Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 46
Like Tree7lubi to!

Temat: Croma 1.9 ciężko odpala  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2013
    Skąd
    WL
    Wiek
    50
    Postów
    18
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2006

    Croma 1.9 ciężko odpala

    Tym razem problem z odpalaniem mam w Cromie 1.9
    Generalnie jest tragedia z odpalaniem po dłuższym postoju w mroźne dni, rano odpala bardzo ciężko, potrafi odpalić dopiero po kilkunastu próbach
    Akumulator podładowałem, jest na nim napięcie około 12,6V a więc dobre
    Dopiero niedawno uporałem się z uszkodzonym zaworem EGR, objaw był taki że auto nie miało mocy "od dołu" po próbnym zaślepieniu blaszką z konserwy
    auto odzyskało moc, mam też wrażenie że lepiej odpalało, udało mi się odpalić Cromę za pierwszym razem
    Po włożeniu częściowej zaślepki która była założona wcześniej z 4 otworami mam wrażenie że pali gorzej, nie wiem czy ma to wpływ ale przy okazji montowania zaworu EGR szlag trafił jeden z gwintów, tak że jedna z dłuższych szpilek zaworu EGR nie trzyma
    Jak już odpali to przez krótką chwilę czuć że silnik dostaje wibracji ale po chwili pracuje już normalnie, nie ma "efektów" w postaci dymienia czy spadku mocy
    Przez kilka godzin Croma zapala od razu, po postawieniu na noc, są zawsze problemy
    Przy okazji montażu EGR czyściłem czujnik ciśnienia doładowania, jest sprawny testowany w MES
    Znajomi straszą mnie padającymi wtryskami, jak to sprawdzić w MES, jakie różnice powinny już budzić niepokój



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    A swiece masz dobre?
    Mozesz korekty wtryskow sprawdzic w mes lub zrobic test przelewowy. Lub wywalic wtryski i zawiezc do sprawdzenia.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2013
    Skąd
    WL
    Wiek
    50
    Postów
    18
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2006
    Świec boję się ruszać, jak znam życie to podczas ich wykręcania na pewno je urwę
    Jedyne co planuję zrobić to zasilić je bezpośrednio z plusa akumulatora
    Korekty wtrysków sprawdzałem wcześniej, wydaje mi się że nie było specjalnych różnic ale dla pewności sprawdzę je na spokojnie

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    1. log rozruchowy
    2. sprawdzić świece żarowe
    3. odpiąć czujnik temp na termostacie i zobaczyć jak zapala

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2013
    Skąd
    WL
    Wiek
    50
    Postów
    18
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2006
    Mam nadzieję że problem okazał się błahy
    Dzisiaj po dwóch dniach postoju Cromy nie udało się odpalić za pierwszym razem, za drugim też nie
    Wtedy wpadłem na pomysł aby podgrzać filtr paliwa i Croma odpaliła
    Przypomniałem sobie że w zeszłym roku zmieniałem filtr paliwa po przebojach z kiepskim paliwem,
    Problem zaczął się od tego kiedy wyjechałem na północ Polski, tam po pierwszych przymrozkach -5 był rano problem z odpaleniem
    Nowy wkład już jedzie, zobaczę co będzie po wymianie
    Czeka mnie też wymiana akumulatora, mimo że niedawno go ładowałem dzisiaj pokazał 12.1V

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Ten log rozruchowy pokazałby że problem jest paliwo przed lub za pompą.
    To gdzie Ty i co tankujesz ??? jak -5 zabiło filtr ???????????? ....

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Sorki za OT, ale dla takiej dupereli nie chcę zakładać: czy to norma, że po zdjęciu rury idącej z turbo do IC auto nie odpali?. Właściwie zagada ale po 1-2 sec gaśnie. Niby logiczne bo nic mu nie dmuchnie powietrza ale w takim razie pozostaje zdjęcie dolotu z przepustnicy?

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    a po co chcesz to ściągać? nie lepiej jeździć z założoną rurą
    a próbowałeś zdejmować na odpalonym silniku? raczej nie powinien wtedy zgasnąć.
    luk202 lubi to.
    Pozdrawiam


  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    a po co chcesz to ściągać? nie lepiej jeździć z założoną rurą
    a próbowałeś zdejmować na odpalonym silniku? raczej nie powinien wtedy zgasnąć.
    chciałem sprawdzić czy turbo nie dmucha olejem.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2013
    Skąd
    WL
    Wiek
    50
    Postów
    18
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał bronx Zobacz post
    Ten log rozruchowy pokazałby że problem jest paliwo przed lub za pompą.
    To gdzie Ty i co tankujesz ??? jak -5 zabiło filtr ???????????? ....

    Podejrzewam że było to jeszcze letnie paliwo a tam wyskoczył mały mrozek i zaczęły się problemy
    Odnośnie paliwa to żona zatankowała jakąś berbeluchę, musiałem jechać z kompem i interfejsem diagnostycznym aby kasować błędy bo zatkał się DPF

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Cytat Napisał luk202 Zobacz post
    Sorki za OT, ale dla takiej dupereli nie chcę zakładać: czy to norma, że po zdjęciu rury idącej z turbo do IC auto nie odpali?. Właściwie zagada ale po 1-2 sec gaśnie. Niby logiczne bo nic mu nie dmuchnie powietrza ale w takim razie pozostaje zdjęcie dolotu z przepustnicy?
    Raczej logiczne jest tak że na jalowym turbo nie ładuje.
    Jak odepniesz rure za turbina to silnik normalnie powinien działać tak jak wolnossacy bez doladowania

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Też tak uważałem Bronx. Ale dlaczego silnik jednak gaśnie?

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Ja tak nie uważam, ja to wiem że ma działać, nie raz odpalam tak
    Czemu u Ciebie gaśnie, hm
    A przepustnicy gaszacej nie zamyka??

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    bardzo możliwe. Ale zabij mnie, a nie wiem jak to sprawdzić i dlaczego tak się dzieje. Po założeniu rury wszystko śmiga aż miło.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    odłącz rurę z dolotu kolektora dolotowego i nie powinno gasnąć.


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Croma 1.9. Wymiana podkładek pod wtryskiwacz. Nie odpala
    Napisany przez rubininerk na forum Croma
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 30-01-2024, 19:38
  2. Croma 1.9 JTDM nie odpala
    Napisany przez houta na forum Croma
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 03-01-2015, 19:17
  3. Croma-Błędy i nie odpala
    Napisany przez Karas na forum Croma
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 18-11-2014, 21:10
  4. Croma odpala za drugim razem
    Napisany przez yaro810 na forum Croma
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 10-03-2013, 17:55
  5. Grande zimny silnik nie odpala na benzynie. Na gazie odpala.
    Napisany przez lukasz2511 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 10-12-2011, 23:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-1-9-ciezko-odpala-35561

croma problem z odpalaniem1.9 jtd 120 km ciezko odpala

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl