Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Seicento 1.1 mpi pracuję na 2 cylindry
Witam w czasie normalnej jazdy auto zaczęło pracować na 2 cylindry. Silnik 1.1MPI rok 2003. Świece siedzą nowe, jak silnik pracuje odpinam 2 wtyczki od prawej strony do wtrysków jest zero reakcji, wkładam z powrotem na miejsce i odpinam po kolei z lewej strony i po wyciągnięciu wtyczki silnik gaśnie wkładam z powrotem, następnie 2 wtyczka też gaśnie. Ale podmieniłem 2 wtyczkę z trzecią i silnik chodził na 2 cylindrach dalej. Jak zdiagnozować coś więcej? jakieś sugestie?
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Klubowicz
Nie możliwe, bo mpi to pełny elektronic, jedyne co można zrobić, to jedź do fiata na obd. Bo przy mpi to nikt duchem świętym nie jest, czy coś wyskoczyło na desce rozdzielczej.
I like my FIAT Cinquecento.

-

Napisał
freestylo
Witam w czasie normalnej jazdy auto zaczęło pracować na 2 cylindry. Silnik 1.1MPI rok 2003. Świece siedzą nowe, jak silnik pracuje odpinam 2 wtyczki od prawej strony do wtrysków jest zero reakcji, wkładam z powrotem na miejsce i odpinam po kolei z lewej strony i po wyciągnięciu wtyczki silnik gaśnie wkładam z powrotem, następnie 2 wtyczka też gaśnie. Ale podmieniłem 2 wtyczkę z trzecią i silnik chodził na 2 cylindrach dalej. Jak zdiagnozować coś więcej? jakieś sugestie?
Jesli masz mały sterownik silnika IAW 59F to możliwa jest usterka tego sterownika tzn o ile mi wiadomo obwód kontroli cewki zapłonowej jest uszkodzony i sterownik w celu ochrony katalizatora nie dopuszcza do wtryskiwania paliwa mysląc że nie dojdzie do jego spalenia w vylindrze. Jeśli miałbyś instalację LPG II generacji to silnik by pracował poprawnie bo fizycznie jednak ten obwód jest sprawny a sterownik odczytuje to jako usterkę i nie podaje paliwa. Dletego po odpięciu wtryskó zero reakcji. Takie moje sugestie ale jestem człowiekiem (podobno) i moge się mylić
-
Klubowicz
I tak czy tak wziąć, go na obd i tyle, a w kablach nie grzeb, bo jak pokwasisz, wiązkę, to będziesz miał, wymiana wiązki zapomnij.
I like my FIAT Cinquecento.

-
Tak diagnostyka to podstawa ale w przypadku tej usterki może nie pokazać żadnych błędów
-
Klubowicz
Żeby było śmiesznie może to być alternator.
I like my FIAT Cinquecento.

-

Napisał
sandamiano
Jesli masz mały sterownik silnika IAW 59F to możliwa jest usterka tego sterownika tzn o ile mi wiadomo obwód kontroli cewki zapłonowej jest uszkodzony i sterownik w celu ochrony katalizatora nie dopuszcza do wtryskiwania paliwa mysląc że nie dojdzie do jego spalenia w cylindrze. Jeśli miałbyś instalację LPG II generacji to silnik by pracował poprawnie bo fizycznie jednak ten obwód jest sprawny a sterownik odczytuje to jako usterkę i nie podaje paliwa. Dlatego po odpięciu wtrysków zero reakcji. Takie moje sugestie ale jestem człowiekiem (podobno) i moge się mylić
To jest typowa usterka tego sterownika-znana od dawna.
Przyczyną uszkodzeń jest najczęściej przegrzanie.
Do naprawy takie sterowniki wysyłałem tutaj:Naprawa sterownika silnika FIAT | Wysyłkowa Naprawa Elektroniki Samochodowej | Sterowniki silnika i ABS | ElektroBip.pl
-
Nowy klubowicz
Wg fiat ecu scan hardware number mam:
IAW4AFHW204,
Magneti marelli IAW 4AF/4EF/59F/5AF
Na samym zaplonie jest tak:
Jako knock sensor signal:
Cyl 1. 3.084v
Cyl 2. 3.045v
Cyl 3. 0.083v
Cyl 4. 0.083v
Dodam że po odpaleniu wartosci te są inne ale się wyrównują.
Na desce nic nie wyskoczyło
Upg pol roku temu zmieniane (tylko upg+inne uszczelki)
Ostatnio edytowane przez freestylo ; 22-02-2017 o 23:24
Podobne tematy
-
Napisany przez xyz3 na forum Doblo
Odpowiedzi: 4
Ostatni post: 09-03-2014, 22:19
-
Napisany przez Bartek86 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 5
Ostatni post: 04-06-2013, 20:05
-
Napisany przez kru_czekd na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 79
Ostatni post: 19-04-2011, 20:25
-
Napisany przez arko1397 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 06-02-2011, 14:58
-
Napisany przez Kajetan.Kisiel na forum Punto II
Odpowiedzi: 10
Ostatni post: 21-05-2010, 08:19
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
anda chodzi na dwa gary
,
https:fiatklubpolska.plcinquecento-seicento-437seicento-1-1-mpi-pracuje-na-2-cylindry-35698
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:48.
W sieci od 2007 roku.