Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2022
    Skąd
    Tuchów
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 900
    Rocznik
    1998

    Szarpanie silnika podczas jazdy

    Witam. Posiadam Seicento z silnikiem 900 cm3 i problem jest dość nietypowy. Autko normalnie odpala nie ważne czy zimny czy ciepły silnik. Wszystko ładnie działa do momentu takiego lekkiego szarpnięcia podczas jazdy. Pojawia się ono średnio co 2 km. Auto zaczyna tracić moc i szarpać aż w końcu gaśnie. Co ciekawe jeżeli włączy się go z powrotem auto działa normalnie i znowu przejedzie się 2 km, szarpie i gaśnie i tak w kółko.
    Wymienione:
    -świece
    -uszczelka pod zaworami
    -czujnik temperatury wody
    -węże dolotowe
    -filtry
    Sprawdzone:
    -przewody od świec
    -cewki
    -chłodnica i wentylator
    -czujnik położenia wałka
    -wtryskiwacz
    -silnik krokowy
    Za wszelkie pomysły dziękuje.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    179
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    2x.02.2016
    Może coś z pompą paliwa?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2022
    Skąd
    Tuchów
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 900
    Rocznik
    1998
    Pompa dzisiaj sprawdzona podpiąłem pod przewód zasilający pompy żarowke 12V i jadąc patrzyłem czy gaśnie i nie gaśnie. Filtr paliwa tak samo wymieniłem.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków ale nie Basior.
    Postów
    333
    Auto
    Były seicento i Panda ,są :Astra G 16SZR , Astra G 14 XEP, Corsa D A14XER
    Rocznik
    12.1999, 09.2009, 11.2012
    Podmień czujnik położenia wału korbowego. Zdarza się że po nagrzaniu uzwojenie czujnika robi przerwę i nie podaje sygnału

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2022
    Skąd
    Tuchów
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 900
    Rocznik
    1998
    Kupiłem nowy czujnik podłączyłem i auto działało jeszcze gorzej. Bardzo ciężko odpalało.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków ale nie Basior.
    Postów
    333
    Auto
    Były seicento i Panda ,są :Astra G 16SZR , Astra G 14 XEP, Corsa D A14XER
    Rocznik
    12.1999, 09.2009, 11.2012
    Przerwa minimalna musi być pomiędzy czujnikiem a kołem fonicznym. Tak z 1mm. Ciężko odpalało ale jak odpaliło to też gasło po jakimś czasie? Jeśli nie to szedł bym tym tropem jednak. Auto bez instalacji LPG jak mniemam

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2022
    Skąd
    Tuchów
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 900
    Rocznik
    1998
    Auto bez lpg. Na nowym czujniku działa tak samo jak na starym z tym że dużo ciężej odpala.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    179
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    2x.02.2016
    Te 2 km to tak równo zawsze, czy jest jakaś rozbieżność np +- 1 km?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2022
    Skąd
    Tuchów
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 900
    Rocznik
    1998
    Raczej równo

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    179
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    2x.02.2016
    Te 2 km przejeżdżasz w jakim czasie? Zakładam, że max 10 min. Próbowałeś uruchomić auto na ten czas stojąc? Czy problem występuje tylko podczas jazdy, czy na postoju również?

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2022
    Skąd
    Tuchów
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 900
    Rocznik
    1998
    Problem występuje tylko podczas jazdy kiedy auto pracuje na wolnych obrotach wszystko ładnie i równo chodzi. Kiedy po tych około 2km zacznie szarpać i zjadę na pobocze i zostawię go na luzie auto zaczyna się dusić i całą budą trzęsie aż do momentu kiedy zgaśnie. Jak już zgasnie odpalam go normalnie bez problemu i jadę dalej bez żadnych przygód i znowu 2 km i tak dalej i tak dalej ...

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    179
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    2x.02.2016
    Wygląda na to, że problem pojawia się, gdy silnik jest pod obciążeniem lub jest w ruchu, bądź jedno i drugie jednocześnie.

    Może wydajność pompy paliwa maleje po pewnym czasie, czas poprawnego działania pod obciążeniem pozwala na przejechanie 2 km, a potem ciśnienie spada i auto gaśnie. Ponowne uruchomienie auta powoduje, że pompa przepompuje paliwa na 2 km i tak w kółko. Czy przy pompie nie ma jakiegoś filterka itd?

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2022
    Skąd
    Tuchów
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 900
    Rocznik
    1998
    Jedyny filter jaki wymieniałem to ten zwykły filtr paliwa do pompki się nie dobierałem ale może to jest jakiś trop chociaż przypomniałem sobie że jak pochodzi tak z 20-30 min na wolnych obrotach to też zaczynał głupieć.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2022
    Skąd
    Tuchów
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 900
    Rocznik
    1998
    Problem rozwiązany okazało się że filterek przy pompie paliwa był przytkany autko śmiga jak nigdy. Bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    173
    Auto
    GP
    Rocznik
    2009
    Uwaga ogólna do czujników.
    Nowe zamienniki mogą sprawiać problemy i działać gorzej niż używany (sprawny) oryginał.
    Najgorzej jest z czujnikami spalania stukowego, później czujnikami wałów (Hall oraz klasyczny cewka+magnes), sondami lambda, MAP, na końcu temperatury.

    Klasyczne czujniki położenia wałków (magnes-cewka) mogą mieć też zamienione przewody ("biegunowość"), wtedy sygnał "jest", ale będzie źle interpretowany przez ECU (zbocza opadające i narastające w sygnale są teraz gdzie indziej - to jak przestawiony rozrząd o całe ząbki). Efekt jest taki, że auto może w ogóle nie chcieć odpalić (zależy jaka marka/model). Do zdiagnozowania tylko przez prawdziwy oscyloskop.


 

Podobne tematy

  1. Nie równa praca silnika lekkie szarpanie podczas jazdy.
    Napisany przez Michał_1 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 06-08-2018, 01:10
  2. szarpanie i dymek podczas jazdy
    Napisany przez Inkub na forum Doblo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-08-2018, 08:21
  3. szarpanie podczas jazdy
    Napisany przez kede86 na forum Albea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 11-01-2018, 06:06
  4. szarpanie podczas jazdy
    Napisany przez MABI na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 01-06-2016, 13:22
  5. szarpanie podczas jazdy
    Napisany przez manglia na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 07-02-2013, 14:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl