Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 34
Like Tree2lubi to!

Temat: Croma 1.9 JTD - podszarpywanie, czarny dym, dziwny dĹşwięk  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2017
    Skąd
    WRO
    Wiek
    29
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Croma 1,9 150 KM
    Rocznik
    2008

    Croma 1.9 JTD - podszarpywanie, czarny dym, dziwny dźwięk

    Cześć.

    Od prawie roku jestem posiadaczem Cromy, rocznik 2008, 1.9 150 KM, skrzynia automatyczna. Chcę na samym początku zaznaczyć, że jestem laikiem jeśli chodzi o samochody. Chciałbym o nie dobrze zadbać, stąd te mam kilka pytań:

    1) Od pewnego czasu zauważyłem, że przy mocniejszym dodaniu gazu, czyli przy obrotach ok. 2500, zostawiam za sobą czarny dym. Problem nie pojawia się gdy rozpędzam się spokojnie. Zdaję sobie sprawę, że przyczyn tego stanu rzeczy może być milion, ale chciałbym wiedzieć jakie są te najbardziej prawdopodobne (bym mógł być może dać mechanikom jakiś trop gdy będę się do nich niedługo wybierał).

    2) Zacząłem od niedawna słyszeć turbinę (dźwięk karetki). Nie depczę po gazie na zimnym silniku, pilnuję by auto się rozgrzało i nie rozpędzam się w mieście. Wymieniałem niedawno rozrząd (w innym warsztacie niż dotychczas jeździłem) i panowie, powiedzieli mi, że zauważyli olej w okolicach turbiny i trzeba ją jak najszybciej zregenerować/wymienić. Noszę się z tym zamiarem i chciałbym spytać jaka jest mniej więcej cena takiej usługi (już ze wszystkim).

    3) Mam również problem z dziwnym do określenia lub naśladowania dźwiękiem, który moim laickim uchem wywodzi się z opon. Jeśli miałbym porównać ten dźwięk to chyba byłoboby to hukanie sowy, jest to taki przerywany dźwięk i występuje przy dodawaniu gazu. Jednak występuje on nie zawsze, zauważyłem, że najczęściej to chyba występuje przy ruszaniu ze świateł. Trochę też szarpie autem przy ruszaniu. Dźwięk ustępuje gdy zdejmuję nogę z gazu i znowu ją dam. Jest to przy prędkościach od 0 km/h do 60 km/h. Gdy jadę autostradą tego podszarpywania i dziwnego dźwięku już nie ma.

    Będę z góry wdzięczny za wszelkie rady,



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    41
    Postów
    1,050
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Ad.2. Regeneracja turbiny na Podkarpaciu to koszt od ok. 1.200 do 1.500 zl. Demontaz, regeneracja i montaz z regulacją. Mowa oczywiście o usłudZe z fakturą/rachunkiem. Ja w Jaśle zapłaciłem 1.500 zl. We Wrocławiu ceny mogą być wyższe. Unikaj firm oferujacych regenerację np. za 800 zl. Wkładają chińskie jednorazowe części i taka "regeneracja" starcza z reguły na chwilę.

    Zrobisz turbo, problem ad.1 prawdopodobnie zniknie samoistnie. Jeśli nie - trzeba bedzie sprawdzić też wtryskiwacze, czy one przypadkiem nie "leją".

    Ad.3. Sprawdź stan przegubów. Może one już szwankują.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez michalpodroznik ; 19-08-2018 o 12:04

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    199
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005
    Ad.3.
    Taki dzwiek?
    https://youtu.be/UFsSRwXyUaU

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    29
    Postów
    91
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2009
    Ad.1. Mam ten sam problem co u Ciebie, po sprawdzeniu prawie wszystkiego czyli EGR, odma, turbo, czyszczeniu coolera pozostały wtryski. Wg MES'a 1 z nich leje. Musze je wyjąć na stół i dać do sprawdzenia, a nie bardzo mam czas. Posłuchaj z rana jak odpalisz auto czy silnik pracuje równo bo jeśli nie to także może świadczyć o problemach z wtryskami.

    Ad.2. Koszt regeneracji turbo we Wrocławiu to około 1500 zł. a nowa z ASO to koszt 1900 zł. Wieczorem postaram Ci się podać namiary na sprawdzone warsztaty we Wro jeśli chodzi o turbiny.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2016
    Skąd
    Tarnow
    Wiek
    62
    Postów
    48
    Auto
    Eiat Croma 1,9mjet
    Rocznik
    2007
    Taki odgłos jak na youtube miałem jak odejmowałem gaz mechanik powiedział że to jest przeładowanie turbo.Wymieniłem elektrozawór turbo overboost i a razie nie słysze tego dzwięku.Mam jeszcze w planie wymienić wężyki podciśnieniado gruszki.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Taki gwizd turbo to u mnie słychać od początku jak kupiłem CROME czyli już 4 lata.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    903
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Czarny dym to zapewne wina turbiny która opisujesz... pewnie leje olejem ale równie dobrze może być wtrysk, lub przepływka... odepnij przepływkę i zobacz czy coś się zmieni. Profilaktycznie należy przeczyścić EGR oraz czujnik w kolektorze i przeprowadzić diagnostykę komputerową. Filtr powietrza kiedy wymieniony?
    Jeśli chodzi o skrzynie to zacznij od wymiany oleju...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    199
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005
    Czarny dym to zazwyczaj za duża dawka paliwa. Dzieje się tez tak gdy jest nieszczelność w dolocie np. nieszczelny intercooler.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2017
    Skąd
    WRO
    Wiek
    29
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Croma 1,9 150 KM
    Rocznik
    2008
    Tak, jest to bardzo podobny dźwięk do tego filmu z youtube.

    Jadę jutro do mechanika żeby zrobili przegląd co tam się dzieje, ale już przy wymianie rozrządu inni mechanicy mówili mi, że tam się leje w okolicach turbiny. Filtr powietrza był wymieniany w grudniu przy wymianie oleju.

    cicuhel, ja słyszałem że od turbo jest bardzo dobry serwis na Klimasa. Jeśli masz jakieś inne namiary byłbym bardzo wdzięczny.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    903
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Turek Zobacz post
    Czarny dym to zazwyczaj za duża dawka paliwa. Dzieje się tez tak gdy jest nieszczelność w dolocie np. nieszczelny intercooler.
    Faktycznie... rocznik 2006 więc kolektor stalowy a więc i pewnie listwa leży i klapy nieszczelne... turbina wtedy ma lekko bo nie nabije ciśnienia i rozkręca się do zbyt dużych obrotów co niestety zabija ją a układ leje paliwa jak opętany bo przepływka wskazuje duży przepływ masy powietrza.... Ale to w tym roczniku łatwo zdiagnozować poprzez zdjęcie górnej osłony silnika i sprawdzenia czy jeszcze są i w jakim stanie klapy i czy jest tam pełno oleju/sadzy na kolektorze...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    199
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005
    [QUOTE=jsokolow;339528]Tak, jest to bardzo podobny dźwięk do tego filmu z youtube.

    Wiesiekf napisał co to może być. Do tego sprawdził bym czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym czy nie jest zabrudzony. Zalepiony syfem daje błędne odczyty odnośnie ciśnienia doładowania i turbina dmucha za mocno.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2017
    Skąd
    WRO
    Wiek
    29
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Croma 1,9 150 KM
    Rocznik
    2008
    Czyli turbina do regeneracji na 100%. Jutro jadę na ogólny przegląd do mechaników do których zawsze jeżdżę, myślicie by im powiedzieć o tych wszystkich wskazówkach, czyli między innymi czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym itd, by to sprawdzili?

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    199
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005
    Jeśli wybierasz się do mechanika to powinien wiedzieć gdzie zajrzeć i co sprawdzić. Jeśli powiesz ze przyjechales wymienić turbine to pewnie tak zrobią. Czujnik też. Pytanie czy taka będzie rzeczywiście potrzeba. Wiele rad i wskazówek których udzielamy na forum jest do sprawdzenia w domu garażu podwórku itp. Np.stan czujnika o którym wspomniałem.
    Mi np po kupnie przy 230000 km przebiegu gwizdala turbina na zimnym A po porannym rozruchu dymil przez chwilę . Po serwisie olejowym i innych , po kilku trasach z większą prędkością bez zamulania. Po 4 chyba zbiornikach wyjezdzonych z dodatkiem oleju 2t poranne dymienie ustalo, turbina znacznie przycichla. A i przeładowanie turbiny skonczylo się po czyszczeniu czujnika. Obecnie 303000 na liczniku i turbo to samo siedzi czujnik też.
    Nie zabieraj zatem naszych wskazówek do mechanika tylko sam się zainteresuje jeśli lubisz pogrzebać przy aucie i chcesz oszczędzić parę stowek. Tyle.
    Capsel lubi to.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2017
    Skąd
    WRO
    Wiek
    29
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Croma 1,9 150 KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Turek Zobacz post
    Jeśli wybierasz się do mechanika to powinien wiedzieć gdzie zajrzeć i co sprawdzić. Jeśli powiesz ze przyjechales wymienić turbine to pewnie tak zrobią. Czujnik też. Pytanie czy taka będzie rzeczywiście potrzeba. Wiele rad i wskazówek których udzielamy na forum jest do sprawdzenia w domu garażu podwórku itp. Np.stan czujnika o którym wspomniałem.
    Mi np po kupnie przy 230000 km przebiegu gwizdala turbina na zimnym A po porannym rozruchu dymil przez chwilę . Po serwisie olejowym i innych , po kilku trasach z większą prędkością bez zamulania. Po 4 chyba zbiornikach wyjezdzonych z dodatkiem oleju 2t poranne dymienie ustalo, turbina znacznie przycichla. A i przeładowanie turbiny skonczylo się po czyszczeniu czujnika. Obecnie 303000 na liczniku i turbo to samo siedzi czujnik też.
    Nie zabieraj zatem naszych wskazówek do mechanika tylko sam się zainteresuje jeśli lubisz pogrzebać przy aucie i chcesz oszczędzić parę stowek. Tyle.
    Cześć, ja rozumiem i bardzo dziękuję za te wskazówki. Niestety tak jak wspomniałem w 1 poście, jestem laikiem jeśli chodzi o grzebanie w aucie a też nie chcę niczego popsuć.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    41
    Postów
    1,050
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Turek Zobacz post
    Jeśli wybierasz się do mechanika to powinien wiedzieć gdzie zajrzeć i co sprawdzić. Jeśli powiesz ze przyjechales wymienić turbine to pewnie tak zrobią. Czujnik też. Pytanie czy taka będzie rzeczywiście potrzeba. Wiele rad i wskazówek których udzielamy na forum jest do sprawdzenia w domu garażu podwórku itp. Np.stan czujnika o którym wspomniałem.
    Mi np po kupnie przy 230000 km przebiegu gwizdala turbina na zimnym A po porannym rozruchu dymil przez chwilę . Po serwisie olejowym i innych , po kilku trasach z większą prędkością bez zamulania. Po 4 chyba zbiornikach wyjezdzonych z dodatkiem oleju 2t poranne dymienie ustalo, turbina znacznie przycichla. A i przeładowanie turbiny skonczylo się po czyszczeniu czujnika. Obecnie 303000 na liczniku i turbo to samo siedzi czujnik też.
    Nie zabieraj zatem naszych wskazówek do mechanika tylko sam się zainteresuje jeśli lubisz pogrzebać przy aucie i chcesz oszczędzić parę stowek. Tyle.
    Ale jego turbina puszcza juz olej, więc Twoje rady mają się nijak do opisanych dolegliwości.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    199
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005
    U mnie tez się poci turbo, od 70000 km, czyli od kiedy ja mam i wciąż potrafi 220km/h licznikowe jechać. Zanim rozruszałem silnik wyciągał on ponad litr oleju między wymianami, teraz może ze 4 setki znika razem z tym co po turbinie spływa hehe.
    Ostatnio edytowane przez Turek ; 21-08-2018 o 17:34


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Croma 1,9 JTD. Czarny ciągnik by Voyager.
    Napisany przez Voyager1 na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 92
    Ostatni post: 06-04-2019, 18:35
  2. Czarny dym po urlopie
    Napisany przez macak na forum Croma
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 29-07-2016, 15:31
  3. Czarny zderzak
    Napisany przez szela na forum Kupię
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 14-07-2012, 22:47
  4. Czarny dym
    Napisany przez 1marek na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 25-06-2012, 22:01
  5. Czarny Punkt
    Napisany przez grzeziu na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-04-2012, 22:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl