Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 36
Like Tree3lubi to!

Temat: Corma 2.4 Silnik  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    03 grudzień 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    50
    Postów
    103
    Auto
    Fiat Stilo MW Uproad 1,9JTD; Croma 2,4 Emotion 2008
    Rocznik
    10.2005; 04.2008
    Cytat Napisał Pawel_GDA Zobacz post
    Oddałem samochód do zaprzyjaźnionego warsztatu. Gdzie po rozebraniu góry stwierdzili, że nie opłaca się naprawiać, lepiej poszukać motor na wymianę.
    Czy jest możliwość zamiany silnika z 2.4 na 1.9 ? 1.9 jest dużo więcej dostępnych w niższych cenach.
    Z doświadczenia wiem że lepiej kupić używkę tylko jeszcze najlepiej w samochodzie aby można było go odpalić i posłuchać. Kwota 3,5 za 2,4 to jakieś śmieszne pieniądze i lepiej przygotować się na 6- 7,5 tys. i później cieszyć się z jazdy.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 wrzesień 2017
    Skąd
    Włocławek
    Wiek
    40
    Postów
    95
    Auto
    Croma 2.4 jtd
    Rocznik
    2005
    Remontowalem swój silnik
    U mnie obrociło panewke .
    Myślałem żeby kupić uzywke ale sie nie opłacało .
    Wymieniłem wal, panewki ,hydropopychaczy , zrobiłem cala glowice , przy okazji pozbylem sie klap , korbowod, rozrząd , i wiadomo wszystkie nowe uszczelki itd .
    Koszt gratow wyszedł mnie ok 4.5 tyś. Mechanik wziął 1300 zł
    Silnik był wyjety i rozebrany na części pierwsze .
    Wiem teraz co w nim siedzi .
    Kupijac uzywke tak naprawde nie wiesz co tam jest . I to jest sam słupek . teraz wszystkie uszczelki , rozrząd , plyny itd .
    Moim zdaniem koszt dużo większy .

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    45
    Postów
    370
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Czym się różni wał od korbowodu?

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    199
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005
    Pewnie chodzi o wał z wykorbieniami.

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    45
    Postów
    370
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Jednak stawiam na wykorb z wałowaniami.

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 wrzesień 2017
    Skąd
    Włocławek
    Wiek
    40
    Postów
    95
    Auto
    Croma 2.4 jtd
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał Stomil Zobacz post
    Czym się różni wał od korbowodu?
    Wał to wał ...a korbowód to już inna część . Chyba jasno napisałem co wymieniłem .

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Turek Zobacz post
    Pewnie chodzi o wał z wykorbieniami.
    Nie .
    Chodzi o wał i korbowód.
    To dwie rozne części

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    45
    Postów
    370
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    To napisz mi proszę gdzie to jest. Gdzie wał i gdzie korbowód.

  9. #23
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    41
    Postów
    1,050
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał szoszon Zobacz post
    Wał to wał ...a korbowód to już inna część . Chyba jasno napisałem co wymieniłem.
    Chodzi o wał i korbowód.
    To dwie rozne części
    Chyba się Kolego zagalopowales trochę...



    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2013
    Skąd
    war-maz NE
    Postów
    85
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 KM
    Rocznik
    09.2006
    Cytat Napisał michalpodroznik Zobacz post
    Chyba się Kolego zagalopowales trochę...
    Kolega szoszon jak najbardziej wie co pisze. Wał to wał (korbowy), a korbowód to część, która łączy wał z tłokiem.
    Capsel lubi to.

  11. #25
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    41
    Postów
    1,050
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał zabezp Zobacz post
    Kolega szoszon jak najbardziej wie co pisze. Wał to wał (korbowy), a korbowód to część, która łączy wał z tłokiem.
    Racja.

    Ps. Wracając do meritum - podtrzymuje swoje przekonanie i zgadzam się z Kolegą szoszon, ze warto remontować swój silnik, niz od razu kupowac niepewna uzywke. Przynajmniej wiemy, co mamy po remoncie. Z używanym silnikiem (towar niepełnowartościowy), kupionym na szrocie czy na alle, takiej pewnosci juz nie mamy, a ponadto mozemy miec problem z ewentualną reklamacja, gdy sie okaże, ze motor jest wadliwy.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez michalpodroznik ; 03-04-2018 o 00:15

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 wrzesień 2017
    Skąd
    Włocławek
    Wiek
    40
    Postów
    95
    Auto
    Croma 2.4 jtd
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał Stomil Zobacz post
    To napisz mi proszę gdzie to jest. Gdzie wał i gdzie korbowód.
    Obie te części znajduja się w bloku silnika .
    WAŁ służy zwykle do zamiany ruchu posuwisto-zwrotnego na obrotowy,
    Korbowód jest to część która łączy tłok z wałem .
    A może nie wiesz tez co to jest tłok ? No ale o tym to juz sam sobie poczytaj .

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał michalpodroznik Zobacz post
    Chyba się Kolego zagalopowales trochę...



    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
    Zagalopował ? A to niby dlaczego .?

  13. #27
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    41
    Postów
    1,050
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał szoszon Zobacz post
    Zagalopował ? A to niby dlaczego .?
    Nie, wszystko ok. Wybacz. Świąteczne "zaciemnienie umysłu" :-)

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 wrzesień 2017
    Skąd
    Włocławek
    Wiek
    40
    Postów
    95
    Auto
    Croma 2.4 jtd
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał michalpodroznik Zobacz post
    Nie, wszystko ok. Wybacz. Świąteczne "zaciemnienie umysłu" :-)

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
    Spoko. Zostaje Ci odpuszczone 😁
    Pozdrawiam .

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    45
    Postów
    370
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    I teraz już wiem, dzięki.

  16. #30
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    903
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał michalpodroznik Zobacz post
    Racja.

    Ps. Wracając do meritum - podtrzymuje swoje przekonanie i zgadzam się z Kolegą szoszon, ze warto remontować swój silnik, niz od razu kupowac niepewna uzywke. Przynajmniej wiemy, co mamy po remoncie. Z używanym silnikiem (towar niepełnowartościowy), kupionym na szrocie czy na alle, takiej pewnosci juz nie mamy, a ponadto mozemy miec problem z ewentualną reklamacja, gdy sie okaże, ze motor jest wadliwy.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
    A ja upieram się, że lepiej wymienić silnik niż go remontować bo koszty są znaczne... widać to po przekręconej panewce a co dopiero po kolizji gdy dochodzą zawory, popychacze, korbowody, wałek rozrządu i na domiar złego głowica..... potem czytamy, że 17 tys zł remont silnika
    Idąc tym tokiem rozumowania należało by powiedzieć, że każdy kto kupił Cromę używana ( i każdy inny samochód ) również nie wie co w środku siedzi i również powinien w pierwszej kolejności rozebrać go na części ....
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-02-2016, 21:01
  2. [silnik] Delikatne stukanie kiedy silnik jest zimny.
    Napisany przez draco1984 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 30-04-2011, 01:38
  3. [silnik] Silnik skrzypi / stuka na wolnych obrotach Brava 1.
    Napisany przez banioszek123 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-02-2010, 10:12
  4. [silnik] Który silnik diesla wybrać pod względem bezawaryjno
    Napisany przez ravros na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 15-01-2010, 13:24
  5. [silnik] silnik mimo wyłączenia kluczyka pracuje
    Napisany przez bartfly na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 05-03-2009, 08:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl