Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Wylew płynu chłodniczego z parownika
Samochód: Seicento 1.1 MPI
Rok: 2003
Instalacja LPG -ale kompletnie nie wiem która to generacja, nie potrafię rozpoznać, nie znam zależności, niby II generacja, ale mam listwę wtrysku i to mnie wybija z taktu..
Witam. Jestem nowy na forum, nie jestem zbyt doświadczony w naprawach samochodowych, dlatego pierw wolę napisać posta przed działaniem.
Wczoraj zauważyłem, że samochód po zdjeciu nogi z gazu trzyma wysokie obroty, moja pierwsza myśl, że silnik się grzeje. Otwieram maskę, pierwsze na co zwróciłem uwagę, to brak płynu chłodniczego w zbiorniku. Dolałem wody, żeby sprawdzić skąd leci, brałem pod uwagę szlauf, jednak okazało się, że parownik jest nieszczelny i z niego leci.
Myślę, że nie ma sensu go naprawiać i regenerować, nie chcę w przyszłości wchodzić w dalsze koszta- chcę kupić nowy reduktor, tylko pytanie jak takowy odpowiednio dobrać?
Ostatnio edytowane przez xPersona ; 25-09-2017 o 12:16 Powód: Dodanie informacji
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Kup identyczny bo każda odmiana może mieć inne mocowanie do auta, inne wejście przewodu gazowego, może być zintegrowany z filtrem fazy ciekłej lub nie itp. Jeśli cieknie na kolanku przyłączeniowym - wymień oring lub to kolanko i zachowasz ten parownik jeśli znasz jego przebieg bo jeśli ma mało nalatane to warto go reanimować
-
Nowy klubowicz
Gaz był zakładany w 2011 roku, niestety nie jestem w stanie powiedzieć czy instalacja była nowa i ile było na niej latane. Z kolanka nie cieknie, upewniałem się. Leci z obramowania, na początku spróbuję dokręcając śruby obudowy. Nie znam budowy parownika, ale wydaje mi się, że być może jakaś uszczelka nie trzyma i dlatego cieknie.
Wczoraj zalałem zbiornik do MAX'a i po przejechaniu 3,2km km zbiornik był już pusty, także dość mocno ucieka.
-
Nowy klubowicz
Jest na forum jakiś gazownik?
Żeby kupić drugi parownik na wzór muszę pierw zdemontować ten, który teraz jest w aucie. Jak się za to zabrać? W sensie czy muszę któreś zawory od gazu zakręcić?
-
Nowy klubowicz
Zawsze przy pracy z LPG warto zakrecic wielozawór - zawór pokrętło znajdziesz przy zbiorniku LPG - takie miedziane pokrętło. Następnie odkrecasz 2 weze doprowadzające plyn chlodniczy - wlot i wylot ... jesli jest potrzeba-to spuszczasz plyn chlodniczy uprzednio. Pracujesz na wyjetym kluczyku ze stacyjki...! Odkrecasz przewod LPG - tam nie powinno byc juz gazu ... a jesli jest - to nieduzo... odłaczasz kable (od elektrozaworu - jesli sa?!) i na samym koncu srube trzymajaca reduktor (parownik) ... Najlepiej najpierw spisac model i firme parownika i zamowic. Wtedy jeden odkrecasz a drugi-nowy przykrecasz ...
-
Nowy klubowicz
Dziękuję za odpowiedź, Pozdrawiam!
Podobne tematy
-
Napisany przez mjetek na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 6
Ostatni post: 20-06-2014, 10:37
-
Napisany przez h1tman na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 26-11-2012, 15:29
-
Napisany przez Krystian_00 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 16
Ostatni post: 16-06-2012, 13:51
-
Napisany przez konrado223 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 17-03-2012, 09:26
-
Napisany przez pllwist na forum Siena, Palio
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 07-10-2011, 20:31
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:29.
W sieci od 2007 roku.