Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2012
    Skąd
    LDZ
    Postów
    4
    Auto
    CC 1.2

    CC 1.2 SPI - pali od strzała, ale za chwile traci obroty.

    Witam serdecznie.
    Mam cc z 1.2 spi. Samochód odpala od strzała, przy niskiej temp silnika trzyma idealnie obroty. Natomiast gdy silnik się rozgrzeję zaczyna powoli spadać z obrotów, aż w końcu gaśnie. Ponowne uruchomienie nie stanowi żadnego problemu, ale za każdym następnym razem silnik jeszcze szybciej gaśnie. Można go utrzymać gazem na 2000 rpm, ale nie na długo.
    Mimo wszystko kręci się aż na czerwone pole i nie przerywa.

    Po wrzuceniu biegu na zimnym silniku pracuje bardzo ładnie, idzie jak burza.
    Natomiast gdy jest już ciepły zaczyna przerywać na ok 1.5-2k rpm i znacząco traci moc uniemożliwiając dalszą jazdę.

    Sprawdzone:
    -CPW pomierzone, i podstawione od sprawnego.
    -Czujnik temperatury w głowicy sprawdzony.
    -Sonda lambda ma zakres napięć 0.1 - 0.9V więc w normie.
    -Cewki sprawdzone, rezystancje wg katalogów.


    Co dalej sprawdzić? Na co zwrócić uwagę.
    Wiem, wyjadacze napiszą, że temat wałkowany na googlach, itd, ale tamte kończyły się na wymianie powyższych podzespołów. U mnie po tym problem nie zniknął.


    Z góry dziękuję za pomoc i wyrozumiałość.
    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    A czujnik położenia przepustnicy? Krokowy?

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2012
    Skąd
    LDZ
    Postów
    4
    Auto
    CC 1.2
    Czujnik temperatury w kolektorze dolotowym zmierzony - 850 Ohm przy ok 40-50 *C.
    Krokowiec powinien mieć ~50 Ohm między pinami 1 i 2 oraz 3 i 4?
    Jak sprawdzić czujnik przepustnicy?
    Pozdrawiam

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Krokowca nie sprawdzisz miernikiem.. Tak tylko sprawdzisz czy elektrycznie działa, ale mechanicznie? Przeczyścić by wypadało, tak samo przepustnicę, sprawdzić dolot i ew. łapanie lewego powietrza.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    40
    Postów
    5,343
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Sprawdź czujnik, ale od temperatury układu chłodzenia. Te objawy wskazywałyby na niego.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2012
    Skąd
    LDZ
    Postów
    4
    Auto
    CC 1.2
    Kolejny domniemany winowajca usuniety - wymieniłem wężyk cisnieniowy do map sensora, z uwagi na pękniecie starego (był obklejony izolacją). Niestety nic to nie zmieniło.
    Wykluczyłem również czasowe odcięcie pompy paliwa - podczas spadku obrotów komputer podaje wyższe napięcie na pompie, a tuż po zgaśnięciu jest jeszcze napięcie na pompie. Oczywiście rzędu 12-13V.
    Po kolei odłączałem również przewody zapłonowe, samochód pracuje na 4 garach.

    Czujnik temperatury cieczy chłodzącej jaki znalazłem, to właśnie ten w kolektorze dolotowym. No i według pomiaru, wynik mieści się w wykresie.

    CPW bankowo sprawne, lambda też ciągle pracuje tak jak należy. Czujnik temperatury silnika sprawny, poprawnie wskazuje temperaturę na liczniku.

    Rozebrać całą przepustnicę? Na co zwrócić uwagę?


 

Podobne tematy

  1. strzał w kolektror 1,4 b+g
    Napisany przez olek383 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 08-12-2011, 20:50
  2. fiat 126p ostatnie chwile
    Napisany przez cwirasek na forum Old Timers i inne
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-11-2010, 23:15
  3. traci moc
    Napisany przez niebieski42 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 12-08-2010, 13:54
  4. traci moc!!!!!!!
    Napisany przez hani80 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 11-06-2010, 07:32
  5. Złota Strzała Owender'a - WACEK
    Napisany przez owender na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-07-2009, 15:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

cinquecento 1.2 pali na trzy

cinquecento traci obroty

fiat seicento traci obroty

dlaczego fiat 126p gasnie i strzela

seicento 1.2 gasnie

fiat doblo 1.2 pali i gasnie

czujnik temperatury fiat doblo 1.2

map sensor fiat siena 1.2

fiat doblo 1 2 przerywa

fiat cinquecento 1.2 spi

doblo ciezko zapala silnik przerywa 1.2

seicento strzaly od gazu

podczas jazdy traci obroty i gasnie megane

trace obroty po zapaleniu

fiat 126p traci obroty po chwili i gasnie

fiat seicento 1.2 spi

1.2 spi

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl