Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Trzęsie przy przyspieszaniu + "wycie"
Witam.
Jestem tu nowy. Założyłem konto gdyż dziewczyna kupiła sobie cinqecento i jest pare rzeczy do zrobienia a nie miałem wczesniej podobnego autka Smile
Otóż jest taki problem - jest to 500tka, gaźnik jest AISANA ale mam w planach przerobić na FOS lub WEBERa ale to tak na marginesie.
Auto podczas przyspieszania trzęsie, podczas szybszej jazdy z kolei jest głośne wycie ( porównywalne do wycia zwolnic w ursusie c360), co jeszcze zauważyłem - czasami przy gwałtownym ruszaniu jest takie "ryknięcie" czy pisk jakby z okolic przegubów.
Nie wiem jak sie do tego zabrać. Czy to może poduszki z tym trzesieniem sa zwiazane? Czy może ten cały przegub dwupalczasty?
Dodam, że wymieniałem gumę przegubu od strony koła, nie wiem jak tam z olejem w skrzyni przyznam sie szczerze i bez bicia.
Proszę o jakieś rady.
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Nowy klubowicz
Poduszki można zdiagnozować min. gdy rzuca autem przy samym odpalaniu i gaszeniu silnika. Trzęsieniu jest winna zazwyczaj poduszka skrzyni biegów.
Mam parę pomysłów, ale najpierw najważniejsze pytania przy trzęsieniach w każdym aucie:
1. Opony - OK? Bez guzów, pęknięć?
2. Gdy trzęsie i Kolega puści gaz - trzęsienie ustaje?
3. Tarcze hamulcowe - proste?
4. Łożyska w kołach - nie szumią?
-
Nowy klubowicz
Dlatego też poduszki bym odrzucił bo nawet przy "przygazówce" na biegu jałowym silnikiem nie trzęsie. Przy odpalaniu, gaszeniu także nie.
Ad1. Opony...jeździł juz na 3 kompletach - stare letnie, nowe letnie i teraz zimowe - na każdych to samo także odpada.
Ad2. Właśnie to jest ważne a tego nie podałem - przy puszczeniu gazu trzęsienie się kończy, podobnie i ten jęk
Ad3. Tarcze hamulcowe - gołym okiem nie widziałem by coś było nie tak . Poza tym przy hamowaniu nie ma żadnych wibracji
Ad4. Łożyska też są ok, poznał bym huk łożysk bezproblemowo.
-
Nowy klubowicz
hmm a może skrzynia biegów się kończy? może któreś łożysko w niej pada? trzeba sprawdzić w niej poziom oleju.
-
Nowy klubowicz
No może, tego nie moge wykluczyć ale taką opcję zostawiam na koniec. Interesuje mnie czy to może być ten przegób dwupalcowy ( w 700tkach jest trójpalcowy). Jak myślicie? Może jest ktoś kto miał podobny problem?
-
Nowy klubowicz
No to wszystko jasne. Jeśli objaw ustaje po puszczeniu gazu to na 90% będzie to przegub. Nowy kosztuje około 100 zł za dobrej jakości zamiennik, każdy mechanik da sobie z tym radę.
Z uwagi na późną porę i średnią znajomość techniki Cinquecento nie ręczę do końca za swój tok rozumowania, ale podejrzewam, że winę za usterkę może ponosić skrzynia biegów a w zasadzie brak oleju/zestarzeniu się oleju - bo przegub jest smarowany olejem ze skrzyni i po prostu się zatarł. Proszę o poprawienie mnie, jeśli się mylę.
-
Nowy klubowicz
Dzięki panzer39. Kurcze sam nie byłem pewien ale podejrzewałem, że tak może być. Bynajmniej wiem, że od tego powinienem zacząć robote. Myśle, że sam sobie poradzę z zadaniem. Będę pisał w razie problemów. Pozdrawiam
Podobne tematy
-
Napisany przez bles11 na forum Punto II
Odpowiedzi: 8
Ostatni post: 16-01-2014, 12:12
-
Napisany przez mugsy na forum Croma
Odpowiedzi: 6
Ostatni post: 29-05-2013, 23:32
-
Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
Odpowiedzi: 6
Ostatni post: 26-11-2011, 15:14
-
Napisany przez Memciu na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 10
Ostatni post: 10-06-2011, 10:44
-
Napisany przez rejczi85 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 6
Ostatni post: 04-04-2011, 18:35
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
czesie calym cinqocento po dodaniu gazu
,
przegub cinquecento dwupalcowy
,
,
seicento drgania podczas przyspieszania
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:42.
W sieci od 2007 roku.