listwę należy wpiąć w te cycki, cyple czy jak to się zwie... lub w miejsce dziur które są na samym środku?
listwę należy wpiąć w te cycki, cyple czy jak to się zwie... lub w miejsce dziur które są na samym środku?
Hejka. Ten mój patent jest w 45 poście i link do stronki z opisem.Klej który tam zastosowalem jest za slaby poszukaj lepszy
Ostatnio edytowane przez Aras37 ; 21-04-2013 o 17:55
Witam
Chciałem odpowiedziec na niektóre posty.
Mam Crome 1,9 150 km.Manual.Pisałem o braku mocy.Zawór erg został wyczyszczony i założona zaślepka z 4 otworami.Dalej działo sie to samo.Wszystko ustało kiedy zaczołem tankowac paliwo v power diesel na shellu.Do tej pory lałem normalna rope.zawsze tankowalem na firmowych stacjach.Takze może wszystkie kłopoty biorą sie z jakosci paliwa.Może za dużo bio komponentów dodają.Polecam spróbowac,paliwo jest troche droższe ale problemów mniej.
Pozdrawiam
@ Hary WAWA
Zajmij sie kolektorem dolotowym - mi sadza zaplokowala 1 i 4 klapke na amen, od tego wszystkiego sadza mi zaczela sie osadzac na zewnatrz kolektora - czyli powietrze spieprzalo bokiem przez nieszczelnosci - wymienilem kolektor dolotowy na regenerowany - i znikla dziura mocy, silnik latiej odpala i rowniutko pracuje na biegu jalowym. Do tego spadlo mi nieznacznie spalanie.
Sprzet na razie na obserwacji, ale po ok 500 km czyszczenie egr + KOLEKTOR dolotowy - to pakiet ktorego potrzebowal moj 1.9 150KM.
Witam !
Dzisiaj po około 10 godzinach wymontowałem kolektor w swojej Cromie.Zacząłem we wtorek i co dzień po kilka godzin bo pracuję po południu.Jutro go rozkręcę i zadecyduję co dalej.Aras jak twój kolektor po regeneracji.Wyslij mi jakieś namiary na Jabolqa.Służę radą w przypadku chętnych do wymontowania kolektora.Kończę bo zmykam do pracy.Pozdrawiam
Kuzwa podziwiam i zazdroszcze, nie dosc, ze nie mam warunkow to i zaciecia na takie grzebanie.
Ostatnio rzucilem ikiem na kolektor ... oczywiscie listwa lezy luzem na wierzchu. Widzialem gdzies na allegro naprawe samej listwy za 99 zl co podobno w przypadku nie zawalonego bardzo kolektora pomaga.
Jak obiecałem fotki kolektora regenerowanego po 2 latach eksploatacji.
Wada to te małe nakrętki ,odkręcają się od wibracji silnika na 1 i 2 dolocie ,ale nie spada +
no i już jak widać puszczają silikonowe uszczelkina klapkach
20130512_111541.jpg
20130512_111434.jpg
zapodaj po jeszcze jednej zakretce i nie będą sie odkręcać Strasznie czarno tam masz...
czarno to jest - jak kolektor oryiginalny i niezregenerowany i sadza spierdziela przez nieszczelnosci wokol zablokowanej klapki.
P.S. Fotka nie jest "po dwoch latach"... conajwyzej po dwoch tys. km
Witam !
Kolektor po regeneracji u Jabolqa założony wczoraj.Czekałem na niego ponad 10 dni .Croma lepiej odpala,szybciej się zbiera i nie czuję spalin we wnętrzu.Włożenie kolektora zajęło mi tez około 10 godzin.A to ktoś przyszedł a to ktoś zadzwonił,sklejałem obie połówki kolektora musiałem więc dobrze odtłuścić powierzchnie styczne i odczekać pewien czas.A plecy i nogi musiały odpoczywać bo pół wieku kończę w tym roku więc już nie to zdrowie.Koszt całej operacji 500 zł(regeneracja,przesyłki i dwie uszczelki) nie licząc mojej robocizny.Dobrze że przed demontażem zrobiłem kilka fotek żeby wiedzieć jak przechodzi wiązka elektryczna,wężyki i.t.p.Akumulatora nie odłączałem więc podpięcie pod kompa nie jest chyba potrzebne.Pozdrawiam.
Pytanie czy to sie az tak oplaca - regenerowany taki jak tu : KOLEKTOR SSĄCY SAAB 9-3 9-5 1.9 CDTI 150KM (3211479338) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
niby 450 no 500 z przesyłkami czy nawet 550 a nowy z przesylka 735-750 zł
Opyla sie tak bawic dla 200 zl ?
Nie lepiej wywalić klapy całkowicie? Ja tak zrobiłem i nie ma żadnych zmian w pracy silnika. Można poczytać o usuwaniu klap w tym silniku na różnych forach. Jest dużo osób które to zrobiło i są zadowoleni.
Możesz dać linka do tych porad ?
Np. ten [159] kolektor ssący JTDM - kompleksowo - Strona 13
Jest jeszcze parę tematów na tym forum dotyczących usuwania klap wirowych. Przy usuwaniu klap warto też zaślepić całkowicie EGR i usunąć go programowo.
Przynajmniej na razie nie będę niczego wyrzucał ani zaślepiał.Nowy kolektor to cena około 900 zł a podobno niewiele są poprawione.więc 500 zł całkowity koszt to wydaje mi się niewiele.Poza tym lubię sam grzebac w swoim aucie i żadko korzystam z usług warsztatów.Wczoraj zrobiłem około 100 km głównie po mieście.Auto jest zrywne chociaż czasami turbina nie może załączyć się od razu tak między 1800 a 2800 obrotów i wyczuwa się lekkie szarpanie. Ma to miejsce gdy przyśpieszam łagodnie.Gdy startuję dynamicznie nie ma problemu.Ciekawe że gdy już turbina załączy i zacznę zwalniać np z obrotów 3000 do poziomu poniżej 2000 i zacznę ponownie przyśpieszać nie ważne spokojnie czy dynamicznie wtedy wszystko jest ok.Będę to badać,a może jakies sugestie ?