Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10

Temat: Błąd p1206  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    31
    Postów
    333
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006

    Błąd p1206

    Witam.
    Wczorajszego dnia wyskoczył błąd P1206 (filtr cząsteczek stałych-wysoki sygnał) Zapchanie dpf około 90% Błąd usunałem i pocisnąłem trochę nim żeby wymusić systemowe wypalanie ale nic z tego. Dziś w dojeździe do pracy po rozgrzaniu auta do 70 stopni znów ten sam błąd, brak mocy i tryb awaryjny. Zapchanie dpf 105% i za cholere nie chce się wypalić. Od ostatniego wypalania 850km. Średnia z ostatnich 5 regeneracji około 700km. Bardzo proszę o wszelkie sugestie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,485
    Auto
    Panda1,3 jtd, ,500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    2007,2013,2020
    Programem nie da się wypalić w trybie serwisowym?Zagrzej auto,uruchom program np. MES, komenda "wypalanie serwisowe".Jesli jest wszystko ok, silnik wskoczy na ok.3tys rpm io przez ok. 5 min tak bedzie pracowal.Rob ten zabieg na dworze ,bo moze dymic sakramencko.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    519
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Na dworze też bym nie robił, bo możesz komnaty zadymić
    A tak na serio masz długi interwały między wypaleniami, bo silnik nie może rozpocząć lub dokończyć procedury wypalania. Wypalanie serwisowe nie jest najlepszym rozwiązaniem, bo wprowadza silnik do wysokiej temperatury na postoju. Po takim zabiegu zaleca się wymienić olej.
    W celu uratowania filtra lepiej spróbować wysilać go preparatami do czyszczenia filtra dpf np. K2 czy Wurth i postępować zgodnie z opisem.
    Zeby silnik włączył wymuszone wypalanie w czasie jazdy to musi być temperatura silnika powyżej 70st. zapychanie conajmniej 105% przy zwykłej jeździe lub 70% przy autostradowej. Taki są moje obserwacje.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    31
    Postów
    333
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006
    Udało się jakoś wypalić serwisowo. Jak na razie zrobione 40km i było okej. Zobaczymy jak dalej.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    519
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Obserwuj stan zapachania filtra, bo w Twoim przypadku zapychanie powyżej 90% możesz mieć już po 50km. Wahania zapchania w granicach 80-110% świadczą o nie dokończonej procedurze wypalenia filtra. Przerwanie procesu wypalania wiąże się z tym, że stan zapchania spadnie o kilka % ale nie zrestuje przebiegu od ostatniego wypalania. Filtr, jeszcze w dobrym stanie, po wypaleniu powinien mieć zapychanie na poziomie 10-25%.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    31
    Postów
    333
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006
    Dziś filtr wypalił się normalnie podczas jazdy. Po wypaleniu stan zapchania około 23% więc całkiem dobrze.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    5
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM DPF AUT
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał lorak06073 Zobacz post
    Witam.
    Wczorajszego dnia wyskoczył błąd P1206 (filtr cząsteczek stałych-wysoki sygnał) Zapchanie dpf około 90% Błąd usunałem i pocisnąłem trochę nim żeby wymusić systemowe wypalanie ale nic z tego. Dziś w dojeździe do pracy po rozgrzaniu auta do 70 stopni znów ten sam błąd, brak mocy i tryb awaryjny. Zapchanie dpf 105% i za cholere nie chce się wypalić. Od ostatniego wypalania 850km. Średnia z ostatnich 5 regeneracji około 700km. Bardzo proszę o wszelkie sugestie.
    Witam,
    juz mialem jechac na wywalenie DPFa ale poczytalem forum i w koncu odpuscilem. Moje spostrzezenia w temacie zamieszczam ponizej, moze sie komus przydadza….

    Ostatnim razem przy bledzie P1206 u mechaniora zrobilismy stacjonarne wypalenie DPFa, potem dopalil‚ sie sam i byl‚ spokoj na 2 lata.
    Teraz znowu mam blad P1206, ale nie chcialem dopalac stacjonarnie (traktowalem to jako ostatnia… deske ratunku). Blad wyskoczyl‚ jak mialem filtr zapchany w okolo 60%, ale byla duza roznica cisnien„ (500mBar). Najpierw kasowaem blad i jezdzilem autem zeby przekroczyc 80% zapelnienia filtra, inaczej nie wypalisz go nawet stacjonarlnie. Potem podlaczylem FESa i wpadlem na eSke.
    Kasowalem blad w trakcie jazdy, widac bylo ze temp rosnie tak do ponad 400 stopni C, jednak wtedy wywalaoo znowu blad P1206 i do wypalania nie dochodzilo a temp spadala (tak jakby sie zawiesila mozliwosc wypalenia filtra). Wtedy kasowalem blad i probowalem wywolac dopalanie filtra jeszcze raz.
    Po kilku probach juz mialem odpuscic, ale przy ostatniej probie przycisnalem pod gore i temp ladnie skoczyla do 600stopni bardzo szybko, blad wyskoczyl‚ znowu ale rozpoczal sie tez od razu proces wypalania

    FES przed wypalaniem:

    READING PARAMETERS:
    Particle filter temperature: 557,56 °C
    Differential pressure sensor: 323 mBar
    Particle filter status: Normal clogging
    Particulate filter clogging: 91,69 %
    Regeneration progress: 0,000 %

    Po wypaleniu:
    READING PARAMETERS:
    Particle filter temperature: 279,36 °C
    Differential pressure sensor: 5 mBar
    Particle filter status: Not clogged
    Particulate filter clogging: 13,38 %
    Regeneration progress: 0,000 %

    Takze widac ze filtr sie ladnie wypali, zamowilem sobie 5L plynu na internetach do czyszczenia DPF/EGR, wyplucze sobie go teraz i zarzadze wymiane DPF w ECU.
    Dam znac jak sie zmienia interwaly wypalania po takim zabiegu.

    Czytaj więcej: http://fiatklubpolska.pl/croma-446/z...#ixzz5JodfLZ2F

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    519
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Ciśnienia na poziome 500mbar to już bardzo dużo. Mój filtr osiągał poziom 150mbar, a i tak go podałem czyszczeniu.
    Problem ogólnie jest z jakością tych preparatów. Sam czyściłem w domu filtr już dwa razy poprzez moczenie i płukanie myjka ciśnieniowa.
    Jeśli kupiłem preparat mm za około 60 zł za 5l. To używaj go ostrożnie. Mam wrażenie że to nic innego jak płyn do mycia kominków, a ten może powodować korozję metali.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    5
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM DPF AUT
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał moris10 Zobacz post
    Ciśnienia na poziome 500mbar to już bardzo dużo. Mój filtr osiągał poziom 150mbar, a i tak go podałem czyszczeniu.
    Problem ogólnie jest z jakością tych preparatów. Sam czyściłem w domu filtr już dwa razy poprzez moczenie i płukanie myjka ciśnieniowa.
    Jeśli kupiłem preparat mm za około 60 zł za 5l. To używaj go ostrożnie. Mam wrażenie że to nic innego jak płyn do mycia kominków, a ten może powodować korozję metali.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
    Dzieki za wskazówki moris10! Zauważyłes poprawę po myciu DPFa? Zmieniałeś cos w ECU po takim czyszczeniu?

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    519
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Z poziomu MES można tylko wykasowania ilości wypaleń i tak zrobiłem. Jestem tam niby funkcja wymiany filtra cząstek stałych. Jednak ta opcja nie zeruje początkowego stanu zapchania filtra.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

p1206 fiat

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467blad-p1206-39451

p1206 Ducato

p1206

niemozna wypalic dpf komputrem rozlancza blad p1206ducato p1206fiat ducato p1206p1206 alfap 1206 alfa 159

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl