Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
Like Tree4lubi to!

Temat: Problem ze spadaniem obrotów w Seicento  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2017
    Skąd
    Ok. Olkusza
    Postów
    6
    Auto
    Seicento 1.1MPI
    Rocznik
    2002

    Problem ze spadaniem obrotów w Seicento

    Witam.
    Jestem świeżo upieczonym posiadaczem seicento z silnikiem 1.1MPI. Ostatnio dostrzegłem, że silnik ma problem z całkowitym zejściem na jałowe obroty po odpuszczeniu pedału gazu. Sytuacja wygląda tak, że po nagrzaniu się silnika przy zmianie biegu na przykład, obroty spadają, ale nie do końca, pozostają tak jakby pedał był delikatnie naciśnięty nogą. Nie jest to problem zacinającej się przepustnicy, głębiej nie grzebałem, co to może najprawdopodobniej być? TPS, jakieś inne czujniki? Szukałem silnika krokowego, ale nie znalazłem, nie wiem czy jest on w tych silnikach.
    Z góry dziękuje za odpowiedź, Pozdrawiam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    42
    Postów
    463
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    To się nazywa, że silnik nie trzyma jałowych obrotów, faktycznie jest to, problem, może linka gazu wymaga przesmarowania, albo zwyczajnie pedał się zacina, skreśliłeś przepustnicę, a też może być.
    Ostatnio edytowane przez Artur45672 ; 22-05-2017 o 23:28
    I like my FIAT Cinquecento.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2017
    Skąd
    Ok. Olkusza
    Postów
    6
    Auto
    Seicento 1.1MPI
    Rocznik
    2002
    Trzyma jałowe obroty, ale dopiero po chwili od zdjęciu nogi z gazu. Przepustnice skreśliłem, ponieważ ją sprawdziłem i linkę nasmarowałem.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2016
    Skąd
    Twardogóra
    Wiek
    41
    Postów
    107
    Auto
    Było Cinquecento 900.Jest seicento sx 1.1 mpi i Punto II 1.2 8v
    Rocznik
    Seicento 2002 punto 2001
    Cytat Napisał Przemysław Zobacz post
    Trzyma jałowe obroty, ale dopiero po chwili od zdjęciu nogi z gazu. Przepustnice skreśliłem, ponieważ ją sprawdziłem i linkę nasmarowałem.
    Silniczek krokowy jest wciskany w przepustnice.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2017
    Skąd
    Ok. Olkusza
    Postów
    6
    Auto
    Seicento 1.1MPI
    Rocznik
    2002
    W takim razie co muszę zrobić aby go zdemontować? Wyjąć jakoś z przepustnicy, czy też zdemontować przepustnice, czy jak?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2016
    Skąd
    Twardogóra
    Wiek
    41
    Postów
    107
    Auto
    Było Cinquecento 900.Jest seicento sx 1.1 mpi i Punto II 1.2 8v
    Rocznik
    Seicento 2002 punto 2001
    Raczej ciężko będzie go wyjąć,jest wciskany i trudno go zdemontować,w moim sejaku jak wymieniałem krokowca stary poszedł na straty dobrze ze przed wymianą kupiłem nowy,zdejmij przepustnice i spróbuj go wymyć napsikaj mu jakiegoś wd-40 pare razy wydmuchaj porzadnie jakimś cienkim pendzelkiem umyj,tylko myj go od strony takiego grzybka od spodu przepustnicy,jesli to nie pomoże ,będzie pewnie do wymiany.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    42
    Postów
    463
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Ciekawostka, często, młodzi kierowcy, nie wyczuwają jałowego, biegu silnika, i gdy silnik gaśnie boją się, że coś się dzieje, a to normalna, praca jałowego biegu, 850-950 OBR, co ciekawe, nie są stałe, teraz reguluje, jałowy komputer, a kiedyś, gaźnik, przez podciśnienie, bo jałowe obroty, nigdy nie są stałe, ale nie o tym temat.
    I like my FIAT Cinquecento.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2017
    Skąd
    Ok. Olkusza
    Postów
    6
    Auto
    Seicento 1.1MPI
    Rocznik
    2002
    Podsumowując, trzeba zdemontować całą przepustnice, wymyć dokładnie krokowca i jeśli to nie pomoże, ewentualnie kupić nową przepustnice, bo samą krokówkę ciężko wyjąć. Artur, nie do końca zrozumiałem co chciałeś przekazać, poza tym nadmiar przecinków trochę zaburza przekaz.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2016
    Skąd
    Twardogóra
    Wiek
    41
    Postów
    107
    Auto
    Było Cinquecento 900.Jest seicento sx 1.1 mpi i Punto II 1.2 8v
    Rocznik
    Seicento 2002 punto 2001
    Przepustnicy nie trzeba całej wymieniać jeśli mycie nie pomoże to krokowca da sie wymienic tylko stary trzeba wydłubać śrubokrętem i wcisnąć nowy,ja zrobiłem tak w swoim mpi i jest igła,nowy wciskaj ręką,niczym twardym żeby go nie połamać.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2017
    Skąd
    Szklarska Poręba
    Wiek
    24
    Postów
    20
    Auto
    Seicento 900
    Rocznik
    2001
    Artur, twoje ciekawostki mnie zabijają. Na wtrysku silnik nie gaśnie jeśli wszystko jest ok. Co za bzdury..

    Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    42
    Postów
    463
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Tak, tak, to dlaczego, tzw, blondynka, po pierwszym, ruszeniu zawsze zagasza silnik, sam se odpowiedz dlaczego, dlatego, że nie wyczuwa, ani sprzęgła ani gazu, i nie róbcie ze mnie idioty, bo nie jestem. A ja potrafię, zagasić, każdy silnik na wtrysku, nawet, i może mieć nawet 200 km, ale lata praktyki, 19 lat mam prawo jazdy, nie lubię takich przymądzrzałków, tu przecinek nie, błąd w pisowni, ważne, że wiadomo, o co chodzi, a może, ja po Angielsku piszę, a nie po polsku, jednak jesteście też banda, zawiodłem się.
    Ostatnio edytowane przez Artur45672 ; 24-05-2017 o 20:29
    I like my FIAT Cinquecento.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2017
    Skąd
    Ok. Olkusza
    Postów
    6
    Auto
    Seicento 1.1MPI
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał Artur45672 Zobacz post
    Tak, tak, to dlaczego, tzw, blondynka, po pierwszym, ruszeniu zawsze zagasza silnik, sam se odpowiedz dlaczego, dlatego, że nie wyczuwa, ani sprzęgła ani gazu, i nie róbcie ze mnie idioty, bo nie jestem. A ja potrafię, zagasić, każdy silnik na wtrysku, nawet, i może mieć nawet 200 km, ale lata praktyki, 19 lat mam prawo jazdy, nie lubię takich przymądzrzałków, tu przecinek nie, błąd w pisowni, ważne, że wiadomo, o co chodzi, a może, ja po Angielsku piszę, a nie po polsku, jednak jesteście też banda, zawiodłem się.
    Nie wiem czy dobrze Cie zrozumiałem, ale jeśli chodzi o zduszenie silnika, to zdusić można każdy silnik, nic w tym nowego. A co do Twojej pisowni to, ja nie jestem ĄĘ, ale wstawianie przecinka po każdym słowie sprawia, że nie czyta sie tego najlepiej.

  14. #13
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,429
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Artur45672 Zobacz post
    po pierwszym, ruszeniu zawsze zagasza silnik, sam se odpowiedz dlaczego, dlatego, że nie wyczuwa, ani sprzęgła ani gazu, i nie róbcie ze mnie idioty, bo nie jestem.
    Dobrze, ale jak to ma się do problemu opisanego w tym temacie?

    Cytat Napisał Przemysław Zobacz post
    silnik ma problem z całkowitym zejściem na jałowe obroty po odpuszczeniu pedału gazu. Sytuacja wygląda tak, że po nagrzaniu się silnika przy zmianie biegu na przykład, obroty spadają, ale nie do końca, pozostają tak jakby pedał był delikatnie naciśnięty nogą.
    To że każdy silnik można zdusić jest oczywiste, ale nie widzę w tym temacie niczego co by ewentualnie miało związek z twoimi odpowiedziami.

    A wracając do tematu - opóźniona reakcja silnika na pedał najczęściej jest spowodowana zabrudzeniem przepustnicy i zaworu powietrza biegu jałowego (którym steruje ten słynny silniczek krokowy). Sporadycznie zdarza się że podobny efekt powoduje MAP sensor (niedrożna rurka podciśnienia, silnie zabrudzony sam sensor itp), ale to są naprawdę rzadkie przypadki (typ ECU ma znaczenie).

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    42
    Postów
    463
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Chodziło tylko o to, że tak nie może być, a więc ma to związek z tematem, co innego, co jest przyczyną, kolega, młody kierowca, ja mam np. 19 lat prawko, uwierz, w to, że młody kierowca ma problem aby wyczuć jałowy, bieg silnika, i tylko o to chodzi, i nie jest to banalny problem, bo młody kierowca potrafi tak, zerwać, autem, i nie wyhamować, a więc problem jest duży, ja mając 19 lat prawko, po metrze jazdy to wyczuję, a co może być, linka gazu, pedał gazu, przepustnica, wtryski, komp, moduł, podciśnienie, brudne paliwo, a więc przyczyn jest trochę, sprzęgło.
    I like my FIAT Cinquecento.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2016
    Skąd
    Twardogóra
    Wiek
    41
    Postów
    107
    Auto
    Było Cinquecento 900.Jest seicento sx 1.1 mpi i Punto II 1.2 8v
    Rocznik
    Seicento 2002 punto 2001
    Cytat Napisał Artur45672 Zobacz post
    , bo młody kierowca potrafi tak, zerwać, autem, i nie wyhamować, a więc problem jest duży, ja mając 19 lat prawko, po metrze jazdy to wyczuję, a co może być, linka gazu, pedał gazu, przepustnica, wtryski, komp, moduł, podciśnienie, brudne paliwo, a więc przyczyn jest trochę, sprzęgło.
    Artur czytając twoje wypowiedzi normalnie ręce opadają.typowy jebak teoretyk
    ata, eMTy i Sejak lubią to.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. seicento 1,1 problem
    Napisany przez wahu12 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-11-2012, 13:44
  2. problem z zatankowaniem - seicento 1.1
    Napisany przez wowa04 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 01-04-2012, 12:30
  3. problem z odpaleniem seicento 900
    Napisany przez mistrz_lord na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-01-2012, 19:51
  4. Seicento mały problem
    Napisany przez DaMo na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 27-10-2011, 11:11
  5. Problem z Seicento
    Napisany przez Tricen na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 02-07-2009, 11:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https://www.iparts.pl