Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2013
    Skąd
    warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    2
    Auto
    Seicento 1.1 KAT
    Rocznik
    2000

    Post Seicento 1.1 olej wymiana .

    Mam takie za pytanko ponieważ zakupiłem (fiacika SC 1.1 s)ma przelatane 192 tysie i chciałem wymienić mu olej,kumpel od którego go zakupiłem zalał go u mechaniora olejem Platinium 15w40.I tu pada zapytanko czy wymienić go na ten sam czy zalać go innym 15W40 bo zastanawiałem sie nad elfem SPORTI SRI 15W40 Mineralny tylko te( API w nim jest inne niż w serwisówce ) czy to nie będzie miało wpływu na prace silnika bo on ma uszlachetniacz, a stosowana powinna być w nim SELENIA 15W40 z API CCMC-G4 i API SG czy dobrać olej z API SG bez tej reszty.Z góry dzięki za podpowiedz



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    24
    Postów
    1,162
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    Serio, za tematy z pospolitymi pytaniami o oleju powinien być jakiś pręgierz czy coś takiego
    Jeśli ma API lepsze niż ma Orlen to lać i nie zastanawiać się, jeśli gorsze to powiedzmy sobie szczerze: co za różnica? Ważniejsza regularna i częsta wymiana niż marka oleju.
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    02 październik 2013
    Skąd
    Wawa
    Postów
    116
    Auto
    Albea 1.4
    Rocznik
    2005
    Kolega wszystko wyżej napisał, dodam tylko, że na stronach producentow zazwyczaj masz takie narzedzia, dzięki którym dobierzesz odpowiedni do swojego auta. Ważne abyś nie lał np półsyntentyku jak masz już mineralny, w druga strone mozesz jakby co

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    37
    Postów
    1,551
    Auto
    Tipo sedan 1.4 16v 95km / Corolla E12 hackback 1.6.110km
    Rocznik
    2019 / 2003
    a ja proponuję zalanie silnika olejem 10w40. Na 100% z motorem nic się nie stanie a będzie miał lżej kręcić wałem w zimę

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2013
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    36
    Auto
    Punto I 1.7TD
    Rocznik
    1996
    Wątpię czy to dobry jest pomysł lać olej 10w40. Nie może to przypadkiem rozszczelnić silnika gdyż wcześniej jeździł on na mineralnym. Najlepiej go zalać takim jaki był zalany

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    37
    Postów
    1,551
    Auto
    Tipo sedan 1.4 16v 95km / Corolla E12 hackback 1.6.110km
    Rocznik
    2019 / 2003
    po raz 100 piszę na tym forum że nie ma czegoś takiego jak rozszczelnienie silnika po zalaniu lepszego oleju. Większość olejów 15w40 10w40 czy 5w40 powstają z tej samej bazy czyli ojeju mineralnego. Ja do swojego CC po przebiegu 60000km wlałem do silnika 5w40 i nic się z nim nie dzieje a przejechałem już prawie 4000km. Jeżeli silnik bierze olej i cieknie z niego z każdej strony to nie pomoże mu żaden olej gęstszy czy rzadszy. Jedynie co go uratuje to wymiana uszczelniaczy, uszczelek i pierścieni...

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    02 październik 2013
    Skąd
    Wawa
    Postów
    116
    Auto
    Albea 1.4
    Rocznik
    2005
    dudu$ no kurcze własnie różne słuchy chodzą o tym, czy można wlewać po mineralnym półsyntentyki czy nie, ja jednak wolałbym nie ryzykować. Rozumiem, że zalales po 600k km syntetykiem ale to zależy jaki olej wcześniej był używany. Ale mogę sie z tym wszystkim mylić, jednak wolałbym nie ryzykować, taki już ostrożny jestem

  9. #8
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    37
    Postów
    1,551
    Auto
    Tipo sedan 1.4 16v 95km / Corolla E12 hackback 1.6.110km
    Rocznik
    2019 / 2003
    ja miałem u siebie zalany mineralny 15w40 i przeszedłem na 5w40. W poprzednim aucie ( Toyota Carina E 2.0 D) przy przebiegu 225 tys km przeszedłem z 15w40 ( na pewno 60 tyś km miał przejechane na tym oleju) na 10w40 i również nic się nie stało. Zrobisz jak będziesz uważał za słuszne tylko pamiętaj że w tych silnikach nie ma samo regulatorów zaworów i przy takich temperaturach jak teraz i niższych przez pewien czas aż do złapania przez silnik tych paru stopni C będziesz słyszał stukanie klawiatury. Na 10w40 również będzie to występowało ale szybciej ucichnie.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    64
    Postów
    202
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Ja swoim CC1.1 zrobiłem ponad 200tyś a lałem olej Castrol Magnatec 10W40 nigdy nie dolewałem od wymiany do wymiany co 15 tyś, ciśnienie w cylindrach po przebiegu 200tyś było jak w nowym aucie nigdy nie miałem z nim problemów

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    02 październik 2013
    Skąd
    Wawa
    Postów
    116
    Auto
    Albea 1.4
    Rocznik
    2005
    no własnie, ja nie sądze, że każda wymiana oleju z mineralnego na syntetyk spowoduje rozczelnienie i silnik będzie niemal do remontu. Tylko, że istnieje takieryzyko, nie wiem jak duze ale jednak chyba istnieje.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    32
    Postów
    11
    Auto
    Seicento Sporting Schumacher 1.1SPI
    Rocznik
    2000
    Ja jak mialem Golfa Mk4 to ktos wlal tam 15W40... a ze oleju bralo troche to dolewalem mu 10W40, potem wymiana na 10W40 i juz Bzdurą jest to ze coś sie wyplucze... jak silnik to padaka to moze tak, tylko co za roznica czy teraz czy za 2 tyś ?

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Też bym zalał 10W40..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2011
    Skąd
    wawa
    Wiek
    52
    Postów
    130
    Auto
    seicento 1100 lpg
    Rocznik
    2004
    prosta sprawa jaki masz w instrukcji? ja w swoim mam 260tys i lata na 10W40


 

Podobne tematy

  1. Fiat Seicento i wymiana foteli.
    Napisany przez AutomobileFanatico na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-12-2013, 18:41
  2. seicento 900 spala olej
    Napisany przez staszek.tokarzewski na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 20-05-2013, 18:17
  3. fiat seicento wymiana wkładek
    Napisany przez rysiek78 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-02-2013, 09:10
  4. Wymiana filtru paliwa w Seicento
    Napisany przez rossses na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 11-11-2011, 21:08
  5. seicento 900 - kapiący olej
    Napisany przez ajuch na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 06-09-2010, 16:50

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jaki olej do seicento 1.1

ile oleju do seicento 1.1

https:fiatklubpolska.plcinquecento-seicento-437seicento-1-1-olej-wymiana-22176

olej do seicento 1.1

ile oleju seicento 1.1

wymiana oleju seicento

seicento 1.1 ile oleju

ile oleju do silnika seicento 1.1

wymiana oleju seicento 1.1

jaki olej seicento 1.1

seicento 1.1 olej

seicento 1.1 jaki olej

seicento wymiana oleju

olej seicento 1.1ile oleju do seicento 1100wymiana oleju w seicentojaki olej do seicentoseicento olejfiat seicento 1.1 ile oleju do silnikaco ile wymieniac olej w seicentoolej do seicentowlew oleju seicentoseicento wlew olejujaki olej do fiata seicento 1.1wymiana filtra oleju fiat seicento 1 1

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl