Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6

Temat: Błąd P1206  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2018
    Skąd
    Niemcy
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006

    Błąd P1206

    Witam wszystkich.
    Od niedawna jestem posiadaczem Cromy 1.9jtd 150KM, 2006r. Auto kupiłem w Niemczech 182.000 km przebiegu, przyjechałem nim do Polski. Przez ponad 3000 km auto chodziło idealnie. Wczoraj pojawił się check engine - uto straciło moc, nie przekracza 3200 obr. /min. Podpiąłem pod komputer i wyskoczył błąd P1206 - czyli DPF. Ruszyłem na autostradę żeby wypalić sądzę ale mimo przejechanych 60 km dalej jest bez zmian. Podpiąłem jeszcze raz pod kompa (fiat ECU scan) i z zapisów wynika : odometer last DPF replacement - 182.000 km, czyli praktycznie przed zakupem oraz odometer at last regeneration 742 km. Zapełnienie filtra 102,2%. Ze dwa lub trzy razy po odpaleniu auta na kilkanaście sekund wróciła moc. Co jest przyczyną braku mocy? Jak to naprawić? Czy ktoś mi może pomóc?
    Z góry dziękuję,
    Michał



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    50
    Postów
    597
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Ja bym spróbował wypalić DPF serwisowo FES-em.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Zrób odczyt różnicy ciśnień dpf. Sprawdz stan wężyków co ida do czujnika rozn cisnien , przeczyść je.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    822
    Auto
    Panda1,3 jtd, stilo 1,9jtd,bravo 2,o mjtd, 500X 1,6 mjtd
    Rocznik
    2007,2003,2009,2020
    Widziales lzy w oczach Niemca jak sprzedawał...

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2010
    Skąd
    Belgia,czasami Katowice
    Postów
    455
    Auto
    Opel Insignia, Fiat Croma 1,9 16v
    Rocznik
    12.2012
    Przy tym zapachaniu to powinien się wypalić, u mnie wypala się przy okolo 85%.Najlepiej pobrać apkę do dpf i wyjechać na autostradę i jeszcze raz próbować go wypalić, bo apka pokazuje temp dpfu i będziesz widział czy rośnie jego temperatura, czujnik różnicy cisnień tęz pokazuje jego wartości.
    Jeśli nadal sie nie wypali to tak jak pisał desmo999, zobaczyć wszystkie wężyki od dpf-u.
    Ostatnio edytowane przez Cinek1 ; 09-12-2018 o 13:34

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    51
    Postów
    744
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    Croma VII 2010, Grande Punto VI 2009
    W uzupełnieniu wpisów kolegów proponuję zaaplikować Forte DPF CLEANER w procedurze tzw naprawczej lub środek od Liqui Molly. Ułatwi to wypalenie i z pewnością nie zaszkodzi. Co do proponowanego wypalania serwisowego MESem to osobiście traktowałbym to rozwiązanie jako ostateczność. Prędzej odwiedziłbym speca, który profesjonalnie zajmuje się chemicznym czyszczeniem DPFa. Po czyszczeniu w MESie wprowadziłbym "wymianę filtra DPF" i już.
    Ostatnio edytowane przez Abramsik ; 09-12-2018 o 15:17


 

Podobne tematy

  1. Błąd p1206
    Napisany przez lorak06073 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 06-07-2018, 18:45
  2. Fiat Bravo 2 1,9 16v 150km Błąd p1206
    Napisany przez wan29 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 31-01-2018, 13:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl