Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2017
    Skąd
    Podlaskie
    Wiek
    33
    Postów
    2
    Auto
    seicento 1.1 mpi
    Rocznik
    2003

    Seicento 1.1 mpi pracuję na 2 cylindry

    Witam w czasie normalnej jazdy auto zaczęło pracować na 2 cylindry. Silnik 1.1MPI rok 2003. Świece siedzą nowe, jak silnik pracuje odpinam 2 wtyczki od prawej strony do wtrysków jest zero reakcji, wkładam z powrotem na miejsce i odpinam po kolei z lewej strony i po wyciągnięciu wtyczki silnik gaśnie wkładam z powrotem, następnie 2 wtyczka też gaśnie. Ale podmieniłem 2 wtyczkę z trzecią i silnik chodził na 2 cylindrach dalej. Jak zdiagnozować coś więcej? jakieś sugestie?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    42
    Postów
    463
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Nie możliwe, bo mpi to pełny elektronic, jedyne co można zrobić, to jedź do fiata na obd. Bo przy mpi to nikt duchem świętym nie jest, czy coś wyskoczyło na desce rozdzielczej.
    I like my FIAT Cinquecento.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków
    Postów
    310
    Auto
    Seicento 0.9, Panda 1.1 , Astra G 14 XEP
    Rocznik
    06. 1999 (I właściciel) , 12. 2003 , 09. 2009
    Cytat Napisał freestylo Zobacz post
    Witam w czasie normalnej jazdy auto zaczęło pracować na 2 cylindry. Silnik 1.1MPI rok 2003. Świece siedzą nowe, jak silnik pracuje odpinam 2 wtyczki od prawej strony do wtrysków jest zero reakcji, wkładam z powrotem na miejsce i odpinam po kolei z lewej strony i po wyciągnięciu wtyczki silnik gaśnie wkładam z powrotem, następnie 2 wtyczka też gaśnie. Ale podmieniłem 2 wtyczkę z trzecią i silnik chodził na 2 cylindrach dalej. Jak zdiagnozować coś więcej? jakieś sugestie?
    Jesli masz mały sterownik silnika IAW 59F to możliwa jest usterka tego sterownika tzn o ile mi wiadomo obwód kontroli cewki zapłonowej jest uszkodzony i sterownik w celu ochrony katalizatora nie dopuszcza do wtryskiwania paliwa mysląc że nie dojdzie do jego spalenia w vylindrze. Jeśli miałbyś instalację LPG II generacji to silnik by pracował poprawnie bo fizycznie jednak ten obwód jest sprawny a sterownik odczytuje to jako usterkę i nie podaje paliwa. Dletego po odpięciu wtryskó zero reakcji. Takie moje sugestie ale jestem człowiekiem (podobno) i moge się mylić

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    42
    Postów
    463
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    I tak czy tak wziąć, go na obd i tyle, a w kablach nie grzeb, bo jak pokwasisz, wiązkę, to będziesz miał, wymiana wiązki zapomnij.
    I like my FIAT Cinquecento.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków
    Postów
    310
    Auto
    Seicento 0.9, Panda 1.1 , Astra G 14 XEP
    Rocznik
    06. 1999 (I właściciel) , 12. 2003 , 09. 2009
    Tak diagnostyka to podstawa ale w przypadku tej usterki może nie pokazać żadnych błędów

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    42
    Postów
    463
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Żeby było śmiesznie może to być alternator.
    I like my FIAT Cinquecento.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    425
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Cytat Napisał sandamiano Zobacz post
    Jesli masz mały sterownik silnika IAW 59F to możliwa jest usterka tego sterownika tzn o ile mi wiadomo obwód kontroli cewki zapłonowej jest uszkodzony i sterownik w celu ochrony katalizatora nie dopuszcza do wtryskiwania paliwa mysląc że nie dojdzie do jego spalenia w cylindrze. Jeśli miałbyś instalację LPG II generacji to silnik by pracował poprawnie bo fizycznie jednak ten obwód jest sprawny a sterownik odczytuje to jako usterkę i nie podaje paliwa. Dlatego po odpięciu wtrysków zero reakcji. Takie moje sugestie ale jestem człowiekiem (podobno) i moge się mylić
    To jest typowa usterka tego sterownika-znana od dawna.
    Przyczyną uszkodzeń jest najczęściej przegrzanie.
    Do naprawy takie sterowniki wysyłałem tutaj:Naprawa sterownika silnika FIAT | Wysyłkowa Naprawa Elektroniki Samochodowej | Sterowniki silnika i ABS | ElektroBip.pl

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2017
    Skąd
    Podlaskie
    Wiek
    33
    Postów
    2
    Auto
    seicento 1.1 mpi
    Rocznik
    2003
    Wg fiat ecu scan hardware number mam:
    IAW4AFHW204,
    Magneti marelli IAW 4AF/4EF/59F/5AF
    Na samym zaplonie jest tak:
    Jako knock sensor signal:
    Cyl 1. 3.084v
    Cyl 2. 3.045v
    Cyl 3. 0.083v
    Cyl 4. 0.083v

    Dodam że po odpaleniu wartosci te są inne ale się wyrównują.

    Na desce nic nie wyskoczyło

    Upg pol roku temu zmieniane (tylko upg+inne uszczelki)
    Ostatnio edytowane przez freestylo ; 23-02-2017 o 00:24


 

Podobne tematy

  1. Pali tylko na 2 cylindry
    Napisany przez xyz3 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-03-2014, 23:19
  2. Marea 1.8 chodzi na 3 cylindry
    Napisany przez Bartek86 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 04-06-2013, 21:05
  3. Nie chodzi na dwa cylindry
    Napisany przez kru_czekd na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 79
    Ostatni post: 19-04-2011, 21:25
  4. pali na dwa cylindry
    Napisany przez arko1397 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-02-2011, 15:58
  5. Pali na dwa cylindry
    Napisany przez Kajetan.Kisiel na forum Punto II
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 21-05-2010, 09:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

anda chodzi na dwa gary

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl