Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 87
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd

    Skrzynia biegów M32

    Temat mało znany bo chyba temat tabu - nikt nie chce się taką wtopą chwalić . Firma która rozbierała moją skrzynie robi takich skrzyń tygodniowo 15 - 20 sztuk (mają min.stałą umowę na naprawy z firmą O... polska ) - sypie się to najczęściej w vectrach i (o dziwo ) insygniach . Z czego w przypadku cromek czy vectry c to domena 150-200tyś km na liczniku , tak w przypadku insigni często do 60 tyś potrafi się sypnąć cała skrzynia . Tak to wyszło ze ślubu join-venture fiata z oplem - silniki fiata były ok , skrzynie Gm ... nie bardzo . Na szczęście już jest po rozwodzie .
    W tym przypadku - pacjent : Kromka 2008 - 172 tyś km - czyli modelowy model bo sypnęła się w czasie "przewidzianym" .
    Instrukcja obsługi nie przewiduje wymian oleju w skrzyni - a to pierwszy błąd :
    Q02_9375.jpg
    Olej spuszczony ze skrzyni to ciecz na której ktoś smażył tartą blachę i frytki - smród wyjątkowy ...
    A kolejny temat to ... wada konstrukcyjna i niechlujne wykonanie ( np. fabrycznie spinkolone "upakowanie" ) .
    Parę dobrych fotek :
    Q02_9374.jpgQ02_9379.jpgQ02_9387.jpgQ02_9396.jpgQ02_9397.jpg

    Bez zbędnych wymądrzań się zacytuje :
    Proces uszkodzenia skrzyni zaczyna się najczęściej od łożyska zamontowanego na końcu wałka (i tak było u mnie ) atakującego za szóstym biegiem. Uszkadzające się łożysko niszczy szósty bieg. Jeśli następuje zatarcie łożyska to temperatura uszkadza bieg termicznie, natomiast w przypadku rozpadnięcia się łożyska, jego elementy mechanicznie uszkadzają poszczególne zębatki. Najczęściej uszkadza się tylna obudowa (uff nie umnie ) skrzyni M32 w sposób, który uniemożliwia jej regenerację – niszczy gniazdo łożyska , pękają ścianki obudowy lub wybijana jest dziura.
    Komplety piast uszkadzają się niezależnie i ich nadmierne zużycie wynika z wady konstrukcyjnej.


    Teraz parę słów na zamknięcie - zwłaszcza dla szukających kromki .
    Temat niestety bardzo prawdopodobny - więc nie kupować fury bez dobrych 10-15 minut testowej jazdy ze stałą prędkością na 5 i 6 biegu powyżej 130-140 km /h . Jeżeli słyszycie delikatne buczenie - to jak ktoś lubi extra wydatki - kupować jak nie lubi ... odpuścić .

    Jeżeli by mnie ktoś zapytał czy nie wolał bym automatu - odpowiadam NIE nie wolał bym bo f40 automat to też kiepska konstrukcja i też się partoli - a praca pozostawia wiele do życzenia - jeździłem wieloma kromkami - w 1,9 150km automat to pomyłka . Oczywiście to moje subiektywne odczucie - ostatnio czytam tu na forum sporo pochwał pracy tego automatu - trzeba widocznie samemu popróbować.

    Niezniszczalne fury skończyły się na starych mesiach beczkach - teraz wszystko ma projektowaną wytrzymałość agd i samochody wiodą tutaj prym . Trzeba mieć to na uwadze . Nawet w bmkach awarie silników m47 czy awarie skrzyń ZF już nie szokują ... . Nawet kiedyś najlepsi partolą . Ale to słabe pocieszenie .
    Moja cromka 170 tysi przebyła bezawaryjnie (tylko egr na gwarancji )- teraz się zaczęło - skrzynia , aku , a teraz chłodnica klimy . Liczę że to koniec . A fura jeszcze co najmniej 60 tyś zrobię bo to wyjątkowo dobry samochód za nie dużą kasę .
    Pozdrawiam i życzę dobrze złożonych m32 .



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2013
    Skąd
    Wawa
    Postów
    17
    Auto
    Suza
    Rocznik
    2005
    Pytanie- czy w wersji 1.9 JTD 120 KM również występuje ta "cudowna" skrzynia czy tylko w wersji 1.9 JTD 150 KM 16V???

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    Występuje w wersjach 120 i 150 konnych ...

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Jak sprawa ma sie z 2.4 200 Km? Orientujesz się.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2012
    Skąd
    .
    Postów
    156
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    .
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Jak sprawa ma sie z 2.4 200 Km? Orientujesz się.
    Tam są tylko automaty.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    35
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Automat w 2.4 pracuje super. Nie wiem skąd te negatywne opinie (od moje 3 auto z automatem, więc mam jakieś porównanie).

  8. #7
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Chodzi o czas, ktory jest potrzebny do zebrania sie z 1200 obr do zakresu max. Momentu. W miescie to nie jest fajne. Szybkie decyzje nie sa tak szybkie.
    Auto nie reaguje szybko na gaz jadac 50, 70 km/h
    W 150 KM jest inaczej.

    Pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    35
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Chodzi o czas, ktory jest potrzebny do zebrania sie z 1200 obr do zakresu max.
    Wystarczy przycisnąć i następuje redukcje

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2013
    Skąd
    Wawa
    Postów
    17
    Auto
    Suza
    Rocznik
    2005
    Czyli w 1.9JTD 120 km również trzeba słuchać skrzynii. Porażka
    Chyba lepiej szukać Cromke automata.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    Cytat Napisał dominiq Zobacz post
    Wystarczy przycisnąć i następuje redukcje
    Tylko jak zapewne się domyślasz - to zbieranie się z "dołu" w 1,9 i w 2,4 jest trochę inne - jak napisał Mrozek .

    Cytat Napisał gregsen Zobacz post
    Chyba lepiej szukać Cromke automata.
    Jak klęknie Ci ten lepszy automat - to w google będziesz pisał Aisin af40 naprawa .
    Mina też będzie wyjątkowa - jak przy manualu .

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2013
    Skąd
    Wawa
    Postów
    17
    Auto
    Suza
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał BART_osz Zobacz post
    Tylko jak zapewne się domyślasz - to zbieranie się z "dołu" w 1,9 i w 2,4 jest trochę inne - jak napisał Mrozek .


    Jak klęknie Ci ten lepszy automat - to w google będziesz pisał Aisin af40 naprawa .
    Mina też będzie wyjątkowa - jak przy manualu .
    I tak źle i tak niedobrze

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    No niestety ... czasy niezniszczalnych fur ala mesiowa beczka minęły bezpowrotnie

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2013
    Skąd
    RYBNIK
    Wiek
    42
    Postów
    23
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 150KM
    Rocznik
    2007
    A gdzie w okolicach Żor znajduje się szpec od tych skrzyń i ile kosztuje naprawa?

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2012
    Skąd
    mysłowice
    Wiek
    32
    Postów
    37
    Auto
    Croma 2.4 jtdm
    Rocznik
    2006
    Z tego co ja wiem jako użytkownik cromy 2,4 to trzeba wymieniać olej w skrzyni co 30.000 max 40.000 km i nie ma problemów. Moja ma przejechane 172000 z czego ok 10.000 po chipie i chodzi rewelacyjnie. Wcześniej miałem cromę 1,9 150 w manualu i nie ma porównania. Każde auto i każdą skrzynie można zajechać. Przede wszystkim świadome serwisowanie. Pojechałem do pseudo mechaników od automatów w sosnowcu i stwierdzili, że nie ma korka wlewowego oleju do skrzyni i wtłaczali olej pod ciśnieniem przez śrubę spustową, a wlew oleju jest pod pokrywą akumulatora . Dopóki człowiek sam nie poszuka to o fachowców ciężko.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    I takich fachowców właśnie się boję. Im jest wszytko jedno czy to skrzynia Mercedesa, VW, czy AISIN...

    Pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p


 
Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [skrzynia biegów] problem ze skrzynia biegów, wbity tylko bi
    Napisany przez lestat125 na forum Punto
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 16-08-2014, 14:02
  2. [skrzynia biegów] Cinquecento. Skrzynia biegów się blokuje
    Napisany przez mistrzu86 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 26-03-2013, 20:24
  3. [skrzynia biegów] skrzynia biegów-wymiana łozyska
    Napisany przez lukaszekVV na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-07-2010, 17:29
  4. [skrzynia biegów] skrzynia biegow w fiacie marea 2.4 jtd
    Napisany przez wacoreq83 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-12-2009, 23:14
  5. [skrzynia biegów] Brak sprzegła po załozeniu skrzyni biegów.
    Napisany przez AdamCN na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 01-11-2009, 15:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

ile oleju do skrzyni m32

skrzynia m32 jaki olej

skrzynia M32 Fiat

skrzynia m32

wymiana oleju w skrzyni m32

skrzynia biegow m32

obudowa skrzyni m32

m32 skrzynia cromajaki olej do skrzyni m32naprawa skrzyni opla vectry cm32 objawyolej do skrzyni m32lozyska skrzyni m20 fiat bravoolej do skrzyni biegow foat croma 2napraawa skrzynii biegow m 32wymiana oleju w skrzyni croma

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl