Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
LPG w Seicento 900 - jaka generacja? Jakie instalacje macie w 900-kach?
Żabonek przeszedł pomyślnie powitalne naprawy i testy, ma za sobą tygodniowe SPA podwoziowe (dawno nie widziałem tak zdrowego używanego auta), poza zamkiem lewych drzwi jest jak nowy. Teraz czas na gaz. O ile w 1.1 MPI oczywista jest czwarta generacja, to o 900 praktycznie nie ma informacji poza jedną wypowiedzią sprzed trzech lat, że ktoś ma II gen. i sobie chwali. Przejrzałem tematy z ostatnich 5 lat i o gazie w 900 cisza.
Ma ktoś trzecią generację (jeden wtrysk) w Seju? Chciałbym to uczynić bez dziadostwa, a jak już mam dostępny sygnał dla wtryskiwacza to nie chciałbym robić II gen. Różnica w cenie II i III gen. zwróci się po jakichś 300l zaoszczędzonego gazu (lub szybciej jak dobrze kupię) plus brak problemów z regulacją, więc może warto.
Uprzedzając pytania - instalkę założy gaziarz. Ja ją tylko poprawnie zamontuję - Podstawa wtryskiwacza zdjęta do wiercenia, prawidłowe zabezpieczenie antykorozyjne przy wyjściu z butli przez podłogę, sensownie umieszczone a nie "wrzucone" pod maskę graty, prawidłowo zaciśnięte konektorki itp. rzeczy które nawet w polecanych zakładach LPG są robione po druciarsku.
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-

Napisał
c64club
O ile w 1.1 MPI oczywista jest czwarta generacja,
Widywałem i II generacje we fiatach MPI a nawet przerobione na I z registrem

Napisał
c64club
o 900 praktycznie nie ma informacji poza jedną wypowiedzią sprzed trzech lat, że ktoś ma II gen. i sobie chwali. Przejrzałem tematy z ostatnich 5 lat i o gazie w 900 cisza.
świat (także motoryzacyjny) idzie do przodu ni coraz mniej jednopunktowców do zagazowania ale napiszę o swoim - zakładałem bodajże w 2004 przy przebiegu około 30 tys. Obecnie 190 tysięcy mam , raz naprawa - regeneracja parownika, dwa razy wymieniana sonda lambda a tak bezawaryjne.Oczywiście wymiany filtru lpg, odszlamianie parownika - osad z lpg się odkłada na przeponach i spływa na dno i regulacja ale to sam robię bo mam sprzęt. Instalacja Voila plus elpigazu ale polecam też bingo
III generacji już się nie używa - wyparta przez IV generację . Pozatym w sc 900 nie ma jako takiego kolektora ssącego a jest rozdział w głowicy. II generacja odpowiednia
-
Nowy klubowicz
Myslalem o IV nie o III, nie wiem skad mi pod paluchy ta trojka wskoczyla. Wiem, ze Sei nie ma typowego "kolektora", dlatego pisalem o wierceniu w podstawie wtryskiwacza. Z tego co piszesz, masz druga generacje, w dodatku swiadomie uzytkowana i dbana, w dbanym wozie. Zakładam wiec, ze u takiego uzytkownika jest poprawnie wyregulowana. Ile Ci to spala gazu?
Dbanie o instalke mam opanowane, dotyczas Golf II i UAZ na I generacji, poza tym ingerencje gaziarzy w woz staram sie ograniczyc do minimum - ci lepsi nie chca sie brac za gaznikowce i monowtryski bo maja lepsze zlecenia. Ci co by przyjeli taki samochod do zgazowania, to patałachy wrzucające pod maskę losowy zestaw, wiercący na żywca w dolocie i nie potrafiący ustawić niczego poza włączeniem autokalibracji w kompie IV gen. Jednego znalazłem, takiego co się w gaźnikowcach narzeźbił i nawet 126p by poprawnie zgazował gdyby nie brak miejsca na butlę. Dość daleko, ale warto te parę km zrobić.
-
ile pali? teraz 7 litrów gazu. Niedawno 9 ale sonda powiedziała papa. Gazownik powiedział na początku że powinien mieścić się w ósemce więc jest ok. W trasie latem miałem spalanie w sześciu litrach gazu ale to długa trasa
-
Nowy klubowicz
To przyzwoicie. Chyba czwartą generacją nie wycisnąłbym z niego dużo mniej.
-
Nie założysz raczej IV generacji do monowtrysku. Musiałbyś i tak cztery wtryskiwacze LPG usadowić w przepustnicy a w MPI one są za przepustnicą. Bo brak chociażby jednego wtryskiwacza skutkuje tym ze nie będzie pracował na gazie. Trzy wtryski z instalacji LPG do matiza to minimum bo o dwóch nie słyszałem by były takie instalacje. Nie wiem jakby oszukać to przekaźnikami ale wtryski mają rezystancję np 3 omy a przekaźnik więcej . Oporniki dać do trzech żeby tylko jednym gaz podawać? Lub nie podłączone wtryskiwacze oryginalne niech sobie na sucho cykają. Wg mnie nie warto a porządną II generację założyć
-
Nowy klubowicz
Czytalem o patencie, ze w STAG 200 podlacza sie od jednego do czterech wtryskow (jesli jeden nie wystarcza z powodu b. krotkich czasow sterowania wtrysku benzyny) i wysterowyje wspolnym sygnalem, wyjscia wtryskow gdzies obok siebie wchodzace za przepustnica. Ale im bardziej sie wglebiam w temat, tym mniej widze korzysci w tym akurat aucie. Wstawiam wiec Staga 100 i regulacja za pomoca kumatego pasazera z laptopem.
Ostatnio edytowane przez c64club ; 30-01-2018 o 17:05
-
Nowy klubowicz
Tutaj możesz znaleźć warsztat który zakłada instalacje gazowe https://optimagas.com/znajdz-najblizszy-warsztat Wpisujesz miasto i już masz.
-
Nowy klubowicz
c64club zapytam z ciekawości, ile Ci pali benzyny że chcesz upchać do seja 900 gaz?
Podobne tematy
-
Napisany przez Hansiu1990 na forum Croma
Odpowiedzi: 40
Ostatni post: 07-01-2016, 20:38
-
Napisany przez Jasio na forum Cinquecento, Seicento
Odpowiedzi: 6
Ostatni post: 16-11-2015, 21:45
-
Napisany przez piotrek.punto na forum Punto II
Odpowiedzi: 21
Ostatni post: 07-06-2014, 16:12
-
Napisany przez milesbb na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 30-07-2013, 13:18
-
Napisany przez emo94 na forum Forum ogólne o Fiat
Odpowiedzi: 24
Ostatni post: 15-10-2011, 14:54
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Dlaczego czinquecento 900 lpg duzo pali
,
instalacja gazowa cinquecento 900
,
seicento 900 lpg
,
Cc 900 lpg forum
,
Seicento lpg forum
,
instalacja gazowa fiat cinquecento 900
,
seicento instalacja gazowa
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:54.
W sieci od 2007 roku.