Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Po uderzeniu w krawężnik kierownica w pewnym momencie ciężko chodzi
Witam forumowiczów dzisiaj wracając do domu nieco za mocno skręciłem w uliczke auto ściągło na krawężnik no i niestety przydzwonilo.. Problem wygląda tak że kierownica dziala normalnie w po skręceniu w lewo pozniej podczas kręcenia czuć jakby przeskakiwanie na kolumnie kierowniczej w tym momencie kierownica się kręci jakbym kierował ciężarówke bez wspomagania podczas jazdy na prostej drodze ciężko lekko wyrównać tor jazdy ponieważ tak ciężko pracuje kierownica czuć jakby przeskakiwanie. Moje przypuszczenia to przekładnia ale wiadomo ze nie koniecznie prosze o wasze rady
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Rada jedna udaj się do mechanika ,aby chociaż zdiagnozował póki jeszcze auto i ty w całości.
-
Master
-
Nowy klubowicz
Właśnie umyłem łapy po wymianie maglownicy. Dokładnie tak samo załatwiłem swojego "Żabonka" - przydzwoniłem w krawężnik na węźle bo się pośliznąłem jadąc 30 na godzinę. Starczyło żeby maglownicę zdemolować. Jeden krawężnik ominąłem kontrą, drugi po lodzie bokiem bez żadnych oporów zaliczył. Kierownica chodząca "twardo" i skokowo to maglownica na złom, bo już koło zębate po zębatce przeskakuje prawie i można się zdziwić jak Cię kiera przestanie słuchać.
Na szczęście wymiana jest prosta (co nie znaczy, że łatwa). Potrzebny kanał*, dwa pieńki/kobyłki, podnośnik, klucz 19 do kół, 16 lub 17 do maglownicy, 13 do odkręcenia kolumny kierowniczej od maglownicy i 13 na dłuuugiej przedłużce (~30 cm) do poluzowania kolanka wydechowego. Plus francuz do przytrzymania drążków i klucz 20 do nakrętek kontrujących końcówki. Ściągacz końcówek przydatny. Wbrew temu co piszą nie trzeba zrzucać wydechu. Lekko obrócić wyjętą maglownicę przy wyjmowaniu przez lewy błotnik i nawet nie zahaczysz o sondę Lambda.
Jeśli masz świeże końcówki drążków, to załatwisz sprawę nawet bez wyjmowania ich ze zwrotnic. Wystarczy poluzować kontręi kręcić drążkiem kierowniczym.
Maglownica 176 zł z wysyłką, końcówki drążków 50 zł para. Na koniec wizyta w zakładzie robiącym zbieżność. U mnie na wiosce facet ma taką zmyślną maszynkę, że nawet krzywiznę felgi zapamiętuje i uwzględnia w pomiarze, więc choćbyś miał bijącą felgę po tej kolizji, to zbieżność ustawi prawidłowo.
Felgę (lub obie z tej strony auta) daj do gumiarza, niech Ci bicie sprawdzi na wyważarce, bo nawet jak nie poczujesz, to zawieszenie dostaje wycisk od tych drgań, a i przyczepność może spaść w pechowym momencie.
I ostatnia uwaga - nie dziadować na oponach. Swoje Navigatory wsadziłem do quada. Nie chciałem na jedną jazdę prze-quad-ać z powrotem i pojechałem Żabonkiem do sklepu na innych kołach (jakieś zapasowe, pięcioletnie zimówki). Mimo emeryckiej jazdy wyleciałem z złuku.
*Zamiast kanału można skorzystać ze studzienki kablowej - kumplowi w Punto żeśmy raz naprawiali wydech w ten sposób 
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
WĹaĹnie umyĹem Ĺapy po wymianie maglownicy. DokĹadnie tak samo zaĹatwiĹem swojego "Ĺťabonka" - przydzwoniĹem w krawÄĹźnik na wÄĹşle bo siÄ poĹliznÄ
Ĺem jadÄ
c 30 na godzinÄ. StarczyĹo Ĺźeby maglownicÄ zdemolowaÄ. Jeden krawÄĹźnik ominÄ
Ĺem kontrÄ
, drugi po lodzie bokiem bez Ĺźadnych oporĂłw zaliczyĹ. Kierownica chodzÄ
ca "twardo" i skokowo to maglownica na zĹom, bo juĹź koĹo zÄbate po zÄbatce przeskakuje prawie i moĹźna siÄ zdziwiÄ jak CiÄ kiera przestanie sĹuchaÄ.
Na szczÄĹcie wymiana jest prosta (co nie znaczy, Ĺźe Ĺatwa). Potrzebny kanaĹ*, dwa pieĹki/kobyĹki, podnoĹnik, klucz 19 do kĂłĹ, 16 lub 17 do maglownicy, 13 do odkrÄcenia kolumny kierowniczej od maglownicy i 13 na dĹuuugiej przedĹuĹźce (~30 cm) do poluzowania kolanka wydechowego. Plus francuz do przytrzymania drÄ
ĹźkĂłw i klucz 20 do nakrÄtek kontrujÄ
cych koĹcĂłwki. ĹciÄ
gacz koĹcĂłwek przydatny. Wbrew temu co piszÄ
nie trzeba zrzucaÄ wydechu. Lekko obrĂłciÄ wyjÄtÄ
maglownicÄ przy wyjmowaniu przez lewy bĹotnik i nawet nie zahaczysz o sondÄ Lambda.
JeĹli masz ĹwieĹźe koĹcĂłwki drÄ
ĹźkĂłw, to zaĹatwisz sprawÄ nawet bez wyjmowania ich ze zwrotnic. Wystarczy poluzowaÄ kontrÄi krÄciÄ drÄ
Ĺźkiem kierowniczym.
Maglownica 176 zĹ z wysyĹkÄ
, koĹcĂłwki drÄ
ĹźkĂłw 50 zĹ para. Na koniec wizyta w zakĹadzie robiÄ
cym zbieĹźnoĹÄ. U mnie na wiosce facet ma takÄ
zmyĹlnÄ
maszynkÄ, Ĺźe nawet krzywiznÄ felgi zapamiÄtuje i uwzglÄdnia w pomiarze, wiÄc choÄbyĹ miaĹ bijÄ
cÄ
felgÄ po tej kolizji, to zbieĹźnoĹÄ ustawi prawidĹowo.
FelgÄ (lub obie z tej strony auta) daj do gumiarza, niech Ci bicie sprawdzi na wywaĹźarce, bo nawet jak nie poczujesz, to zawieszenie dostaje wycisk od tych drgaĹ, a i przyczepnoĹÄ moĹźe spaĹÄ w pechowym momencie.
I ostatnia uwaga - nie dziadowaÄ na oponach. Swoje Navigatory wsadziĹem do quada. Nie chciaĹem na jednÄ
jazdÄ prze-quad-aÄ z powrotem i pojechaĹem Ĺťabonkiem do sklepu na innych koĹach (jakieĹ zapasowe, piÄcioletnie zimĂłwki). Mimo emeryckiej jazdy wyleciaĹem z zĹuku.
*Zamiast kanaĹu moĹźna skorzystaÄ ze studzienki kablowej - kumplowi w Punto ĹźeĹmy raz naprawiali wydech w ten sposĂłb
Podobne tematy
-
Napisany przez drathir na forum Cinquecento, Seicento
Odpowiedzi: 7
Ostatni post: 21-03-2017, 15:02
-
Napisany przez medrek11 na forum Punto II
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 03-07-2015, 08:13
-
Napisany przez patryk2610 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 10
Ostatni post: 12-12-2012, 12:27
-
Napisany przez Grzechv na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 10
Ostatni post: 22-02-2012, 18:05
-
Napisany przez Gardziel na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 5
Ostatni post: 28-08-2008, 04:14
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
https:fiatklubpolska.plcinquecento-seicento-437po-uderzeniu-w-kraweznik-kierownica-w-pewnym-momencie-ciezko-chodzi-40562
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.

FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:04.
W sieci od 2007 roku.