Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 53
Like Tree6lubi to!

Temat: Chip tuning  

  1. #31
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Na wykresie kolegi Czarny (przy 2000 obr) moment obrotowy rośnie z 300 Nm na 340

    Na wykresie kolegi Maciek (przy 2000 obr) moment obrotowy rośnie z 150 Nm na 220


    Coś mi tutaj nie gra. Dlaczego są aż takie różnice momentów?
    Rozumiem, że rozważamy przyrost momentu. Zapewne za to odpowiedzialne będzie zestrojenie silnika pod skrzynię biegów. Nie wiem jak u kolegi, ale u mnie na wykresie podana jest moc na silniku, tak więc samo przełożenie nie ma tu znaczenia.
    Same wartości momentu wynikają z mocy wyjściowej motoru.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    No ciekawa sprawa. Nie znam się na tym za bardzo ale to rzeczywiście może być różnica spowodowana przez automat. CzarnyGD obaj mierzyliśmy na hamowni podwoziowej (mało kto w Polsce ma silnikową a i pomiar wiąże się z wyjęciem silnika). I moc na silniku szacowana jest przez pomiar na kołach i straty więc jak najbardziej skrzynia ma tu znaczenie.
    A jeszcze ciekawa różnica jest przy 1500 obrotów: u mnie moment to jakieś 80 Nm, u kolegi dwa razy tyle

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał maciekpt Zobacz post
    No ciekawa sprawa. Nie znam się na tym za bardzo ale to rzeczywiście może być różnica spowodowana przez automat. CzarnyGD obaj mierzyliśmy na hamowni podwoziowej (mało kto w Polsce ma silnikową a i pomiar wiąże się z wyjęciem silnika). I moc na silniku szacowana jest przez pomiar na kołach i straty więc jak najbardziej skrzynia ma tu znaczenie.
    A jeszcze ciekawa różnica jest przy 1500 obrotów: u mnie moment to jakieś 80 Nm, u kolegi dwa razy tyle
    Z tego co widzę, to wartość momentu jest u Ciebie podobna (skala z prawej strony).

    Musiałbym się dopytać tych którzy mi tego chipa robili (Vtech Gdynia), ale na wykresie mam napisane że to moc/moment na silniku. Pamiętam, że auto było podpięte pod komputer.

    Kiedy robiłem chipa, nie miałem bladego pojęcia jak to działa, teraz bym zadawał więcej pytań

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    50
    Postów
    303
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Sądzę że różnice właśnie wynikają z tego że automat zmienia biegi przy ściśle określonych obrotach silnika, a w manualu teoretycznie możesz kręcić na maxa choćby na jedynce. Jak był robiony mój to siedziałem w samochodzie i widziałem jak wygląda zmiana parametrów, u mnie robił to ręcznie, czyli rozwijał mapę w trójwymiarze i korygował krzywe punkt po punkcie i hamowanie, i tak kilka razy aż do uzyskania zadowalającego wyniku. Na rolkach silnik był kręcony do 4500 obr/min na czwartym biegu.

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    40
    Postów
    359
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    U mnie seria wyszla ok 154KM a po programie ok 182KM.

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    50
    Postów
    303
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Scrabit, jeśli dysponujesz wykresem z hamowni to wrzuć go, zobaczymy jak u Ciebie to wyglądało.

  8. #37
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    40
    Postów
    359
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    Ok.. przy czym nie mam na chwile obecna dostepu do kompa.. wrzucam z zrzut z tel..uploadfromtaptalk1449936840754.png mam nadzieje ze jest czytelne..

  9. #38
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    scrabit u Ciebie to manual, nie? Przy 2000 obr. masz 300 Nm. Fajnie gdyby jeszcze ktoś wrzucił wykres z auta z automatem.
    Croma 08 automat zmienia biegi w zależności od obciążenia i położenia pedału przyspieszenia. Jak najbardziej może wrzucać wyższy bieg przy czerwonym polu (4,5 tys.) przy gazie w podłodze. Dzisiaj sprawdziłem

  10. #39
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    40
    Postów
    359
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    Tak manual.. turbodziury brak.. zdecydowana poprawa dynamiki i wkrecona na obroty odpycha sie jak glupia.. mimo swojej masy

  11. #40
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    192
    Auto
    Croma 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    06.2005
    A panowie nie boicie się o skrzynie M32? Chodzi mi po głowie ten chip (mam wersję 150km) ale słyszałem różne opinie na ten temat. 180 km pod maską to już coś...

  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    50
    Postów
    303
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Maciekpt nigdy nie miałem automatu i nie mam pojęcia jak się nim jeździ To tylko taka moja teoria odnośnie porównania, czemu automat i manual przy tych samych obrotach mają spore różnice w momencie obrotowym.

  13. #42
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    40
    Postów
    359
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    Ale to nie moc przeklada sie na skrzynie.. a moment i.. kierowca.. jak nie stajesz na pedale od swiatel do swiatel to nie widze obaw. Nie twierdze ze nie skroci jej zywotnosci ale na dobra sprawe jak bedziesz serie upalac to i w ten sposob zalatwisz auto.
    GUREGORI74 lubi to.

  14. #43
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    50
    Postów
    303
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Karluum, ja nadal jeżdżę tak jak jeździłem, czyli dosyć spokojnie, a z większej mocy korzystam tylko w sytuacjach kiedy muszę przyspieszyć np. podczas wyprzedzania. Wyższy moment obrotowy przekłada się na mniejsze spalanie.

  15. #44
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2013
    Skąd
    WARSZAWA
    Wiek
    50
    Postów
    51
    Auto
    CROMA 1.9 16V Multijet
    Rocznik
    2008

    Red face

    W związku z przygodą opisaną w tym wątku http://fiatklubpolska.pl/croma-446/dpf-przygoda-31281/ przy okazji wycięcia DPF-a zrobiono mi w firmie VTG WARSZAWA chip tunning mojej Cromki .Moc z 147,8 podniesiono do 168 KM a moment obrotowy z 328,9 do 374,6 .Napomne ze autko jest ze skrzynią automatyczną i nieruszanym EGR-em.croma-VTG.jpg
    POZDRAWIAM

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał maciekpt Zobacz post
    scrabit u Ciebie to manual, nie? Przy 2000 obr. masz 300 Nm. Fajnie gdyby jeszcze ktoś wrzucił wykres z auta z automatem.
    Croma 08 automat zmienia biegi w zależności od obciążenia i położenia pedału przyspieszenia. Jak najbardziej może wrzucać wyższy bieg przy czerwonym polu (4,5 tys.) przy gazie w podłodze. Dzisiaj sprawdziłem
    Wrzuciłem wykres mojego autka z automatem po chip tunningu Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez GUREGORI74 ; 15-01-2016 o 13:32
    Croma 08 lubi to.

  16. #45
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    40
    Postów
    359
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    Ze tak powiem.. delikatny program. A i seria slabszs.. te jednostki przyzwyczajaja do bonusow.


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Chip tuning
    Napisany przez salem-kosmetyka na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 17-03-2015, 22:41
  2. chip tuning BRAVO I - ktoś używa?
    Napisany przez jarkoo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 20-11-2014, 22:16
  3. chip tuning ?
    Napisany przez Mariusz_91 na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 01-06-2014, 14:35
  4. Chip tuning
    Napisany przez grzeziu na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 24-04-2012, 20:20
  5. Strada chip tuning
    Napisany przez kemustek na forum Ritmo, Strada
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 18-01-2009, 22:15

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

forum chiptuning fiat croma

croma 1.9 120 chip tuning

fiat croma 1.9 120 chip

Fiat Croma 1.9 multi chip tuning opinie

chip fiat croma

tuning fiat croma

fiat croma 1.9 jtd 120 km chip

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl