Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2016
    Skąd
    Przemyśl
    Wiek
    29
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Seicento 1.1 SPI LPG
    Rocznik
    1999

    Wymiana uszczelniaczy zaworów. Porady

    Witam niedługo zamierzam zabrać się za wymianę uszczelniaczy zaworów bo przy wyższych obrotach ( niewiem ile jest nie mam obrotomierza) dymi na niebiesko.
    I czy polecacie wyjąć głowice z auta i na spokojnie w domu-garażu wymienić czy lepiej bez wyjmowania głowicy wymienić uszczelniacze ?
    Oprócz dźwigni do wciskania sprężyny, uszczelniaczy, uszczelki pod głowice i klawiaturę i skrzynki z narzędziami będzie potrzebne coś jeszcze?
    Gdzieś czytałem nie wiem czy odnośnie Seicento ale polecają ustawić tłoki w jednej pozycji.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2015
    Skąd
    Reptowo
    Wiek
    49
    Postów
    67
    Auto
    Seicento 1,1
    Rocznik
    2003
    Oj! cos mi sie zdaje, ze to padla uszczelka pod glowica ... wyjecie glowicy chyba nieuniknione ... zreszta to nie az taki duzy problem ... Najwiecej bedziesz sie siłowac z odkreceniem kolektora wydechowego ...

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2016
    Skąd
    Przemyśl
    Wiek
    29
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Seicento 1.1 SPI LPG
    Rocznik
    1999
    A czemu nie wina uszczelniaczy zaworów ?
    Dymi głownie jak sie rozgrzeje silnik czyli tak po 5 miutach ostrej jazdy.
    Spokojnie jadąc na najwyższych obrotach ( 4 bieg 60km/h, 5 bieg 80km/h) to nie dymi.
    Płyn chłodniczy czysty.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    822
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał Shiliat Zobacz post
    A czemu nie wina uszczelniaczy zaworów ?
    Dymi głownie jak sie rozgrzeje silnik czyli tak po 5 miutach ostrej jazdy.
    Spokojnie jadąc na najwyższych obrotach ( 4 bieg 60km/h, 5 bieg 80km/h) to nie dymi.
    Płyn chłodniczy czysty.
    co do uszczelki pod głowica to mozna kupić tester spalin w płynie chłodniczym, śmieszny pieniądz a wiesz czy są przedmuchy do płynu chłodzącego.

    zadam inne pytanie, czy mustangi nie uciekły (czy ma moc, mozesz tego nie wyczuć) ? sprawdz kompresje, bo to mogą być też pierścienie, np jeden z cylindrów juz przepuszcza efekt też będzie taki że będzie dymić bo olej sie przedostaje ze skrzyni korbowej, jak kompresja OK a oleju ubywa to wtedy uszczelniacze zaworów, jeżeli byś chciał to robic zgodnie ze sztuką to tzreba zdiać glowice lecz jak wiadomo wtedy uszczelka do wymiany, odrazu planowanie i inne, jak juz zdejmujesz glowice to odrazu sprawdź panewki i wałek rozrządu, bo jak wytarte to odrazu to lepiej zrobić, jak wąłek wytarty to odrazu szklanki popychacz.... itd...

    a jak kompresja siadła, to rozbiórka silnika aby najlepiej wymienic wszystkie pierścienie, lecz jak wyjdzie przy okazji że blok wytarty..... to sens ekonomiczny remontu wątpliwy (chyba że dostaniesz z jakiegoś rozbitka dobry blok.... tylko wtedy to caly silnik wymienić) wtedy to juz najlepiej wszystko zrobic czyli pierścienie, uszczelniacze zaworów, panewki itd itp (oczywiści to co zużyte) umyć wszystko z osadów (smok od pompy, wszelkie nagary) nie jest to droga operacjaja się to samemu zrobi (czasochłonna), a silnik pociągnie długie długie lata (nawet setki tyś km), pierścienie i panewki się szybko zużywają gdy ktoś po odpale odrazu piłuje na zimnym nie dając silnikowi złapać cisnienia oleju oraz się rozgrzać (wystarczy 2-3 km spokojnej jazdy)

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2016
    Skąd
    Przemyśl
    Wiek
    29
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Seicento 1.1 SPI LPG
    Rocznik
    1999
    No to najlepiej będzie sprawdzić kompresje a potem dla pewności jakość płynu chłodzącego.
    Co do ilości KM to ciężko mi powiedzieć bo przez jakiś czas jeździłem na 3ch cylindrach, jakiś czas temu miałem chwile czasu to natkło mnie by sprawdzić świece i jedna była padnięta, wymieniłem to od razu inna jazda ale czy brakuje coś jeszcze w mocy nie jestem w stanie powiedzieć.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    822
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał Shiliat Zobacz post
    No to najlepiej będzie sprawdzić kompresje a potem dla pewności jakość płynu chłodzącego.
    Co do ilości KM to ciężko mi powiedzieć bo przez jakiś czas jeździłem na 3ch cylindrach, jakiś czas temu miałem chwile czasu to natkło mnie by sprawdzić świece i jedna była padnięta, wymieniłem to od razu inna jazda ale czy brakuje coś jeszcze w mocy nie jestem w stanie powiedzieć.
    na 3 garach i nie było czuć spadku mocy ?? dziwne ja to odrazu zauwazyłem że mustangi zdechły gdy cewka strzelia.... :-)

    a własnei dzisiaj moj kolega przezył śmierć kliniczną swojej fury (ranault) , mianowicie strzelił blok silnika, ma pęknięcie pomiedzy kanałami olejowymi i chłodzacymi, efekt olej w płynie chłodzącym, a że fura ma swoje lata to za pare dni jedzie pod prase. najgorsze ze jak brakuje powyżej 10% od masy nominalnej to ma dopłacic za każdy kg 10 zeta.... to sa jakies jaja ze nie mozesz furaka sprzedac cześci... :-/

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2016
    Skąd
    Przemyśl
    Wiek
    29
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Seicento 1.1 SPI LPG
    Rocznik
    1999
    nie odczułem jakoś spadku mocy gdy swieca padła możliwe że kupiłem auto już na 3 świecach. Mam je niecały rok.
    Jak kupie nanometr do wkrecania w miejsce świecy zrobię testy to napisze więcej.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    822
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał Shiliat Zobacz post
    nie odczułem jakoś spadku mocy gdy swieca padła możliwe że kupiłem auto już na 3 świecach. Mam je niecały rok.
    Jak kupie nanometr do wkrecania w miejsce świecy zrobię testy to napisze więcej.
    pewnie masz te dane ale podam, stopień sprężania to 9,6:1 ciśnienie 1,15 MPa, wiadomo może byc ciut mniejsze bo masz podłaczniee do manometrui tutaj jest dodatkowa objętość :-)

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2015
    Skąd
    konin
    Postów
    69
    Auto
    seicento 900
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    stopień sprężania to 9,6:1)
    Też chetnie bym u siebie zmierzył,ale nie mam przyrządu.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    822
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał wirusac Zobacz post
    Też chetnie bym u siebie zmierzył,ale nie mam przyrządu.

    cza kupić...jedyne 45 zeta

    MIERNIK POMIAR TESTER CIŚNIENIA SPRĘŻANIA MANOMETR (6721750921) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 sierpień 2015
    Skąd
    Tumlin/k Kielc
    Wiek
    32
    Postów
    65
    Auto
    Fiat Seicento 1.1 SPI
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    a własnei dzisiaj moj kolega przezył śmierć kliniczną swojej fury (ranault) , mianowicie strzelił blok silnika, ma pęknięcie pomiedzy kanałami olejowymi i chłodzacymi, efekt olej w płynie chłodzącym, a że fura ma swoje lata to za pare dni jedzie pod prase. najgorsze ze jak brakuje powyżej 10% od masy nominalnej to ma dopłacic za każdy kg 10 zeta.... to sa jakies jaja ze nie mozesz furaka sprzedac cześci... :-/
    Niech kolega szuka innego złomowiska. Mi z mojego opla astry F oddali silnik, nic nie płaciłem. Kumplowi skody felicji na dwóch stacjach nie chcieli nawet za darmo przyjąć. Jak się trafia na oszołomów to się idzie dalej.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2015
    Skąd
    konin
    Postów
    69
    Auto
    seicento 900
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    cza kupić...jedyne 45 zeta
    Nie cza podawać stopnia sprężania ,bo nikt o to nie pyta ,a tylko wprowadza zament i manometrem tego parametru nie zmierzy.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2016
    Skąd
    Przemyśl
    Wiek
    29
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Seicento 1.1 SPI LPG
    Rocznik
    1999
    Dzięki za podanie ciśnienia akurat nie miałem a miałem zamiar szukać 1,15Mpa to 10bar to 145.04 psi.
    Jaka różnica ciśnienia może być pomiędzy cylindrami ? jak patrzyłem na yt na różne testy innych aut to tam było 0,05MPa różnicy +/-. Wiadomo że na 1,2,3,4 niebędzie takiego samego co do setnych.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    822
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał wirusac Zobacz post
    Nie cza podawać stopnia sprężania ,bo nikt o to nie pyta ,a tylko wprowadza zament i manometrem tego parametru nie zmierzy.
    napisalem aby sprawdzić kompresje, oraz podalem też jaki powinno być ciśnie w tym silniku....

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    822
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał Shiliat Zobacz post
    Dzięki za podanie ciśnienia akurat nie miałem a miałem zamiar szukać 1,15Mpa to 10bar to 145.04 psi.
    Jaka różnica ciśnienia może być pomiędzy cylindrami ? jak patrzyłem na yt na różne testy innych aut to tam było 0,05MPa różnicy +/-. Wiadomo że na 1,2,3,4 niebędzie takiego samego co do setnych.
    1,15Mpa = 11,5 Bar

    dla tego silnika nie podano minimalnego ciśnienia jak i odchyłki ale zazwyczaj sie przyjmuje +/- 0,1Mpa = 1Bar,

    przykłądowo dla wersji 900 minimaln cisneiie robocze to 7 Bar, dla tego silnika niestety producent tego nie podał :-(


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. wymiana uszczelniaczy półosi
    Napisany przez Waldek99 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 01-05-2017, 09:06
  2. Wymiana uszczelniaczy wtrysków JTD/JTDm
    Napisany przez @sdero na forum Zrób to sam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-08-2013, 09:14
  3. [JTD] Wymiana rozrządu-porady
    Napisany przez jacjacek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-05-2013, 09:10
  4. [silnik] Wymiana uszczelniaczy Brava 1.2
    Napisany przez daawe na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 04-06-2011, 11:11
  5. Wymiana świec żarowych - porady
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 04-12-2009, 21:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana uszczelniaczy seicento

uszczelniacze zaworowe seicento 900

rozmiar uszczelniaczy zaworowych seicento 900

wymiana.uszczelniaczy zaworowych plyn.chlodniczy

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl