Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Wymiana uszczelniaczy zaworów. Porady
Witam niedługo zamierzam zabrać się za wymianę uszczelniaczy zaworów bo przy wyższych obrotach ( niewiem ile jest nie mam obrotomierza) dymi na niebiesko.
I czy polecacie wyjąć głowice z auta i na spokojnie w domu-garażu wymienić czy lepiej bez wyjmowania głowicy wymienić uszczelniacze ?
Oprócz dźwigni do wciskania sprężyny, uszczelniaczy, uszczelki pod głowice i klawiaturę i skrzynki z narzędziami będzie potrzebne coś jeszcze?
Gdzieś czytałem nie wiem czy odnośnie Seicento ale polecają ustawić tłoki w jednej pozycji.
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Nowy klubowicz
Oj! cos mi sie zdaje, ze to padla uszczelka pod glowica ... wyjecie glowicy chyba nieuniknione ... zreszta to nie az taki duzy problem ... Najwiecej bedziesz sie siłowac z odkreceniem kolektora wydechowego ...
-
Nowy klubowicz
A czemu nie wina uszczelniaczy zaworów ?
Dymi głownie jak sie rozgrzeje silnik czyli tak po 5 miutach ostrej jazdy.
Spokojnie jadąc na najwyższych obrotach ( 4 bieg 60km/h, 5 bieg 80km/h) to nie dymi.
Płyn chłodniczy czysty.
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
Shiliat
A czemu nie wina uszczelniaczy zaworów ?
Dymi głownie jak sie rozgrzeje silnik czyli tak po 5 miutach ostrej jazdy.
Spokojnie jadąc na najwyższych obrotach ( 4 bieg 60km/h, 5 bieg 80km/h) to nie dymi.
Płyn chłodniczy czysty.
co do uszczelki pod głowica to mozna kupić tester spalin w płynie chłodniczym, śmieszny pieniądz a wiesz czy są przedmuchy do płynu chłodzącego.
zadam inne pytanie, czy mustangi nie uciekły (czy ma moc, mozesz tego nie wyczuć) ? sprawdz kompresje, bo to mogą być też pierścienie, np jeden z cylindrów juz przepuszcza efekt też będzie taki że będzie dymić bo olej sie przedostaje ze skrzyni korbowej, jak kompresja OK a oleju ubywa to wtedy uszczelniacze zaworów, jeżeli byś chciał to robic zgodnie ze sztuką to tzreba zdiać glowice lecz jak wiadomo wtedy uszczelka do wymiany, odrazu planowanie i inne, jak juz zdejmujesz glowice to odrazu sprawdź panewki i wałek rozrządu, bo jak wytarte to odrazu to lepiej zrobić, jak wąłek wytarty to odrazu szklanki popychacz.... itd...
a jak kompresja siadła, to rozbiórka silnika aby najlepiej wymienic wszystkie pierścienie, lecz jak wyjdzie przy okazji że blok wytarty..... to sens ekonomiczny remontu wątpliwy (chyba że dostaniesz z jakiegoś rozbitka dobry blok.... tylko wtedy to caly silnik wymienić) wtedy to juz najlepiej wszystko zrobic czyli pierścienie, uszczelniacze zaworów, panewki itd itp (oczywiści to co zużyte) umyć wszystko z osadów (smok od pompy, wszelkie nagary) nie jest to droga operacjaja się to samemu zrobi (czasochłonna), a silnik pociągnie długie długie lata (nawet setki tyś km), pierścienie i panewki się szybko zużywają gdy ktoś po odpale odrazu piłuje na zimnym nie dając silnikowi złapać cisnienia oleju oraz się rozgrzać (wystarczy 2-3 km spokojnej jazdy)
-
Nowy klubowicz
No to najlepiej będzie sprawdzić kompresje a potem dla pewności jakość płynu chłodzącego.
Co do ilości KM to ciężko mi powiedzieć bo przez jakiś czas jeździłem na 3ch cylindrach, jakiś czas temu miałem chwile czasu to natkło mnie by sprawdzić świece i jedna była padnięta, wymieniłem to od razu inna jazda ale czy brakuje coś jeszcze w mocy nie jestem w stanie powiedzieć.
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
Shiliat
No to najlepiej będzie sprawdzić kompresje a potem dla pewności jakość płynu chłodzącego.
Co do ilości KM to ciężko mi powiedzieć bo przez jakiś czas jeździłem na 3ch cylindrach, jakiś czas temu miałem chwile czasu to natkło mnie by sprawdzić świece i jedna była padnięta, wymieniłem to od razu inna jazda ale czy brakuje coś jeszcze w mocy nie jestem w stanie powiedzieć.
na 3 garach i nie było czuć spadku mocy ?? dziwne ja to odrazu zauwazyłem że mustangi zdechły gdy cewka strzelia.... :-)
a własnei dzisiaj moj kolega przezył śmierć kliniczną swojej fury (ranault) , mianowicie strzelił blok silnika, ma pęknięcie pomiedzy kanałami olejowymi i chłodzacymi, efekt olej w płynie chłodzącym, a że fura ma swoje lata to za pare dni jedzie pod prase. najgorsze ze jak brakuje powyżej 10% od masy nominalnej to ma dopłacic za każdy kg 10 zeta.... to sa jakies jaja ze nie mozesz furaka sprzedac cześci... :-/
-
Nowy klubowicz
nie odczułem jakoś spadku mocy gdy swieca padła możliwe że kupiłem auto już na 3 świecach. Mam je niecały rok.
Jak kupie nanometr do wkrecania w miejsce świecy zrobię testy to napisze więcej.
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
Shiliat
nie odczułem jakoś spadku mocy gdy swieca padła możliwe że kupiłem auto już na 3 świecach. Mam je niecały rok.
Jak kupie nanometr do wkrecania w miejsce świecy zrobię testy to napisze więcej.
pewnie masz te dane ale podam, stopień sprężania to 9,6:1 ciśnienie 1,15 MPa, wiadomo może byc ciut mniejsze bo masz podłaczniee do manometrui tutaj jest dodatkowa objętość :-)
-
Nowy klubowicz
-
Doświadczony klubowicz
-
Nowy klubowicz

Napisał
bnbn1
a własnei dzisiaj moj kolega przezył śmierć kliniczną swojej fury (ranault) , mianowicie strzelił blok silnika, ma pęknięcie pomiedzy kanałami olejowymi i chłodzacymi, efekt olej w płynie chłodzącym, a że fura ma swoje lata to za pare dni jedzie pod prase. najgorsze ze jak brakuje powyżej 10% od masy nominalnej to ma dopłacic za każdy kg 10 zeta.... to sa jakies jaja ze nie mozesz furaka sprzedac cześci... :-/
Niech kolega szuka innego złomowiska. Mi z mojego opla astry F oddali silnik, nic nie płaciłem. Kumplowi skody felicji na dwóch stacjach nie chcieli nawet za darmo przyjąć. Jak się trafia na oszołomów to się idzie dalej.
-
Nowy klubowicz

Napisał
bnbn1
cza kupić...jedyne 45 zeta
Nie cza podawać stopnia sprężania ,bo nikt o to nie pyta ,a tylko wprowadza zament i manometrem tego parametru nie zmierzy.
-
Nowy klubowicz
Dzięki za podanie ciśnienia
akurat nie miałem a miałem zamiar szukać 1,15Mpa to 10bar to 145.04 psi.
Jaka różnica ciśnienia może być pomiędzy cylindrami ? jak patrzyłem na yt na różne testy innych aut to tam było 0,05MPa różnicy +/-. Wiadomo że na 1,2,3,4 niebędzie takiego samego co do setnych.
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
wirusac
Nie cza podawać stopnia sprężania ,bo nikt o to nie pyta ,a tylko wprowadza zament i manometrem tego parametru nie zmierzy.
napisalem aby sprawdzić kompresje, oraz podalem też jaki powinno być ciśnie w tym silniku....
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
Shiliat
Dzięki za podanie ciśnienia

akurat nie miałem a miałem zamiar szukać 1,15Mpa to 10bar to 145.04 psi.
Jaka różnica ciśnienia może być pomiędzy cylindrami ? jak patrzyłem na yt na różne testy innych aut to tam było 0,05MPa różnicy +/-. Wiadomo że na 1,2,3,4 niebędzie takiego samego co do setnych.
1,15Mpa = 11,5 Bar
dla tego silnika nie podano minimalnego ciśnienia jak i odchyłki ale zazwyczaj sie przyjmuje +/- 0,1Mpa = 1Bar,
przykłądowo dla wersji 900 minimaln cisneiie robocze to 7 Bar, dla tego silnika niestety producent tego nie podał :-(
Podobne tematy
-
Napisany przez Waldek99 na forum Stilo
Odpowiedzi: 6
Ostatni post: 01-05-2017, 09:06
-
Napisany przez @sdero na forum Zrób to sam
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 13-08-2013, 09:14
-
Napisany przez jacjacek na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 04-05-2013, 09:10
-
Napisany przez daawe na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 04-06-2011, 11:11
-
Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 9
Ostatni post: 04-12-2009, 21:54
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
wymiana uszczelniaczy seicento
,
uszczelniacze zaworowe seicento 900
,
rozmiar uszczelniaczy zaworowych seicento 900
,
wymiana.uszczelniaczy zaworowych plyn.chlodniczy
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:39.
W sieci od 2007 roku.