Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Krawężnik i układ kierowniczy
Witam
Niestety dziś uszkodziłem auto ;/ Wpadłem w poślizg i kontrując, z kołami skręconymi w lewo, uderzyłem w krawężnik. Nie było dużej prędkości ale wystarczyło. Opona jest cała, felga na rancie - widać tarcie, koła skręcają zarówno w lewo jak i w prawo, ale niestety kierownica (chodzi lekko ciężej) sama nie odbija (jeśli skręcę koła trochę/mocno w prawo (czy w lewo) kierownica tak zostaje i sam muszę ją odbijać). Co mogłem uszkodzić - czy to wahacz czy już coś poważniejszego i ile może wynosić naprawa? Z góry dziękuję za pomoc.
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Klubowicz
zobacz drążek kierowniczy.
-
Nowy klubowicz
czego i w jaki sposób mam szukać?
-
Klubowicz
Uszkodzenie układu kierowniczego. Zacznij od wahacza dolnego, zwrotnica koła przedniego( napewno będzie krzywa, nie będzie możliwości ustawienia ponownej zbieżności kół), kolumna mc persona, drążek kierowniczy, maglownica.
-
Nowy klubowicz
Witam ponownie. Okazało się, iż do wymiany jest przekładnia kierownicza. Kwota to 500zł ze zbieżnością (315zł część + reszta usługa) - tutaj pytanie - czy to adekwatna cena do naprawy? Na allegro przekładnie można kupić od 150 zł (nie wiem jak z jakością i co to za firmy), natomiast gdzieś indziej wyczytałem ze taka przekładnia (lepszej jakości) to koszt 233 zł. Muszę to naprawić ale dość spory % wartości auta to właśnie ta naprawa i chciałbym zminimalizować jej koszty.
Dodatkowo wyszło, że do naprawy mam łożysko koła tylnego (lewe) - stuka, prawy tył ciężej chodzi - linka? No i klocki i tarcze (360zł ;/) - to już z tatą zrobię. Sypie się autko ;/
Na koniec pytanie - czy przekładnia w Seicento jest równoważna z maglownicą (jestem zielony z mechaniki samochodowej)?
-
Nowy klubowicz
Ktoś jest w stanie pomóc z odpowiedzią?
-
-
Nowy klubowicz
Do wymiany był układ kierowniczy (+ końcówki wymieniłem bo dokupiłem profilaktycznie) - za wymianę dałem dość sporo - 320 ze zbieżnością i wyważeniem przodu. Części 120+15 układ + transport, 40+7 -2x końcówka+ transport. Po wymianie niestety kierownica obciera o osłonę przy skręcie - będę musiał zareklamować (mam nadzieje, że drążek kierowniczy nie jest zgięty, a coś źle przykręcili bo dojdą dodatkowe koszty ;/)
Podobne tematy
-
Napisany przez davinci na forum Siena, Palio
Odpowiedzi: 8
Ostatni post: 03-05-2013, 14:43
-
Napisany przez slawek85 na forum Doblo
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 11-04-2012, 21:09
-
Napisany przez Grzechv na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 10
Ostatni post: 22-02-2012, 19:05
-
Napisany przez mano1970 na forum Punto
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 08-04-2011, 22:30
-
Napisany przez rabarbar11 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 5
Ostatni post: 19-11-2010, 07:48
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:29.
W sieci od 2007 roku.