Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2019
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Seicento 1.1MPI
    Rocznik
    2005

    Wymiana mechanizmu wycieraczek przód z silniczkiem

    Cześć,
    Niestety w trakcie jazdy autem poszła smuga dymu spod maski, zapach spalenizny i wycieraczki przestały działać. W domu pomimo tego, że wymieniłem bezpiecznik i sprawdziłem czy mechanizm się obraca wycieraczki nadal nie działały. Po odgięciu tkaninowego wygłuszenia silnika zauważyłem, że ramię, do którego jest przykręcony wirnik silniczka zwisa swobodnie. Prawdopodobnie na łączeniu tego ramienia z kolejnym, które porusza wycieraczkami pękła plastikowa zatyczka, która je łączy. Wskazuje na to kawałek plastiku, który wypadł podczas ruszania ramieniem. Chyba też spalił się silnik, bo kompletnie nie reaguje na sterowanie go z manetki kierownicy.

    Chciałbym wymienić cały mechanizm.

    Czy mógłby ktoś opisać jak wymienić ten mechanizm? W szczególności mam kłopot z dostępem do tego miejsca, bo po odgięciu tkaniny wygłuszającej silnik nadal jest bardzo mało miejsca by wsadzić rękę. Z kolei nie wiem jak ściągnąć stalowe podszybie, które mogło by dać znacznie więcej przestrzeni.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    58
    Postów
    2,158
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    To wygłuszenie musisz odkręcić . Jak odkręcisz wszystkie śruby to lekko do góry uniesiesz i odsuniesz od strony mechanizmu i wtedy masz dostęp .

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2019
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Seicento 1.1MPI
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    To wygłuszenie musisz odkręcić . Jak odkręcisz wszystkie śruby to lekko do góry uniesiesz i odsuniesz od strony mechanizmu i wtedy masz dostęp .
    Dobra. Spróbuję ale z tego co pamiętam, to przez to wygłuszenie przechodzą kable.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    58
    Postów
    2,158
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    W takiej gumie ta guma z kablami zostaje wysuwasz do góry lekko to poszycie .

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2019
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Seicento 1.1MPI
    Rocznik
    2005
    Udało się. Ile jest typów mechanizmów wycieraczek?

    Ja wyjąłem mechanizm z silniczkiem na 3-przewody i 5 pinów zasilanie. Facet mi proponuje trójbiegowy. Czy te mechanizmy są uniwersalne i będą pasować, czy może istnieją różne wersje?

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    959
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet
    Rocznik
    2006
    Seicento ma 3 biegi:
    1. Przerywany
    2. Wolny
    3. Szybki
    Bierz to co Ci proponuje

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2019
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Seicento 1.1MPI
    Rocznik
    2005
    Dzisiaj dostałem nowy mechanizm i silniczek z drugiej ręki. Silniczek po podłączeniu, bez wkładania go w mechanizm wycieraczek (na sucho) działał. Jak wymieniłem mechanizm wycieraczek i podpiąłem silniczek do ramienia wywaliło bezpiecznik. Silniczek wypiąlem z ramienia i teraz cały czas wywala bezpiecznik, nawet na sucho.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2019
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Seicento 1.1MPI
    Rocznik
    2005
    Podaję rozwiązanie:
    Podczas wybijania bezpiecznika przeskakiwała iskra w kopułce silniczka. Mając stary silniczek zamieniłem kopułki. Układ cały działa wycieraczki jadą aż miło.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    959
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Lucky1777 Zobacz post
    Podaję rozwiązanie:
    Podczas wybijania bezpiecznika przeskakiwała iskra w kopułce silniczka. Mając stary silniczek zamieniłem kopułki. Układ cały działa wycieraczki jadą aż miło.
    I takie posty się tutaj ceni


 

Podobne tematy

  1. potrzebuje pomocy z silniczkiem wycieraczek przednich
    Napisany przez asykom15 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-09-2014, 16:53
  2. Konserwacja mechanizmu przednich wycieraczek
    Napisany przez Abramsik na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 24-10-2013, 23:09
  3. Wymiana kolektora razem z silniczkiem sterowania klapami?
    Napisany przez mugsy na forum Croma
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-02-2013, 17:19
  4. Mechanizm Wycieraczek Przód
    Napisany przez staniol504 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 03-11-2012, 13:32
  5. demontarz ramion wraz z silniczkiem wycieraczek
    Napisany przez seth na forum Zrób to sam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-04-2010, 21:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl