Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Temperatura powietrza dolotowego
Witam,
podczas próby zlokalizowania przyczyny słabego odpalania Fiat Bravo (1.9 jtd 120 km ,07r). Nagrałem przebieg wskazań czujnika temperatury w przepływce przy odpaleniu i wygląda to tak:
temperatura.jpg
Proszę o podpowiedz czy takie wskazanie jest normalne i czy to może być przyczyną utrudnionego rozruchu. Oczywiście standardowe przyczyny jak świece, moduł świec, przekaźnik czy akumulator zostały sprawdzone.Autko zapala po długim kręceniu za drugim razem. Po odpięciu czujnika temperatury wody odpalił od strzału. Dziwi mnie trochę ten pik na ponad 1000 stopni. W bravie nie ma też charakterystycznego wzrostu obrotów zaraz po odpaleniu na parę sekund, obrotomierz stoi równo. Samochód ma ponad 180 tys. przebiegu.
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Doświadczony klubowicz
moze czujnik pada, albo kabel od niego... tak tylko myśle bo to aby ECU glupiał to raczej chyab nie :-)
-
Nowy klubowicz
Też mam takie podejrzenie, pytanie tylko czy jakby głupiał to dał by takie efekty jeśli chodzi o zapalanie samochodu, poza tym dziwi mnie dlaczego ecu nie wywala takiego wyniku jako błąd. Może to tylko przekłamanie programu FES, albo wybuch zbyt dużej mieszanki, która znajduje się w cylindrach przez zbyt długie kręcenie powoduje chwilowe podgrzanie powietrza w dolocie? Kolejne pytanie czy da się wymienić sam ten czujnik czy trzeba cały przepływomierz.
-
Podepnij pod komputer i w momencie odpalania patrz co pokazuje . Zaznacz tylko jeden parametr .
Jeżeli będzie pokazywał wysoką temperaturę to to będzie przyczyna złego odpalania
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
KOBRA
Podepnij pod komputer i w momencie odpalania patrz co pokazuje . Zaznacz tylko jeden parametr .
Jeżeli będzie pokazywał wysoką temperaturę to to będzie przyczyna złego odpalania
ten jego przebieg jest zarejestrowany podczas odpalania 
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
nie wiem jak jest w Bravo II, 1.9 MJet w moim punto 1.4 benzyna sam czujnik da sie wymienić...bo nie ma przepływomierza jako takiego, tylko czujnik temperatury i ciśnienia atmosferycznego, z tego + wskazanie 2 sond lambda ECU sobie wylicza ile tego powietrza (tlenu) dostarcza do silnika. :-)
raczej to nie jest przekłamanie FES (ale możliwe) bo on czyta to co mu podaje ECU, najlepiej to sprawdzić innym osprzetem diagnostycznym, jak będzie to samo to wiadomo że to nie jest problem programu czytającego, dlaczego ECU nie wskazuje błędu, może to być spowodowane tym iż jego oprogramowanie nie przewiduje aby takie zdarzenie mialo wskazywac bład.
ale zaraz pisałeś ze po odpięciu czujnika temperatury wody problem ustał, wiec ja bym się skupił na tym czyjniku temperatury wody a nie na temperaturze powietrza w dolocie :-)
dlatego też moze sie okazać ze to nie jest przyczyna twojego problemu (te piki), a już w ogóle nie zdziwiłbym się gdyby takie dwa piki temperatury na starcie były normalnym objawem działania oprogramowania, np jakaś sekwencja kontrolna ECU (ot wariacje archtekta oprogramowania + programisty)
-
Nowy klubowicz

Napisał
bnbn1
ale zaraz pisałeś ze po odpięciu czujnika temperatury wody problem ustał, wiec ja bym się skupił na tym czyjniku temperatury wody a nie na temperaturze powietrza w dolocie :-)
Tak, tylko że o po odpięciu tego czujnika samochód dostaje maksymalne dawki paliwa i wydłuża czas grzania świec, taki jakby tryb awaryjny, w sumie eksperyment nic za bardzo nie wniósł. Choć przyszło mi na myśl wymienić ten czujnik, ale wskazania z niego na wykresie są ok, chyba że to wskazania z innego czujnika.
-
Nowy klubowicz
Temat do zamknięcia, przyczyną złego odpalania nie były czujniki, tylko zbyt wolno kręcący rozrusznik. Po regeneracji pali od strzału.
-
Odswiezam temat. Zauwazylem ze tez mam pik temp powietrza az do 1270 stopni celsjusza i tez mam problem z odpaleniem ale tylko w cieple dni. Czy po wymianie rozrusznika pik temperatury przestal sie pojawiac jakims cudem?
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
-
Nowy klubowicz
Panowie a może ktoś mi sprawdzić jaka jest u was temperatura powietrza w IC
Mam podniesiona moc we fiacie doblo 1.9 JTD 2004 r
Moc kolo 129 131 km i 260/270Nm
Temperatura powietrza pokazuje mi między 40 a 45sC gdzie temp powietrza oscyluje 15sC
Czy temperaturą w IC nie jest zbyt wysoka?!
Podobne tematy
-
Napisany przez vitos na forum Bravo II
Odpowiedzi: 8
Ostatni post: 05-08-2017, 23:48
-
Napisany przez mrozek na forum Croma
Odpowiedzi: 17
Ostatni post: 10-03-2016, 19:06
-
Napisany przez BS na forum Stilo
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 13-05-2015, 14:57
-
Napisany przez booboss na forum Punto II
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 12-05-2011, 08:51
-
Napisany przez szela na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 11
Ostatni post: 27-03-2009, 08:35
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
czujnik maf fiat bravo klub
,
co podaje temperature na komputer bravo ii
,
wysokie wskazanie temperatury powietrza wlotowego
,
wysoka temperatura w dolocie
,
stilo jaka temperatura w dolocie
,
fiat stilo 1.9 jtd temperatura powietrza zasysanego -263 stopnie
,
fiat temperatura powietrza -33
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:03.
W sieci od 2007 roku.