Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    07 styczeñ 2017
    Sk±d
    ¦l±sk
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Seicento 0.9 Fun
    Rocznik
    2001

    Problemy z odpalaniem niedługo po wyłączeniu silnika

    Witam, mam taki dziwny problem z moim Seiem.
    Wszystko zaczê³o siê jako¶ chyba w listopadzie od pêkniêtego paska klinowego. Strzeli³ mi w czasie jazdy, a ¿e nie mog³em siê od razu zatrzymaæ, jecha³em dalej przez kilka minut. Spod maski (z okolic alternatora) zaczê³y dochodziæ jakie¶ trzaski, za chwilê poszed³ dym, samochód zatrzyma³em, wiêcej silnika nie w³±cza³em, odholowa³em do mechanika. Mechanik wymieni³ pasek klinowy i stwierdzi³, ¿e alternator sprawny wiêc wymieniaæ go nie trzeba (czego siê ba³em). Ale od tego momentu zacz±³ siê taki problem, ¿e po zatrzymaniu samochodu i postoju (15-30 minut, za pierwszym razem zdarzy³o siê to nawet po godzinnym postoju) jest k³opot z odpaleniem silnika. Przekrêcam kluczyk a silnik rzêzi jak przy roz³adowanym akumulatorze i rusza dopiero po chwili (czasem przy pierwszej próbie, czasem po dwóch, czasem po trzech). Teraz co prawda odpala ³atwiej i szybciej ni¿ zaraz po odbiorze od mechanika, ale wci±¿ jest ten problem. Silnik odpala bez problemu po d³ugim postoju i zaraz po nag³ym zga¶niêciu w trakcie jazdy (czyli kiedy jest natychmiast odpalany ponownie), k³opot jest tylko w przypadku takich krótkich postojów - tak jakby to zale¿a³o od temperatury silnika, który jeszcze dobrze nie wystyg³.
    Czy kto¶ wie z czego mo¿e wynikaæ ten problem? Podejrzewam ¿e mo¿e to mieæ zwi±zek z awari± po pêkniêciu paska, ale czy na pewno? Czy to efekt jakiego¶ zagrzania, kiedy jecha³em z pêkniêtym paskiem?
    Do tej pory nie przywi±zywa³em do tego wiêkszej wagi, ale zbli¿a mi siê dalszy wyjazd (ze ¦l±ska w lubelskie) i martwiê siê czy aby na pewno zajadê, czy po d³u¿szej je¼dzie nie bêdê mia³ wiêkszego problemu z odpaleniem, kiedy bêdê stawa³ gdzie¶ po drodze na stacji.



  2. Chcesz do³±czyæ do nas? Zarejestruj siê!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Do³±czy³
    26 sierpieñ 2011
    Sk±d
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Seicento 900 ma pompê wody napêdzan± tym samym paskiem co alternator. Pompa jest umieszczona dok³adnie pod alternatorem.
    Nie wiem od czego by³ mechanik który to "naprawi³", ale na samochodach raczej siê nie zna.
    Zagotowa³e¶ p³yn ch³odz±cy, s± objawy zatarcia silnika bêd±ce efektem takiej przygody. Ten silnik nie jest zatarty "po ca³o¶ci", ale wystarczaj±co ¿eby utrudniæ rozruch ciep³ego silnika. Nie chcê zgadywaæ, podejrzewam ¿e bêdzie do wymiany co najmniej komplet panewek wa³u korbowego.
    £atwo sprawdziæ t± teoriê, w oleju silnikowym i filtrze bêd± opi³ki albo co najmniej "brokat" (widoczne b³yszcz±ce cz±steczki metalu).
    Bior±c pod uwagê ¿e na ¶l±sku sej 900 jest warty mniej ni¿ godzina pracy mechanika nie wiem czy jest sens w tym egzemplarzu d³ubaæ, ale oczywi¶cie w celach hobbystycznych mo¿esz samemu zrobiæ np. diagnostykê uk³adu ch³odzenia (czy nadal dzia³a) i zmieniæ olej silnikowy. To drugie niekoniecznie, bo cena oleju + filtr chyba przekracza warto¶æ pojazdu.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    07 styczeñ 2017
    Sk±d
    ¦l±sk
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Seicento 0.9 Fun
    Rocznik
    2001
    Nie brzmi to dobrze... czy to znaczy, ¿e jazda z takim silnikiem 2x480 km + krótkie wycieczki na miejscu to zbyt du¿e ryzyko?
    I nie wiem czy sej jest tak ma³o warty, ja swojego kupowa³em co prawda 2 lata temu, ale kosztowa³ 3300 z³, tañszego z tego rocznika nie znalaz³em wtedy nigdzie.

  5. #4
    Klubowicz
    Do³±czy³
    23 maj 2016
    Sk±d
    wioska wilków ale nie Basior.
    Postów
    341
    Auto
    By³y seicento i Panda ,s± :Astra G X16SZR , Astra G Z14 XEP, Corsa D A14XER
    Rocznik
    12.1999, 09.2009, 11.2012
    Sprawd¼ po³±czenia masowe zw³aszcza z prawego nadkola do silnika- tam lubi ugniæ i nawet jak widaæ na oko ¿e jest ok to mo¿e ju¿ tam byæ korozja. Inna sprawa to czujnik po³o¿enia wa³u. Kiedy pasek siê zerwa³ to móg³ go jako¶ uszkodziæ, wymiana paska jest niemo¿liwa bez demonta¿u czujnika wiêc mechanik musia³ go poruszyæ a czy ustawi³ odpowiednio odstêp od koronki sygna³owej, przykrêci³, czy nie si³owa³ siê z nim? Tego nie ustalisz czy nie robi³ to na si³ê ale te¿ bym szed³ w kierunku czujnika i jak napisa³em masy do silnika


 

Podobne tematy

  1. Problemy z odpalaniem
    Napisany przez Goliat na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-03-2018, 15:10
  2. Problemy z odpalaniem
    Napisany przez milosz219 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-08-2017, 17:13
  3. Problemy z odpalaniem
    Napisany przez pawelsz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-11-2016, 17:56
  4. Problemy z odpalaniem
    Napisany przez szakal123nowak5 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-12-2014, 12:52
  5. Problemy z odpalaniem
    Napisany przez Kerkion na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-09-2009, 14:46

Odwiedzaj±cy znale¼li nas szukaj±c w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona u¿ywa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbaj±c o Twoj± prywatno¶æ, prosimy Ciê o wyra¿enie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Je¶li nie chcesz wyraziæ zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyæ jej zakres kliknij w "Poka¿ szczegó³y". Zakres wyra¿onej zgody mo¿e wp³ywaæ na dostêpno¶æ ¶wiadczonych przez nas us³ug. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych tre¶ci oraz reklam, pomiaru ich wydajno¶ci, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przys³uguje Ci m.in. prawo do dostêpu do Twoich danych, ich sprostowania, usuniêcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoj± zgod± my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostêpu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie prosz± Ciê o zgodê na przetwarzanie Twoich danych i opieraj± siê na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W ka¿dej chwili mo¿esz wycofaæ swoj± zgodê lub sprzeciwiæ siê przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikaj±c na "Dowiedz siê wiêcej" lub w naszej Polityce Prywatno¶ci na tej stronie Zobacz politykê prywatno¶ci oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje nastêpuj±ce dane: Dok³adne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urz±dzeñ, przechowywanie informacji na urz±dzeniu lub dostêp do nich, spersonalizowane reklamy i tre¶ci, pomiar reklam i tre¶ci, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmê Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama mia³aby zostaæ wy¶wietlona. Wiêcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google u¿ywa danych z witryn i aplikacji, które korzystaj± z naszych us³ug" dostêpnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl