Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2018
    Skąd
    Śląsk/Kaszuby
    Postów
    14
    Auto
    Seicento 0.9 "Żabonek"
    Rocznik
    1998

    LPG w Seicento 900 - jaka generacja? Jakie instalacje macie w 900-kach?

    Żabonek przeszedł pomyślnie powitalne naprawy i testy, ma za sobą tygodniowe SPA podwoziowe (dawno nie widziałem tak zdrowego używanego auta), poza zamkiem lewych drzwi jest jak nowy. Teraz czas na gaz. O ile w 1.1 MPI oczywista jest czwarta generacja, to o 900 praktycznie nie ma informacji poza jedną wypowiedzią sprzed trzech lat, że ktoś ma II gen. i sobie chwali. Przejrzałem tematy z ostatnich 5 lat i o gazie w 900 cisza.

    Ma ktoś trzecią generację (jeden wtrysk) w Seju? Chciałbym to uczynić bez dziadostwa, a jak już mam dostępny sygnał dla wtryskiwacza to nie chciałbym robić II gen. Różnica w cenie II i III gen. zwróci się po jakichś 300l zaoszczędzonego gazu (lub szybciej jak dobrze kupię) plus brak problemów z regulacją, więc może warto.


    Uprzedzając pytania - instalkę założy gaziarz. Ja ją tylko poprawnie zamontuję - Podstawa wtryskiwacza zdjęta do wiercenia, prawidłowe zabezpieczenie antykorozyjne przy wyjściu z butli przez podłogę, sensownie umieszczone a nie "wrzucone" pod maskę graty, prawidłowo zaciśnięte konektorki itp. rzeczy które nawet w polecanych zakładach LPG są robione po druciarsku.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków ale nie Basior.
    Postów
    341
    Auto
    Były seicento i Panda ,są :Astra G X16SZR , Astra G Z14 XEP, Corsa D A14XER
    Rocznik
    12.1999, 09.2009, 11.2012
    Cytat Napisał c64club Zobacz post
    O ile w 1.1 MPI oczywista jest czwarta generacja,
    Widywałem i II generacje we fiatach MPI a nawet przerobione na I z registrem

    Cytat Napisał c64club Zobacz post
    o 900 praktycznie nie ma informacji poza jedną wypowiedzią sprzed trzech lat, że ktoś ma II gen. i sobie chwali. Przejrzałem tematy z ostatnich 5 lat i o gazie w 900 cisza.
    świat (także motoryzacyjny) idzie do przodu ni coraz mniej jednopunktowców do zagazowania ale napiszę o swoim - zakładałem bodajże w 2004 przy przebiegu około 30 tys. Obecnie 190 tysięcy mam , raz naprawa - regeneracja parownika, dwa razy wymieniana sonda lambda a tak bezawaryjne.Oczywiście wymiany filtru lpg, odszlamianie parownika - osad z lpg się odkłada na przeponach i spływa na dno i regulacja ale to sam robię bo mam sprzęt. Instalacja Voila plus elpigazu ale polecam też bingo
    III generacji już się nie używa - wyparta przez IV generację . Pozatym w sc 900 nie ma jako takiego kolektora ssącego a jest rozdział w głowicy. II generacja odpowiednia

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2018
    Skąd
    Śląsk/Kaszuby
    Postów
    14
    Auto
    Seicento 0.9 "Żabonek"
    Rocznik
    1998
    Myslalem o IV nie o III, nie wiem skad mi pod paluchy ta trojka wskoczyla. Wiem, ze Sei nie ma typowego "kolektora", dlatego pisalem o wierceniu w podstawie wtryskiwacza. Z tego co piszesz, masz druga generacje, w dodatku swiadomie uzytkowana i dbana, w dbanym wozie. Zakładam wiec, ze u takiego uzytkownika jest poprawnie wyregulowana. Ile Ci to spala gazu?

    Dbanie o instalke mam opanowane, dotyczas Golf II i UAZ na I generacji, poza tym ingerencje gaziarzy w woz staram sie ograniczyc do minimum - ci lepsi nie chca sie brac za gaznikowce i monowtryski bo maja lepsze zlecenia. Ci co by przyjeli taki samochod do zgazowania, to patałachy wrzucające pod maskę losowy zestaw, wiercący na żywca w dolocie i nie potrafiący ustawić niczego poza włączeniem autokalibracji w kompie IV gen. Jednego znalazłem, takiego co się w gaźnikowcach narzeźbił i nawet 126p by poprawnie zgazował gdyby nie brak miejsca na butlę. Dość daleko, ale warto te parę km zrobić.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków ale nie Basior.
    Postów
    341
    Auto
    Były seicento i Panda ,są :Astra G X16SZR , Astra G Z14 XEP, Corsa D A14XER
    Rocznik
    12.1999, 09.2009, 11.2012
    ile pali? teraz 7 litrów gazu. Niedawno 9 ale sonda powiedziała papa. Gazownik powiedział na początku że powinien mieścić się w ósemce więc jest ok. W trasie latem miałem spalanie w sześciu litrach gazu ale to długa trasa

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2018
    Skąd
    Śląsk/Kaszuby
    Postów
    14
    Auto
    Seicento 0.9 "Żabonek"
    Rocznik
    1998
    To przyzwoicie. Chyba czwartą generacją nie wycisnąłbym z niego dużo mniej.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków ale nie Basior.
    Postów
    341
    Auto
    Były seicento i Panda ,są :Astra G X16SZR , Astra G Z14 XEP, Corsa D A14XER
    Rocznik
    12.1999, 09.2009, 11.2012
    Nie założysz raczej IV generacji do monowtrysku. Musiałbyś i tak cztery wtryskiwacze LPG usadowić w przepustnicy a w MPI one są za przepustnicą. Bo brak chociażby jednego wtryskiwacza skutkuje tym ze nie będzie pracował na gazie. Trzy wtryski z instalacji LPG do matiza to minimum bo o dwóch nie słyszałem by były takie instalacje. Nie wiem jakby oszukać to przekaźnikami ale wtryski mają rezystancję np 3 omy a przekaźnik więcej . Oporniki dać do trzech żeby tylko jednym gaz podawać? Lub nie podłączone wtryskiwacze oryginalne niech sobie na sucho cykają. Wg mnie nie warto a porządną II generację założyć

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2018
    Skąd
    Śląsk/Kaszuby
    Postów
    14
    Auto
    Seicento 0.9 "Żabonek"
    Rocznik
    1998
    Czytalem o patencie, ze w STAG 200 podlacza sie od jednego do czterech wtryskow (jesli jeden nie wystarcza z powodu b. krotkich czasow sterowania wtrysku benzyny) i wysterowyje wspolnym sygnalem, wyjscia wtryskow gdzies obok siebie wchodzace za przepustnica. Ale im bardziej sie wglebiam w temat, tym mniej widze korzysci w tym akurat aucie. Wstawiam wiec Staga 100 i regulacja za pomoca kumatego pasazera z laptopem.
    Ostatnio edytowane przez c64club ; 30-01-2018 o 17:05

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    domrada
    Wiek
    44
    Postów
    3
    Auto
    panda
    Rocznik
    2011
    Tutaj możesz znaleźć warsztat który zakłada instalacje gazowe https://optimagas.com/znajdz-najblizszy-warsztat Wpisujesz miasto i już masz.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2018
    Skąd
    tarnów
    Wiek
    42
    Postów
    11
    Auto
    seicento 900
    Rocznik
    2000
    c64club zapytam z ciekawości, ile Ci pali benzyny że chcesz upchać do seja 900 gaz?


 

Podobne tematy

  1. Światła mijania Coma 2007. II generacja
    Napisany przez Hansiu1990 na forum Croma
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post: 07-01-2016, 20:38
  2. Seicento jaka wersja ma wspomaganie ?
    Napisany przez Jasio na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-11-2015, 21:45
  3. interesuje mnie jakie macie spalanie punto 2 1,2 8w 2001r
    Napisany przez piotrek.punto na forum Punto II
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 07-06-2014, 16:12
  4. Przełaczanie na LPG/ GAZ przy temp. ponad 90 st.wody 2 generacja Autronic
    Napisany przez milesbb na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 30-07-2013, 13:18
  5. Jakie macie OC?
    Napisany przez emo94 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 15-10-2011, 14:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Dlaczego czinquecento 900 lpg duzo pali

instalacja gazowa cinquecento 900

seicento 900 lpg

Cc 900 lpg forum

Seicento lpg forum

instalacja gazowa fiat cinquecento 900

seicento instalacja gazowa

Jaka generacja gazu do seicento

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl