Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 46
Like Tree7lubi to!

Temat: Croma 1.9 ciężko odpala  

  1. #31
    Klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2013
    Skąd
    war-maz NE
    Postów
    123
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 KM
    Rocznik
    09.2006
    Cytat Napisał kanzas Zobacz post
    ...Jeżeli przykładowo rozrusznik słabo kręci to dlaczego
    wzorowo odpala po np. 2 godzinach postoju?
    Bo silnik częściowo jest już cieplejszy i są mniejsze opory na przykład.
    Żeby to potwierdzić to zrób jeszcze jeden log przy takim rozruchu np. po dwóch godzinach i popatrz na obroty.
    Z twojego pierwszego logu wynika, że podczas pierwszego kręcenia rozrusznikiem miałeś obroty ok. 180 i nie chciał zapalić, a za chwilę przy drugiej próbie obroty były powyżej 200 i zapalił od strzała.
    Capsel lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał kanzas Zobacz post
    OKI I dzięki za odpowiedzi. Ale. Jeżeli przykładowo rozrusznik słabo kręci to dlaczego
    wzorowo odpala po np. 2 godzinach postoju?
    A dlaczego odpala jak masz ponad 200 obr/min a nie odpala jak masz 160-170...
    Nie wiem i nie zdiagnozuję tobie na odległość dlaczego raz kręci ci rozrusznik słabiej silnik a raz szybciej... wyżej masz moje podejrzenia
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  4. #33
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2018
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    28
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150km
    Rocznik
    2006
    Dobry wieczór.
    Proszę o analizę logów. Ogólnie pali od strzała, zaraz po tym jak zapali się komunikat press brake pedal..., ale pracuje tak jakby na 2 cylindry przez 3-4 sekundy. Dzisiaj przy logowniu auto stało przed kręceniem trochę dłużej na zapłonie(z 20-30 sekund) i zapalił normalnie na wszystkie gary, ale kręcił też trochę dłużej(z 3 sekundy). Z tego co zauważyłem to wartości z przepływomierza trochę się różnią od oczekiwanych, czy może to być powodem? Aku nowe, świece nowe, rozrusznik kręci ładnie, EGR wyłączony, klapy wymienione 2 lata temu(cały kolektor z silniczkiem sterującym), wizualnie wyciek z przepustnicy, ale błędów brak. Na ciepłym pali luksus, w lecie w ogóle nie było problemu.
    Dołączone pliki Dołączone pliki

  5. #34
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2020
    Skąd
    Polska
    Wiek
    31
    Postów
    27
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Witam, w zasadzie też mam problem z odpalaniem a mianowicie im zimniej tym lepiej.
    Przy -20 po 3dniowym postoju idę do auta, kluczyk i szok jeden strzał. Problem mam bardziej w temp bliżej 0 plusowych a im zimniej tym lepiej.
    2miesiące temu nowe świece, aku ok ale nie ma poprawy. Przy odpalaniu potrafi nieźle budą zatelepać, najgorzej choć nie zawsze po przejechaniu np. rundy do sklepu i ponowny rozruch to jest loteria potrafi kręcić i kręcić. Na razie celuję w czujnik wału, zakupiony czeka ale dam znać jak troszkę cieplej się zrobi bo nawet nie ma jak wymienić niestety bez garażu

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    17 październik 2020
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    40
    Postów
    107
    Auto
    Bravo 1.9
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał Bartoszko22 Zobacz post
    Witam, w zasadzie też mam problem z odpalaniem a mianowicie im zimniej tym lepiej.
    Przy -20 po 3dniowym postoju idę do auta, kluczyk i szok jeden strzał. Problem mam bardziej w temp bliżej 0 plusowych a im zimniej tym lepiej.
    2miesiące temu nowe świece, aku ok ale nie ma poprawy. Przy odpalaniu potrafi nieźle budą zatelepać, najgorzej choć nie zawsze po przejechaniu np. rundy do sklepu i ponowny rozruch to jest loteria potrafi kręcić i kręcić. Na razie celuję w czujnik wału, zakupiony czeka ale dam znać jak troszkę cieplej się zrobi bo nawet nie ma jak wymienić niestety bez garażu
    Ciekawy przypadek, też stawiałbym na czujnik wału ale będziemy pewni dopiero po wymianie

  7. #36
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Warto zrobić więc test na przelew wtryskiwaczy na zimnym i ciepłym silniku i porównać.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  8. #37
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2021
    Skąd
    Opole
    Postów
    3
    Auto
    Croma 1.9 jtd
    Rocznik
    2007
    Witam
    Mam problemy z odpaleniem swoje cromy jak temperatura spada poniżej -10 stopni. Wymieniłem świece, nowy akumulator, dolany środek żeby paliwo nie zamarzało, nowy moduł odpowiadający za grzanie świec. A w trakcie został wymieniony alternator na nowy. Ja stawiam tezę że coś się dzieje z paliwem, może pompa paliwa. Będę wdzięczny za pomoc i wskazówki.

  9. #38
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,893
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Pojawia się dym po odpaleniu? Jeśli tak, to jakiego koloru?

  10. #39
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Musisz sprawdzić jaka jest prędkość obrotowa silnika podczas kręcenia oraz ciśnienie na magistrali CR... Wszystko to zobaczysz po podpięciu komputera..
    Jeżeli ciśnienie będzie niskie to warto zrobić test na przelew paliwa na zimnym silniku. Jeżeli prędkość obrotowa niska to układ nie poda paliwa i musisz szukać dalej... może gęsty olej masz (złej jakości mineralny przy -10C) może rozrusznik a może przewody i klemy do rozrusznika...

    Zacznij od podłączenia komputera i odczytu parametrów w trakcie rozruchu..
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  11. #40
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2021
    Skąd
    Opole
    Postów
    3
    Auto
    Croma 1.9 jtd
    Rocznik
    2007
    Dzięki za odpowiedzi, zapaliłem go na holu. Oddałem do mechanika, u mechanika pali od strzału. Więc pozostaje mi mieć nadzieje że to tylko chwilowa niedyspozycja, która mam nadzieję że się nie powtórzy. Bo kiedy chce odpalić rano o 5.20 bo do roboty na 6 i nie odpala to nie ma lepszego zastrzyku adrenaliny. Pozdrawiam

  12. #41
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Kolega w poniedziałek do pracy nie przyjechał bo jego Audi Q5 2.0 w dieslu nie odpaliło... dzisiaj jest już bo wypłukano mu filtry i zbiornik z parafiny...

    A tankował tylko w promocji super DIESEL na bardzo znanej zachodniej sieci stacji paliw
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  13. #42
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,893
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Najlepszym dodatkiem do diesela na mroźne dni jest litr benzyny na pełny bak. Prawie tak samo skuteczny jak inne markowe dodatki, a kosztuje mniej

  14. #43
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Najlepszym dodatkiem do diesela na mroźne dni jest litr benzyny na pełny bak. Prawie tak samo skuteczny jak inne markowe dodatki, a kosztuje mniej
    Zdecydowanie nie zgodzę się z Kolegą. To może i działało w starych dieslach ale w przypadku CR nie polecam dodawania benzyny. Jeśli już to są inne nie drogie a sprawdzone preparaty tj. np. "Diesel Skydd Black Arrow" albo tankowanie diesla "arktycznego".
    Capsel lubi to.

  15. #44
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Bardzo dawno temu w moim fiacie DS 1,3 UNO było wyraźnie napisane ile litrów PB należy dolać do ON przy -15...-20.. -25C ale tam ciśnienie ON na wtryskiwaczu było dużo poniżej 200 Bar.
    Dzisiaj w nowych CR masz grubo ponad 2000 Bar i tego bym nie zaryzykował bo zatrzesz albo pompę albo wtryskiwacze A może i wypalisz dziurę w tłoku
    Capsel lubi to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  16. #45
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Dzisiaj w nowych CR masz grubo ponad 2000 Bar i tego bym nie zaryzykował bo zatrzesz albo pompę albo wtryskiwacze
    Właśnie o tym mówiłem. Najlepiej przy klekotach zapobiegać niż później działać "objawowo".


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Croma 1.9. Wymiana podkładek pod wtryskiwacz. Nie odpala
    Napisany przez rubininerk na forum Croma
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 30-01-2024, 19:38
  2. Croma 1.9 JTDM nie odpala
    Napisany przez houta na forum Croma
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 03-01-2015, 19:17
  3. Croma-Błędy i nie odpala
    Napisany przez Karas na forum Croma
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 18-11-2014, 21:10
  4. Croma odpala za drugim razem
    Napisany przez yaro810 na forum Croma
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 10-03-2013, 17:55
  5. Grande zimny silnik nie odpala na benzynie. Na gazie odpala.
    Napisany przez lukasz2511 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 10-12-2011, 23:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-1-9-ciezko-odpala-35561

croma problem z odpalaniem1.9 jtd 120 km ciezko odpala

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl