Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2017
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Seicento 0.9 Fun
    Rocznik
    2001

    Problemy z odpalaniem niedługo po wyłączeniu silnika

    Witam, mam taki dziwny problem z moim Seiem.
    Wszystko zaczęło się jakoś chyba w listopadzie od pękniętego paska klinowego. Strzelił mi w czasie jazdy, a że nie mogłem się od razu zatrzymać, jechałem dalej przez kilka minut. Spod maski (z okolic alternatora) zaczęły dochodzić jakieś trzaski, za chwilę poszedł dym, samochód zatrzymałem, więcej silnika nie włączałem, odholowałem do mechanika. Mechanik wymienił pasek klinowy i stwierdził, że alternator sprawny więc wymieniać go nie trzeba (czego się bałem). Ale od tego momentu zaczął się taki problem, że po zatrzymaniu samochodu i postoju (15-30 minut, za pierwszym razem zdarzyło się to nawet po godzinnym postoju) jest kłopot z odpaleniem silnika. Przekręcam kluczyk a silnik rzęzi jak przy rozładowanym akumulatorze i rusza dopiero po chwili (czasem przy pierwszej próbie, czasem po dwóch, czasem po trzech). Teraz co prawda odpala łatwiej i szybciej niż zaraz po odbiorze od mechanika, ale wciąż jest ten problem. Silnik odpala bez problemu po długim postoju i zaraz po nagłym zgaśnięciu w trakcie jazdy (czyli kiedy jest natychmiast odpalany ponownie), kłopot jest tylko w przypadku takich krótkich postojów - tak jakby to zależało od temperatury silnika, który jeszcze dobrze nie wystygł.
    Czy ktoś wie z czego może wynikać ten problem? Podejrzewam że może to mieć związek z awarią po pęknięciu paska, ale czy na pewno? Czy to efekt jakiegoś zagrzania, kiedy jechałem z pękniętym paskiem?
    Do tej pory nie przywiązywałem do tego większej wagi, ale zbliża mi się dalszy wyjazd (ze Śląska w lubelskie) i martwię się czy aby na pewno zajadę, czy po dłuższej jeździe nie będę miał większego problemu z odpaleniem, kiedy będę stawał gdzieś po drodze na stacji.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Seicento 900 ma pompę wody napędzaną tym samym paskiem co alternator. Pompa jest umieszczona dokładnie pod alternatorem.
    Nie wiem od czego był mechanik który to "naprawił", ale na samochodach raczej się nie zna.
    Zagotowałeś płyn chłodzący, są objawy zatarcia silnika będące efektem takiej przygody. Ten silnik nie jest zatarty "po całości", ale wystarczająco żeby utrudnić rozruch ciepłego silnika. Nie chcę zgadywać, podejrzewam że będzie do wymiany co najmniej komplet panewek wału korbowego.
    Łatwo sprawdzić tą teorię, w oleju silnikowym i filtrze będą opiłki albo co najmniej "brokat" (widoczne błyszczące cząsteczki metalu).
    Biorąc pod uwagę że na śląsku sej 900 jest warty mniej niż godzina pracy mechanika nie wiem czy jest sens w tym egzemplarzu dłubać, ale oczywiście w celach hobbystycznych możesz samemu zrobić np. diagnostykę układu chłodzenia (czy nadal działa) i zmienić olej silnikowy. To drugie niekoniecznie, bo cena oleju + filtr chyba przekracza wartość pojazdu.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2017
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Seicento 0.9 Fun
    Rocznik
    2001
    Nie brzmi to dobrze... czy to znaczy, że jazda z takim silnikiem 2x480 km + krótkie wycieczki na miejscu to zbyt duże ryzyko?
    I nie wiem czy sej jest tak mało warty, ja swojego kupowałem co prawda 2 lata temu, ale kosztował 3300 zł, tańszego z tego rocznika nie znalazłem wtedy nigdzie.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków
    Postów
    341
    Auto
    Były seicento900 i Panda1100 ,są :Astra G X16SZR , Corsa D A14XER
    Rocznik
    06.1999,12.2003 , 12.1999, 11.2012
    Sprawdź połączenia masowe zwłaszcza z prawego nadkola do silnika- tam lubi ugnić i nawet jak widać na oko że jest ok to może już tam być korozja. Inna sprawa to czujnik położenia wału. Kiedy pasek się zerwał to mógł go jakoś uszkodzić, wymiana paska jest niemożliwa bez demontażu czujnika więc mechanik musiał go poruszyć a czy ustawił odpowiednio odstęp od koronki sygnałowej, przykręcił, czy nie siłował się z nim? Tego nie ustalisz czy nie robił to na siłę ale też bym szedł w kierunku czujnika i jak napisałem masy do silnika


 

Podobne tematy

  1. Problemy z odpalaniem
    Napisany przez Goliat na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-03-2018, 14:10
  2. Problemy z odpalaniem
    Napisany przez milosz219 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-08-2017, 16:13
  3. Problemy z odpalaniem
    Napisany przez pawelsz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-11-2016, 16:56
  4. Problemy z odpalaniem
    Napisany przez szakal123nowak5 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-12-2014, 11:52
  5. Problemy z odpalaniem
    Napisany przez Kerkion na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-09-2009, 13:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl