Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2022
    Skąd
    Tuchów
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 900
    Rocznik
    1998

    Szarpanie silnika podczas jazdy

    Witam. Posiadam Seicento z silnikiem 900 cm3 i problem jest dość nietypowy. Autko normalnie odpala nie ważne czy zimny czy ciepły silnik. Wszystko ładnie działa do momentu takiego lekkiego szarpnięcia podczas jazdy. Pojawia się ono średnio co 2 km. Auto zaczyna tracić moc i szarpać aż w końcu gaśnie. Co ciekawe jeżeli włączy się go z powrotem auto działa normalnie i znowu przejedzie się 2 km, szarpie i gaśnie i tak w kółko.
    Wymienione:
    -świece
    -uszczelka pod zaworami
    -czujnik temperatury wody
    -węże dolotowe
    -filtry
    Sprawdzone:
    -przewody od świec
    -cewki
    -chłodnica i wentylator
    -czujnik położenia wałka
    -wtryskiwacz
    -silnik krokowy
    Za wszelkie pomysły dziękuje.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    213
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    2x.02.2016
    Może coś z pompą paliwa?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2022
    Skąd
    Tuchów
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 900
    Rocznik
    1998
    Pompa dzisiaj sprawdzona podpiąłem pod przewód zasilający pompy żarowke 12V i jadąc patrzyłem czy gaśnie i nie gaśnie. Filtr paliwa tak samo wymieniłem.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków ale nie Basior.
    Postów
    341
    Auto
    Były seicento i Panda ,są :Astra G X16SZR , Astra G Z14 XEP, Corsa D A14XER
    Rocznik
    12.1999, 09.2009, 11.2012
    Podmień czujnik położenia wału korbowego. Zdarza się że po nagrzaniu uzwojenie czujnika robi przerwę i nie podaje sygnału

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2022
    Skąd
    Tuchów
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 900
    Rocznik
    1998
    Kupiłem nowy czujnik podłączyłem i auto działało jeszcze gorzej. Bardzo ciężko odpalało.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków ale nie Basior.
    Postów
    341
    Auto
    Były seicento i Panda ,są :Astra G X16SZR , Astra G Z14 XEP, Corsa D A14XER
    Rocznik
    12.1999, 09.2009, 11.2012
    Przerwa minimalna musi być pomiędzy czujnikiem a kołem fonicznym. Tak z 1mm. Ciężko odpalało ale jak odpaliło to też gasło po jakimś czasie? Jeśli nie to szedł bym tym tropem jednak. Auto bez instalacji LPG jak mniemam

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2022
    Skąd
    Tuchów
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 900
    Rocznik
    1998
    Auto bez lpg. Na nowym czujniku działa tak samo jak na starym z tym że dużo ciężej odpala.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    213
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    2x.02.2016
    Te 2 km to tak równo zawsze, czy jest jakaś rozbieżność np +- 1 km?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2022
    Skąd
    Tuchów
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 900
    Rocznik
    1998
    Raczej równo

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    213
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    2x.02.2016
    Te 2 km przejeżdżasz w jakim czasie? Zakładam, że max 10 min. Próbowałeś uruchomić auto na ten czas stojąc? Czy problem występuje tylko podczas jazdy, czy na postoju również?

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2022
    Skąd
    Tuchów
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 900
    Rocznik
    1998
    Problem występuje tylko podczas jazdy kiedy auto pracuje na wolnych obrotach wszystko ładnie i równo chodzi. Kiedy po tych około 2km zacznie szarpać i zjadę na pobocze i zostawię go na luzie auto zaczyna się dusić i całą budą trzęsie aż do momentu kiedy zgaśnie. Jak już zgasnie odpalam go normalnie bez problemu i jadę dalej bez żadnych przygód i znowu 2 km i tak dalej i tak dalej ...

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    213
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    2x.02.2016
    Wygląda na to, że problem pojawia się, gdy silnik jest pod obciążeniem lub jest w ruchu, bądź jedno i drugie jednocześnie.

    Może wydajność pompy paliwa maleje po pewnym czasie, czas poprawnego działania pod obciążeniem pozwala na przejechanie 2 km, a potem ciśnienie spada i auto gaśnie. Ponowne uruchomienie auta powoduje, że pompa przepompuje paliwa na 2 km i tak w kółko. Czy przy pompie nie ma jakiegoś filterka itd?

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2022
    Skąd
    Tuchów
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 900
    Rocznik
    1998
    Jedyny filter jaki wymieniałem to ten zwykły filtr paliwa do pompki się nie dobierałem ale może to jest jakiś trop chociaż przypomniałem sobie że jak pochodzi tak z 20-30 min na wolnych obrotach to też zaczynał głupieć.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2022
    Skąd
    Tuchów
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 900
    Rocznik
    1998
    Problem rozwiązany okazało się że filterek przy pompie paliwa był przytkany autko śmiga jak nigdy. Bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    540
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Uwaga ogólna do czujników.
    Nowe zamienniki mogą sprawiać problemy i działać gorzej niż używany (sprawny) oryginał.
    Najgorzej jest z czujnikami spalania stukowego, później czujnikami wałów (Hall oraz klasyczny cewka+magnes), sondami lambda, MAP, na końcu temperatury.

    Klasyczne czujniki położenia wałków (magnes-cewka) mogą mieć też zamienione przewody ("biegunowość"), wtedy sygnał "jest", ale będzie źle interpretowany przez ECU (zbocza opadające i narastające w sygnale są teraz gdzie indziej - to jak przestawiony rozrząd o całe ząbki). Efekt jest taki, że auto może w ogóle nie chcieć odpalić (zależy jaka marka/model). Do zdiagnozowania tylko przez prawdziwy oscyloskop.


 

Podobne tematy

  1. Nie równa praca silnika lekkie szarpanie podczas jazdy.
    Napisany przez Michał_1 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 06-08-2018, 01:10
  2. szarpanie i dymek podczas jazdy
    Napisany przez Inkub na forum Doblo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-08-2018, 08:21
  3. szarpanie podczas jazdy
    Napisany przez kede86 na forum Albea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 11-01-2018, 06:06
  4. szarpanie podczas jazdy
    Napisany przez MABI na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 01-06-2016, 13:22
  5. szarpanie podczas jazdy
    Napisany przez manglia na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 07-02-2013, 14:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcinquecento-seicento-437szarpanie-silnika-podczas-jazdy-50647

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl