Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2016
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    4
    Auto
    Seicento 1.1 MPI
    Rocznik
    1999

    Seicento 1.1 MPI świeci check engine i problem z czujnikiem

    Witam, zakupiłem seicento 1.1 MPI i problem w tym, że jak to pisał sprzedający " po przejechaniu 3-4km włącza się wiatrak chłodzenia i świeci check engine, jak pisał, jakiś czujnik do wymiany". Przeglądając fora, natrafiłem, że może być to trzy pinowy czujnik przy kolektorze ssącym, czy to może być tego wina? Oddam, że przy odpaleniu i dodaniu gazu jakby się dławił i po chwili działa normalnie... Co myślicie o tym?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    86
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG
    Rocznik
    2007
    Pierwsze to trzeba podłączyć pod kompa i sprawdzić co to za błąd, a dopiero można dalej dybać co jest winne.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków
    Postów
    309
    Auto
    Seicento 0.9, Panda 1.1 , Astra G 14 XEP
    Rocznik
    06. 1999 (I właściciel) , 12. 2003 , 09. 2009
    Masz MPI z 1999 roku? Nie produkowali jeszcze takich. Co do czujnika prawdopodobne ale nie pewne że to czujnik temperatury silnika ale on jest dwupinowy. Jeśli jest uszkodzony i podaje fałszywy sygnał sterownik silnika porofilaktyczne uruchamia wentylator chłodnicy jako zabezpieczenie przed przegrzaniem silnika

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2016
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    4
    Auto
    Seicento 1.1 MPI
    Rocznik
    1999
    sandamiano, no mam MPI, widocznie chociaż sam nie wiem ponieważ, licznik jest polifcie, zderzaki mam od schumachera. Wcześniej auto było vanem... nie wiem heh. Powiem tak, czujnik temp wody wymieniony, ale dalej jest błąd, wcześniej auto mi paliło 10l na 100km... teraz zalałem 10l i mam 120km więc 140 powinien zrobić... Druga sprawa, złącza do kompa zostały wyczyszczone preparatem i dalej nic... Sam już nie wiem co go boli... Odłączyłem kleme na noc zobaczymy co się stanie. Jeszcze mechanik jutro mi sprawdzi przewody miernikiem... a może uszkodzony czujnik ten w chłodnicy? jak myślicie? Auto mi raz odpala bez problemu a nie raz trzeba dodać gazu i jest jakby kulał, po chwili lekko w obroty jakby na ssaniu i jest ok...

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków
    Postów
    309
    Auto
    Seicento 0.9, Panda 1.1 , Astra G 14 XEP
    Rocznik
    06. 1999 (I właściciel) , 12. 2003 , 09. 2009
    Coś masz pokombinbowane z instalacją elektryczną. Czujnika w chłodnicy nie ma w MPI. Sterownik silnika decyduje kiedy jest za gorąco i włacza wentylator. Jaki masz sterownik silnika? Co na nim napisane?
    IAW 59FM
    IAW 4AF
    IAW 16FM.EC? Te dwa powyższe są od MPI i ten pierwszy mały jest bardziej awaryjny niż IAW 4AF

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2016
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    4
    Auto
    Seicento 1.1 MPI
    Rocznik
    1999
    Mam IAW 16FM.E6 Nie wiedziałem, że nie ma czujnika w SPI były... ehh... teraz to już nie wiem co może być... mechanik mówi albo brak jakiejś masy, bo do kompa idzie kilka mas... ew komp do wymiany. Kumpel myśli że może być sonda do wymiany... sam już nie wiem...

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków
    Postów
    309
    Auto
    Seicento 0.9, Panda 1.1 , Astra G 14 XEP
    Rocznik
    06. 1999 (I właściciel) , 12. 2003 , 09. 2009
    Cytat Napisał Maniek22gda Zobacz post
    Mam IAW 16FM.E6
    To masz silnik SPI. Czujnik temperatury silnika jest w okolicach kolektora ssącego silnika od strony kabiny, Biebieski dwupinowy. To że wentylator się uruchamia to nie ma związku z tym czunikiem . W SPI jest czujnik w chłodnicy i on załącza czujnik. Podepnij pod program IAW Scan 2 i odczytaj błędy i temperature silnika .

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2016
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    4
    Auto
    Seicento 1.1 MPI
    Rocznik
    1999
    silnik mam MPI... i czujnik zielony od temp wody zaraz za aparatem zapłonowym. Może komp jest od SPI i dlatego jest błąd? 15537040_717507241732562_960381132_o.jpg a tu zdjęcie mojego kompa... nic nie pisze czy SPI czy MPI 15356686_714439212039365_7256251309630913295_n.jpg

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    86
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG
    Rocznik
    2007
    Przecież wyraźnie masz napisane na kompie że masz IAW 4AF a nie jak wyżej pisałeś IAW 16FM.E6 ( gdzie ty ten kod kompa odczytałeś?) Najpierw podepnij do kompa i sprawdź jaki wyskakuje błąd a później zacznij coś robić.


 

Podobne tematy

  1. check engine problem
    Napisany przez GrzesiekDDZ na forum Stilo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 01-02-2016, 20:18
  2. Kontrolka "Check engine" i problem z pompą paliwa
    Napisany przez edgar na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-08-2015, 09:10
  3. Ciągle świeci Check
    Napisany przez bolso1985 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-09-2014, 22:15
  4. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-04-2014, 23:38
  5. GP 2006 - 1.4 8V - "check engine" - problem z lambdami?
    Napisany przez matijaw na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-09-2013, 11:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

seicento 1.1 check engine

Seicento 1.1 miga check

check engine Seicento 1.1 jak pada deszcz

kontrolka check engine seicento 1.1

fiat seicento 1.1 swieci check

fiat seicento 1.1 mpi check engine

seicento 1.1 kontrolka check engine

panda swieci check i wskaznik temp ciagle w gore

check engine seicento

swieci check w seicento

check engine seicento 1.1

check engine fiat seicento 1.1

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl