo sięnie przemęczył to Fiat JTD
Ostatnio edytowane przez jaro190 ; 08-01-2014 o 13:22
Miszko, nie mieszko
2.0 JTS to konstrukcja oparta o 2.0 TwinSpark czyli Fiat, zadebiutowała w AR 156 i jest to coś zupełnie innego niż to co niżej.
Zaś dla przykładu w AR 159 montowali benzynowe z JTSów trzy silniki: 1.9 JTS, 2.2 JTS oraz 3.2 JTS (nie JTS jeszcze były (też nie fiatowski) 1.8 MPI i na końcu (fiatowski) 1.8 TBi (1750)). Te dwa pierwsze egzemplarze konstrukcje powstały we współpracy z GM i są średnio udane. Bloki z tych silników pochodzą od GM. Słyną też z rozciągających się rozrządów. 3.2 JTS jest wzięty od GM Holden i zmodowany przez Alfę. Nie ma za dużo wspólnego z rdzennym V6 od Alfy, to inny silnik. Stąd często w aukcjach chcąc podkreślić wyjątkowość wspomina się o busso (Giuseppe Busso), czyli rdzennym v6 alfy.
Czyli mamy:
1.8 MPI 140 KM - to nie fiatowski motor, był też montowany w Vectra C, taki niby odpowiednik 1.8 TwinSparka
1.75 200 KM - aka 1.8 TBi - produkcji Fiat, wszedł pod koniec produkcji 159tki.
1.9 JTS 160 KM - blok GM + mod od alfy
2.2 JTS 185 KM - blok GM + mod od alfy
3.2 JTS 260 KM - wzięty z GM do Alfy, ma też brata w GM o pojemności 3.6l.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
sorry za literówkę
Witam,
dzięki za rady kompendium wiedzy na temat ilości KM w poszczególnych wersjach silnikowych
A teraz trochę info, bo zdjęć nie ma chyba sensu wrzucać. Po rozbiórce okazało się co następuje:
1. głowica - wymagała minimalnego planowania, więc pójdzie grubsza uszczelka; dwa zawory były lekko podgięte, więc wymiana. Dodatkowo sprawdzenie szczelności i wymiana uszczelniaczy zaworowych - innymi słowy kompleksowo zrobiona głowica
2. blok - gładź cylindra ok, co mnie cieszy najbardziej Tłok ma leciutkie ryski - wygląda jak gdyby ktoś go stukał małym, płaskim śrubokrętem Nie dotykam bo to po prostu nie ma sensu, a na pewno poza estetyką nie będzie miało przełożenia na kompresję
3. turbina - uszkodzone łopatki wirnika strony wydechowej, lekki luz wzdłużny wirnika (puszcza olej - turbina była mokra przy wyjmowaniu), również lekki (minimalnie) luz wirnika na stronie zimnej. Natomiast gwoździem do trumny jest zablokowana geometria łopatek - porusza się w bardzo niewielkim zakresie i co chwila blokuje. Jutro turbina jedzie na regenerację.
Niestety samochodu nie uda się złożyć do piątku, więc przez weekend będę dofinansowywał ZTM
Jeszcze raz zwracam się do Was z prośbą o jakieś wskazówki w temacie wad tej jednostki silnikowej - czy należy coś jeszcze wykonać?
Pozdrawiam!
[QUOTE=wolverinehh;162893
1. głowica - wymagała minimalnego planowania, więc pójdzie grubsza uszczelka;[/QUOTE]
uszczelka dobierana jest do wysokości wystawania tłoków ponad blok,głowica diesla w 99 procentach silników jest płaska,komora spalania jest w tłoku, więc planowanie nie wpływa na grubość uszczelki,uszczelkę grubszą stosuje się gdy komora spalania jest w głowicy i planując ją zmniejszasz objętość komory spalania.
Planowanie/zabielanie usunęło trochę materiału z głowicy, więc tym samym zmniejszyła się minimalnie pojemność komory spalania, a zawory będą bliżej tłoków. Dla zachowania warunków pracy zostanie włożona uszczelka, która jest o 1 setkę grubsza od seryjnej. W IC twierdzą (na podstawie katalogu), że to najgrubsza jaka występuje do tego motoru.