Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    57
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009

    zamulone Bravo 1,6 multijet 120KM

    Cześć,
    Od niedawna samochód stracił moc - przy gwałtownym przyspieszaniu wywalało błąd zaworu overboost, który został wymieniony. Jednak nie przywróciło to mocy silnikowi. W tej chwili przy gwałtownym dodaniu gazu też dostaje czkawki ale żadne błędy się nie pojawiają. Wcześniej przy dodaniu gazu wciskało w fotel - teraz jakby ubyło z 30KM. Co to może być? Mechanik powiedział mi żeby spróbować ze środkiem do czyszczenia wtryskiwaczy, ale szczerze mówiąc nie wierzę żeby to były wtryski. Problem pojawił się nagle, aczkolwiek jakiś czas temu już zdarzały się czkawki przy gwałtownym przyspieszaniu, ale samochód wyrywał wtedy do przodu, teraz zaledwie wolno się rozpędza. Przejechane 111k km. Olej, filtry wymieniane nie rzadziej niż co 10k km, filtr paliwa wymieniony przed zimą. Wiec staram się dbać o silnik. Macie jakieś podejrzenia?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    129
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    EGR sprawdzony?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    57
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009
    Przy mocniejszym przyspieszaniu znowu wyskoczył błąd ciśnienia doładowania P00238. Tym razem mechanik jest chyba na dobrym tropie, bo stwierdził że przewód między sprężarką a intercoolerem nawet przy gwałtownym dodaniu gazu jest miękki więc do cylindrów nie trafia odpowiednia dawka powietrza. Jeszcze lepsze że daje się wtedy słyszeć jakby syk, oczywiście zagłuszony przez pracujący silnik. Więc może gdzieś nieszczelny jest gumowy wąż, albo intercooler. Jeszcze lepsze że po próbach z gwałtownym dodaniem gazu przy lewym kole utworzyła się niewielka plama co sugeruje jakąś nieszczelność bo wiadomo że sprężarka może trochę przepuszczać oleju. Mam nadzieję że to właściwy kierunek poszukiwań...

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Duża szansa że będzie nieszczelności. Trzeba sprawdzić skąd kapie olej.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    57
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009
    Puściła obejma rury - której, dokładnie nie wiem bo mechanika już nie zastałem. W każdym razie silnik jak nowy, a temat do zamknięcia


 

Podobne tematy

  1. Bravo II 1.6 MultiJet 120KM - wysokie spalanie
    Napisany przez Kapitan_Pazur na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 16-12-2018, 10:17
  2. BRAVO II - 1.9 Multijet 120KM - błąd P0091
    Napisany przez zorro102 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 16-03-2018, 20:33
  3. Bravo 1.6 Multijet 120KM
    Napisany przez maciek4 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-09-2016, 18:08
  4. Bravo 1.9 MultiJet 120KM - wysokie spalanie
    Napisany przez Rayner28 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 16-08-2015, 08:13
  5. Bravo II 1.9 MultiJet 120KM - padlo turbo ?
    Napisany przez hulkster na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 29-05-2015, 07:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl