Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Seicento 1.1 Sporting Bierze olej
Witam. Mam problem z Fiatem SC 1.1 Sporting.
Mianowicie bierze sporo oleju i kopci na niebiesko
Niedawno zrobiłem uszczelkę pod głowicą (oczywiście głowica frezowana) i wymieniłem uszczelniacze zaworowe.
Wydaje mi się ze zaraz po wymianie aż tak nie kopcił. dopiero tak kilka dni pozniej zaczął.
Ciśnienie na cylindrach po kolei to 12, 14.5, 14, 14.5.
Najbardziej zakopcone świece sa na 2 i 3 cylindrze a niby cisnienie jest na nich wysokie wiec pierscienie raczej nie.
Jezdzi na oleju Venol 15w40
Macie jakis pomysl co by jeszcze mozna zrobic?
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Master
Zalej sobie syntetyka jakiegoś 10w40 jak zaleca producent i problemy powinny minąć.
Ja lałem od początku mobila, nie wiem czemu wybór padł akurat na tą markę, ale oleju nie bierze wg.
Spróbuj na początek od tego.
Jeśli nie pomoże, to UPG i planowanie głowicy do reklamacji.
-
Nowy klubowicz
sprawdz czy ktorys uszczelniacz nie puszcza. Ale to może tak że uszczelnisz góre to wali przez pierscienie
-
Nowy klubowicz
Zmień ten olej, raz że oleje tej marki są delikatnie mówiąc słabe, dwa stosowanie oleju 15W nie ma żadnego racjonalnego uzasadnienia.
-
Master
Jak kompresja ok i nowe uszczelniacze również, to pewnie zapieczone są pierścienie olejowe. Przy zapieczonych pierścieniach olejowych, a sprawnych kompresyjnych to ciśnienie sprężania będziesz miał lepsze niż fabryka. Miałem taki problem w Matizie, wymieniłem same pierścienie na tłokach i zużycie oleju spadło do ok 1l/15kkm oleju 10W-40. Przy słabej jakości stosowanego oleju, do tego minerał i jeszcze jak silnik pędzie na lpg to często dochodzi do problemu z zapieczonymi pierścieniami tłokowymi.
Ostatnio edytowane przez steyr ; 19-02-2019 o 14:04
-
Nowy klubowicz
Wczesniej byl tez Venol 10w40 ale jak zaczal tak kopcic to zalalem 15w40. Bierze okolo 1litra oleju na 600km. Wydaje mi sie ze uszczelka byla felerna lub peknieta glowica.
Raczej nie jest to wina marki oleju.
Odma tez czysta. W weekend bede sie bral za to.
-
Nowy klubowicz
Sprawdzając kompresję zrób próbę olejową, wlej trochę oleju do cylindra i sprawdź czy ciśnienie zmieni się. To pozwoli wykluczyć problem z pierścieniami. Możliwe też, że leci górą, przez któryś uszczelniacz. Który rocznik tego silniczka i jaki przebieg ma? Mój z 2004 ma 100 tysi i nie bierze ani grama, choć mam egzemplarz z tej feralnej serii, która ma problem ze stukającymi tłokami (nie zaworami) na zimnym - pojawiały się w Sejach i Pandach z lat 2003-2006.
-
Klubowicz
Jaki olej przewiduje producent ? takim powinieneś zalać
Podobne tematy
-
Napisany przez anutemix na forum Tipo
Odpowiedzi: 5
Ostatni post: 01-01-2019, 18:44
-
Napisany przez kuba9869 na forum Bravo II
Odpowiedzi: 11
Ostatni post: 31-12-2018, 23:33
-
Napisany przez holdfast na forum Bravo II
Odpowiedzi: 5
Ostatni post: 16-09-2018, 00:30
-
Napisany przez damian398 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 25-07-2015, 21:08
-
Napisany przez silwestr_1704 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 13
Ostatni post: 24-11-2012, 09:07
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Seicento bierze olej
,
dlaczego seicento 1.1 bieze olej
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:59.
W sieci od 2007 roku.