Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
Like Tree1lubi to!

Temat: Błąd P1206 błąd DPF  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    128
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007

    Błąd P1206 błąd DPF

    Po długim czasie bezawaryjnej jazdy Croma w końcu o sobie przypomiała. W trakcie jazdy wywaliło checka i po sprawdzeniu od razu apką w telefonie okazało sie że to właśnie ten błąd. Jechałem tak ok. 100km co jakiś czas usuwając ten bład bo wiadomo po wyskoczeniu błedu obcinało moc. Generalnie jakoś sie dojechało. Z obserwacji wynika że DPF jest zatkany w 54% a przejechane jest około 900km wiec po tym dystansie na bank powinno być wypalanie filtra. D tej pory przez 2 lata nie było żadnego problemu z wypalaniem. Zawsze osiagał ok80% zatkania i sie wypalał do 10-15% wiec uważam że spoko. Do brzegu. Wychodzi na to że filtr jest już zatkany, program pokazuje że nie jest, a po obserwacji w trakcie jazdy wychodzi że bardzo wolno sie zapycha w sensie takie pokazuje odczyty. Teraz co jest tutaj winowajcą? NIe mam zamiaru wypalania go na postoju skoro do tej pory było wszystko ok. Najpierw macie może jakieś sugestie co zaniża wskazania zatkania filtra?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    560
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Podłącz MESa i podaj różnice ciśnienia zarówno na jałowym jak i podczas przyspieszania (butowania, może być).
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    128
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    Na wolnych pokazuje od 20mBar. W trakcie jazdy nie pamietam juz jak było. Jutro już zrobie testy ciśnienia jak i temperatury,a po drodze podjade kupić używke czujnika ciśnienia. U mnie jest ten z jednym króćcem.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2011
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Croma II 1.9 JTD 8v
    Rocznik
    2007
    Czyli tak. Po trasie. Czujnik różnicy ciśnień na wolnych pokazuje ok 60mBar w trakcie jazdy podczas przyspieszania doszedł do 800mBar z hakiem. Temperatura DPF która pokazuje komputer dochodzi do 300stopni z hakiem i nic więcej. Bład ewidentnie wyskakuje w trakcie równej jazdy z większą prędkością. Na kawałku drogi po mieście nic się nie pokazało. Auto wydaje się jeździć normalnie.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    560
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    0,8 bara to dużo, może nawet bardzo dużo. Czujnik tu chyba będzie dobry skoro reaguje prawidłowo. Ja wypaliłbym stacjonarnie, ale wcześniej jeszcze bym sprawdził czy wężyk do czujnika jest drożny.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    128
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    No to aktualizuje. Wszedłem pod spód, sprawdziłem i wizualnie nie ma sie czego czepić. Odpiąłem kostkę od czujnika temperatury i ciśnienia, profilaktycznie dałem spray do kontaktów i pospinałem wszystko. EGR działa dobrze z resztą niedawno całego czyściłem razem z rurkami w myjce ultradżwiekowej. Przepływomierz pokazuje dobrze masy powietrza turbo też dmucha bo mam mechaniczny wskaźnik w słupku wiec to widze na bieżąco. Zdesperowany już wypaliłem stacjonarnie filtr. Procedura zaczęła sie bez problemów ale przy 78% wyskoczył komunikat że korekty dawki czy coś w tym stylu za wysokie i przerwało. Nie mniej jednak wypalił sie do 24%, a czujnik ciśnienia pokazuje elegancko na postoju 0-1mBar wiec już jest spoko. Pojechałem w drogę na autostrade i za nic błąd nie chciał sie pojawić wiec póki co odpuszczam temat DPF ale komunikat o korekcjach mnie zaniepokoił i może to było problemem wiec pora przyjrzeć sie wtryskom. Póki co temat DPF uważam za zamkniety. Trzeba jeździć i obserwować.
    iron64 lubi to.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    560
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Szkoda, że nie zrobiłeś zdjęcia tego komunikatu.
    Jednak sugerowalbym pociągnięcie tematu jeszcze, aby dojść dlaczego wyszedł ten błąd, bo coś mi szklana kula mówi, że przy kolejnym wypalaniu znów będzie P1206.
    Czy sprawdziłeś może korekty wtrysków?
    Czy stosujesz jakieś chemiczne pomagacze do wtrysków i/lub DPF?
    Czy podczas jazdy nie czujesz zapachu spalin w kabinie?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2011
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Croma II 1.9 JTD 8v
    Rocznik
    2007
    Komunikat natknął mnie na kolejny trop. Mianowicie zrobiłem jeszcze wczoraj logi korekt i faktycznie coś jest nie halo z nimi. Logi wrzucę później bo wczoraj już braklo czasu na forum zaglądnąć. I teraz tak. Jechałem w piątek trase autostrada, 140km/h na tempomacie 100km I żadnego problemu. W sobotę zatankowane i w niedzielę powrót i zaraz po wskoczeniu na autostradę bład DPF. Wczoraj jeżdżąc po mieścieprzed wypaleniem filtra za nic nie udało mi się wywołać P1206. Dopiero autostrada chwilą jednostajnej prędkości i bład wyskakuje. Więc teraz spuszczam paliwo co jest w baku, tankuje na swojej pewnej stacji i dopiero sprawdzam Co się dzieje, w sensie jak będą się zachowywać korekty. Nie chce mi się wieżyc ze nagle coś się stało z Dpf tym bardziej że po wypaleniu fajnie czujnik ciśnienia zareagował

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    560
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Paliwo może być za to odpowiedzialne, pewnie że tak.
    Nie ma sensu teraz spuszczać, chyba że masz pełen bak. Jeśli nie to proponuję BP i on premium, u mnie na tym paliwie nie trzeba już chemii do wtrysków stosować. Oczywiście efekt nie nastąpił momentalnie, ale po 2 pełnych zbiornikach korekty z +2 spadły na +0,5. Dodałem jeszcze co prawda LM do wtrysków i jeszcze trochę spadło, ale to już chyba nie było potrzebne.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2011
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Croma II 1.9 JTD 8v
    Rocznik
    2007
    Jest niej niż pół baku więc spuszczę z 10L i zaleje u siebie na pewnej stacji. Mam millersa to dodam jeszcze do paliwa bo wiem że on działa. Pojeżdżę chwilę i zmienię jeszcze filt paliwa profilaktycznie. Nic więcej nie będę póki co kombinować.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    560
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Doprecyzuj czym jest Millers? Bo jeżeli olej 2T to sam sobie dam bana na to forum.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    128
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    Millers Oils Diesel Power Ecomax
    https://allegro.pl/oferta/millers-di...b-6ed2f071e3c5
    Takie coś. Tutaj daje plik z logami czasów wtrysku
    Na tą chwile 10L paliwa spuszczone została prawie rezerwa i dolałem nowego paliwa na pewnej stacji. Jeszcze go dzisiaj pomęczyłem i póki co spokój. Czas pokaże
    Dołączone pliki Dołączone pliki
    • Typ Pliku: txt 1.txt (14.6 KB, 9 pobrań)

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    560
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Korekty tragiczne nie są, ale zawsze można coś poprawić, tego Millersa nie znam, ale nie zaszkodzi sprawdzić, choć nie jest to preparat do czyszczenia wtryskiwaczy w dosłownym znaczeniu.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    128
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    Póki co auto samo wypaliło DPF. Po błędzie póki co ani śladu. Po wypaleniu elegancko na czujniku różnicy ciśnień 0, a stopień zapchania filtra 12% wiec wszystko w normie

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2024
    Skąd
    Panevezys
    Postów
    2
    Auto
    Fiat ducato
    Rocznik
    2021
    2021 m 2.3 103 kw fiat ducato , pradejo mesti P 120622 klaida. Nuimi su kompu bet po keliu km vel tas pats. Sutvarkiaus purkstukus, lamba zonda pakeiciau. Pravaziuoji apie 600km ir vel tas pats. Ka patartumete daryti

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Ai dar ploviau dpf filtra


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Błąd P1206
    Napisany przez 24fizi na forum Croma
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 09-12-2018, 14:12
  2. Błąd p1206
    Napisany przez lorak06073 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 06-07-2018, 18:45
  3. Fiat Bravo 2 1,9 16v 150km Błąd p1206
    Napisany przez wan29 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 31-01-2018, 13:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446blad-p1206-blad-dpf-52381

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl