Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 27

Temat: Buczenie na 6 biegu  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2013
    Skąd
    Szwajcaria
    Wiek
    37
    Postów
    19
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V + Virus 175KM 352Nm
    Rocznik
    2006

    Buczenie na 6 biegu

    Witam.

    Jakiś czas temu wysłuchałem w swojej Cromce 1.9JTDM 16V 2006r MANUAL jakieś buczenie na szóstym biegu. Dźwięk jest słabiej słyszalny gdy puszczam gaz, ale przy dodaniu znowu się nasila. Wydaje mi się, że jest coraz głośniej bo w sumie zrobiłem już ze 2k km, ale teraz mnie to bardziej niepokoi. Możliwe, że ostatnio nawet i na 5 biegu jest jakby głośniej, ale nie jestem w 100% pewny.

    Może spotkał się ktoś z czymś podobnym???
    Z góry dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam
    Sebastian
    Ostatnio edytowane przez sebbe ; 09-02-2015 o 21:36



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    37
    Postów
    254
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Nie jest to niestety dobra wiadomość, prawdopodobnie czeka Cię remont wspaniałej skrzyni biegów o oznaczeniu M32 (niestety croma posiada to cudo) Polecam przeczytać cały wątek: http://fiatklubpolska.pl/croma-446/l...erzenia-25584/

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2013
    Skąd
    Szwajcaria
    Wiek
    37
    Postów
    19
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V + Virus 175KM 352Nm
    Rocznik
    2006
    Dzięki kolego. Ale u mnie drążek nie drży, biegi wchodzą płynnie jak wcześniej, nic nie zgrzyta... od 1 biegu do 4 jest tak jak powinno być tylko ta 6... Może olej w skrzyni??? Nie sprawdzałem od momentu kupna, ok 40k km. Dodam jeszcze, że auto ma dopiero 130k km. Przebieg na 1000% oryginalny

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Kraków
    Postów
    61
    Auto
    Croma 1.9 16V 150km
    Rocznik
    2008
    Niestety, buczenie na 6 i 5 biegu wskazuje na to, że trzeba szybko zrobić remont skrzyni. Jest bardzo dużo na ten temat w internecie. Ople miały montowane te same skrzynie M32. Poszukaj i poczytaj np. tutaj:
    Skrzynie M32 i M20 Opel - wady

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    Cytat Napisał sebbe Zobacz post
    Dzięki kolego. Ale u mnie drążek nie drży, biegi wchodzą płynnie jak wcześniej, nic nie zgrzyta... od 1 biegu do 4 jest tak jak powinno być tylko ta 6... Może olej w skrzyni??? Nie sprawdzałem od momentu kupna, ok 40k km. Dodam jeszcze, że auto ma dopiero 130k km. Przebieg na 1000% oryginalny
    Lewarek wcale nie musi się ruszać . Szacun przebieg w tym roczniku ... Niestety opis wpisuje się w kiepski dalszy scenariusz ... . Do modelowych 170 tysi Ci trochę brakło ale wirus musiał zrobić swoje ...
    http://fiatklubpolska.pl/croma-446/s...gow-m32-19898/

    PozdrY

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał sebbe Zobacz post
    Witam.

    Jakiś czas temu wysłuchałem w swojej Cromce 1.9JTDM 16V 2006r MANUAL jakieś buczenie na szóstym biegu. Dźwięk jest słabiej słyszalny gdy puszczam gaz, ale przy dodaniu znowu się nasila. Wydaje mi się, że jest coraz głośniej bo w sumie zrobiłem już ze 2k km, ale teraz mnie to bardziej niepokoi. Możliwe, że ostatnio nawet i na 5 biegu jest jakby głośniej, ale nie jestem w 100% pewny.

    Może spotkał się ktoś z czymś podobnym???
    Z góry dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam
    Sebastian


    Tak jak już wcześniej Ci pisali - skrzynia biegów.
    Ja miałem 176 tys km i od jakiegoś czasu lekceważyłem dźwięki 5 i 6 biegu.
    Potem wywaliło mi dziurę w tylnej pokrywie skrzyni.
    Naprawa 850zł - wymiana jednego łożyska (rozleciało się) i spawanie pokrywy (tego nie powinno się robić)

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał sebbe Zobacz post
    Witam.

    Jakiś czas temu wysłuchałem w swojej Cromce 1.9JTDM 16V 2006r MANUAL jakieś buczenie na szóstym biegu. Dźwięk jest słabiej słyszalny gdy puszczam gaz, ale przy dodaniu znowu się nasila. Wydaje mi się, że jest coraz głośniej bo w sumie zrobiłem już ze 2k km, ale teraz mnie to bardziej niepokoi. Możliwe, że ostatnio nawet i na 5 biegu jest jakby głośniej, ale nie jestem w 100% pewny.

    Może spotkał się ktoś z czymś podobnym???
    Z góry dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam
    Sebastian


    Tak jak już wcześniej Ci pisali - skrzynia biegów.
    Ja miałem 176 tys km i od jakiegoś czasu lekceważyłem dźwięki 5 i 6 biegu.
    Potem wywaliło mi dziurę w tylnej pokrywie skrzyni.
    Naprawa 850zł - wymiana jednego łożyska (rozleciało się) i spawanie pokrywy (tego nie powinno się robić)

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2013
    Skąd
    Sulejówek
    Postów
    40
    Auto
    Lancia Lybra 2.4JTD
    Rocznik
    2007, 2005
    u mnie przy 100 kkm wyła skrzynia jak potępieniec (w takim stanie kupiłem we Francji). Przebieg oryginalny. Lepiej wymień łożyska w deklu. Teraz będzie Cię to kosztować stosunkowo niedużo (łożyska Timken 220zł za 3 sztuki z przesyłką)+ robota. Jak zostawisz, to tak jak uprzedzali koledzy, wywali dziurę w skrzyni i będziesz musiał wszystkie 6 wymienić, szukać obudowy, zrzucać do wymiany skrzynię itd.
    U mnie jak na razie wymiana tych trzech łożysk z dekla pomogła.
    Pamiętaj, że olej to ma być 2,4 litra wlanej Tutel 75W85 Matryx , żebyś się nie skusił na inny - tańszy - nie warto. I wlewa się od góry tyle ile napisałem (nie przez boczny korek jak w "normalnych" skrzyniach. Olej jest mega ważny, bo mam w rodzinie drugą Cromę od nowości, olej w skrzyni zmieniany co ok 60kkm i ma teraz 240kkm i ze skrzyni cisza.

    Pozdrawiam
    Toper

  9. #8
    SAR37
    Guest
    Cytat Napisał Toper Zobacz post
    Pamiętaj, że olej to ma być 2,4 litra wlanej Tutel 75W85 Matryx
    Raczej zapomnij o oleju MATRYX - na fiatowskim oleju, moja skrzynia wytrzymała tylko ~52 kkm. Na forach Vectry i innych, do skrzyni M32 polecają FUCHS Titan Sintofluid 75W80 - takim zalałem po wymianie łożysk i mam spokój a zrobiłem już prawie 45 kkm.
    Co do ilości to się zgadzam - miałem uzupełnić wiosną ale trafiła się okazja i dolałem 0,3 l - 0,4 l. Póki co nadal jest spokój i cisza ze skrzynią.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał SAR37 Zobacz post
    Raczej zapomnij o oleju MATRYX - na fiatowskim oleju
    Dlaczego od razu zapomnij... to jest odpowiedni olej do naszych skrzyń, FUCHS Titan Sintofluid też jest ok ale raczej 75W85.
    Oglądałem wyniki testów laboratoryjnych tych właśnie olejów i oba wytrzymały 4000N.

    "Klasyczny olej przekładniowy firmy OPEL o charakterystycznym czerwonym kolorze, lany do większości skrzyń biegów produkowanych przez General Motors. Jego właściwości pozwalają na zaspokojenie wymagań skrzyń przenoszących mniejsze obciążenia. Przy skrzyniach, w których momenty przekraczają 200 Nm, niestety w przy dłuższej eksploatacji ulega szybkiej degradacji i przestaje spełniać swoją role w skrzyni biegów. Przez wiele lat olej GM1940182 był olejem wlewanym m.in. do skrzyń biegów typu M32 i M20. Prawdopodobnie przyczyniał się w dużym stopniu do uszkodzeń, które występowały w tych skrzyniach.
    Od 2012 roku OPEL zaczął zalecać w skrzyniach biegów M32 i M20 stosowanie oleju, który miał wyeliminować wady stosowanego wcześniej oleju GM 1940182. Postawiono na współpracę z firmą Petronas i sformułowano olej, który jest odpowiednikiem oleju stosowanego przez koncern FIAT w skrzyniach biegów M32 – Tutela 75W85. Olej oznaczono symbolem GM 1940004. To formulacja na estrowej bazie syntetycznej średnio uzupełnionej dodatkami. Duża zawartość cynku przy dłuższej eksploatacji ma tendencje do absorbowania wody z powietrza co ujemnie wpływa na żywotność i jakość oleju. Własności smarne dodatków EP przy obciążeniu zaspawania wytrzymują obciążenia do 2400 N."

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2013
    Skąd
    Szwajcaria
    Wiek
    37
    Postów
    19
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V + Virus 175KM 352Nm
    Rocznik
    2006
    Dziękuję koledzy za opinie.
    Niestety nie słyszałem wcześniej o mankamentach tej skrzyni, a szkoda, bo na pewno wcześniej bym zareagował. Na początku myślałem, że te buczenie to kwestia przepływu powietrza i olewałem sprawę. Na oko zrobiłem ze 3k km od momentu jak to usłyszałem.

    Cromką jeżdżę przeważnie po autostradach z prędkością do 140km/h a jak lecę do Ojczyzny to niemieckie autostrady i wiadomo, że trochę ostrzej. Tak jak kolega BART_osz wspomniał, virus który jest od ok. 12k km też się do tego przyczynił.

    Teraz moje pytanie... Jak myślicie, zabrać się za to już czy może poczekać jakieś 2k km? W Polsce będę dopiero na Wielkanoc, a koszty naprawy tutaj będą na oko jakieś 3-5 razy wyższe
    Z drugiej strony jak mi się skrzynia rozsypie w drobny mak po środku szkoplandii o 2 w nocy to dopiero będę płakał...

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    37
    Postów
    254
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Ciężko określić, chociaż mechanik mówił w przypadku mojej cromy aby nie przeciążać auta na wyższych biegach bo podobno te łożyska najbardziej dostają. Ja bym zaryzykował jadąc ok. 110 kmph na 5 biegu max.

  13. #12
    SAR37
    Guest
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    FUCHS Titan Sintofluid też jest ok ale raczej 75W85.
    Olej 75W85 to Sintopoid a nie Sintofluid - jeszcze wiem co wklepuję Na innych forach polecają właśnie TEN - 75W80. Takim zalałem i nie narzekam. A za Tutelę już dziękuję.


    Cytat Napisał sebbe Zobacz post
    Jak myślicie, zabrać się za to już czy może poczekać jakieś 2k km? W Polsce będę dopiero na Wielkanoc, a koszty naprawy tutaj będą na oko jakieś 3-5 razy wyższe
    Na Twoim miejscu pokusiłbym się o wymianę oleju z uzupełnieniem ponad zalecane 1,9 litra (jak już wspominano tutaj na ok 2,4 l) lub, jeśli wiesz jaki masz olej, na uzupełnienie - wlew jest pod puszką na aku na imbus bodajże 8mm. I raczej rozważyłbym spokojniejszą jazdę - bez gwałtownego obciążania silnika/skrzyni.

    Cytat Napisał martinez Zobacz post
    Ja bym zaryzykował jadąc ok. 110 kmph na 5 biegu max.
    Myślę, że aż tak radykalnie nie ma co się ograniczać - najwięcej szkód robią gwałtowne obciążenia. Jeśli będziesz jeździł płynnie bez "butowania" to powinna wytrzymać - zupełnie inną sprawą jest fakt, że kolega ma trochę większe momenty i moc silnika (virus). Ale i tak, osobiście zacząłbym od uzupełnienia/wymiany oleju.
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 12-02-2015 o 09:31

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    Moje 3 grosze do oleju.
    Chyba (bo może i jest ktoś większy... ) potentaci na Śląsku w naprawach tych skrzyń - w tym przedewszystkim m32- wlewaja Fuchs Titan sintofluid Sae75w-80. Zacytuję "... Syntetyczny olej przekładniowy Fuchs Titan sintofluid sae75w-80 to najwyższa półka wśród olejów do manualnych skrzyń biegów i flagowy olej przekładniowy koncernu Fuchs...".
    Mi te dwie rzeczy wystarczyły za rekomendacje. PozdrY

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2013
    Skąd
    Szwajcaria
    Wiek
    37
    Postów
    19
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V + Virus 175KM 352Nm
    Rocznik
    2006
    I raczej tak zrobię, że wymienię olej i poczekam do świąt z regeneracją skrzyni bo przy okazji od razu pewnie i sprzęgło będzie do roboty. Teraz pytanie. Korek do wlewu oleju jest pod akumulatorem
    . A do zlania i sprawdzenia stanu?

  16. #15
    SAR37
    Guest
    Cytat Napisał sebbe Zobacz post
    A do zlania i sprawdzenia stanu?
    Zazwyczaj na samym dole skrzyni masz korek spustowy a z boku - korek kontrolny

    Tutaj masz wszystkie dostępne foty:Skrzynie biegów Opel - typ M32
    PZDR


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Buczenie, rezonans 1.9 JTD 140
    Napisany przez lukas311 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 16-07-2014, 22:03
  2. selespeed buczenie
    Napisany przez duplo95 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 26-10-2013, 22:00
  3. Buczenie w napędzie
    Napisany przez jib na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-01-2013, 18:17
  4. dziwne buczenie
    Napisany przez slawek 73 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-01-2010, 16:36
  5. Buczenie, drganie
    Napisany przez rysio84 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-07-2009, 22:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

hucznie na 5 6 biegu fiat croma

hatczy na 6 bigu

croma na 6 biegu lozyska

croma na 6 biegu

huczy na 6 biegu

1.9 jtd 16v halas podczas dodawania gazu na 6 biegu

croma 1.9 halas na 5 biegu

czemu po wrzuceniu 5 biegu buczy

Fiat croma huczy

gm 1940004 cena

huczy 6 bieg fiat

ducato dziwne dzwieki na piatym i szostym biegu

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl