Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2015
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    35
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007

    Temperatura powietrza dolotowego

    Witam,

    podczas próby zlokalizowania przyczyny słabego odpalania Fiat Bravo (1.9 jtd 120 km ,07r). Nagrałem przebieg wskazań czujnika temperatury w przepływce przy odpaleniu i wygląda to tak:
    temperatura.jpg

    Proszę o podpowiedz czy takie wskazanie jest normalne i czy to może być przyczyną utrudnionego rozruchu. Oczywiście standardowe przyczyny jak świece, moduł świec, przekaźnik czy akumulator zostały sprawdzone.Autko zapala po długim kręceniu za drugim razem. Po odpięciu czujnika temperatury wody odpalił od strzału. Dziwi mnie trochę ten pik na ponad 1000 stopni. W bravie nie ma też charakterystycznego wzrostu obrotów zaraz po odpaleniu na parę sekund, obrotomierz stoi równo. Samochód ma ponad 180 tys. przebiegu.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    833
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    moze czujnik pada, albo kabel od niego... tak tylko myśle bo to aby ECU glupiał to raczej chyab nie :-)

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2015
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    35
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Też mam takie podejrzenie, pytanie tylko czy jakby głupiał to dał by takie efekty jeśli chodzi o zapalanie samochodu, poza tym dziwi mnie dlaczego ecu nie wywala takiego wyniku jako błąd. Może to tylko przekłamanie programu FES, albo wybuch zbyt dużej mieszanki, która znajduje się w cylindrach przez zbyt długie kręcenie powoduje chwilowe podgrzanie powietrza w dolocie? Kolejne pytanie czy da się wymienić sam ten czujnik czy trzeba cały przepływomierz.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    60
    Postów
    2,524
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Podepnij pod komputer i w momencie odpalania patrz co pokazuje . Zaznacz tylko jeden parametr .
    Jeżeli będzie pokazywał wysoką temperaturę to to będzie przyczyna złego odpalania

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    833
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Podepnij pod komputer i w momencie odpalania patrz co pokazuje . Zaznacz tylko jeden parametr .
    Jeżeli będzie pokazywał wysoką temperaturę to to będzie przyczyna złego odpalania
    ten jego przebieg jest zarejestrowany podczas odpalania

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    nie wiem jak jest w Bravo II, 1.9 MJet w moim punto 1.4 benzyna sam czujnik da sie wymienić...bo nie ma przepływomierza jako takiego, tylko czujnik temperatury i ciśnienia atmosferycznego, z tego + wskazanie 2 sond lambda ECU sobie wylicza ile tego powietrza (tlenu) dostarcza do silnika. :-)

    raczej to nie jest przekłamanie FES (ale możliwe) bo on czyta to co mu podaje ECU, najlepiej to sprawdzić innym osprzetem diagnostycznym, jak będzie to samo to wiadomo że to nie jest problem programu czytającego, dlaczego ECU nie wskazuje błędu, może to być spowodowane tym iż jego oprogramowanie nie przewiduje aby takie zdarzenie mialo wskazywac bład.

    ale zaraz pisałeś ze po odpięciu czujnika temperatury wody problem ustał, wiec ja bym się skupił na tym czyjniku temperatury wody a nie na temperaturze powietrza w dolocie :-)

    dlatego też moze sie okazać ze to nie jest przyczyna twojego problemu (te piki), a już w ogóle nie zdziwiłbym się gdyby takie dwa piki temperatury na starcie były normalnym objawem działania oprogramowania, np jakaś sekwencja kontrolna ECU (ot wariacje archtekta oprogramowania + programisty)

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2015
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    35
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    ale zaraz pisałeś ze po odpięciu czujnika temperatury wody problem ustał, wiec ja bym się skupił na tym czyjniku temperatury wody a nie na temperaturze powietrza w dolocie :-)
    Tak, tylko że o po odpięciu tego czujnika samochód dostaje maksymalne dawki paliwa i wydłuża czas grzania świec, taki jakby tryb awaryjny, w sumie eksperyment nic za bardzo nie wniósł. Choć przyszło mi na myśl wymienić ten czujnik, ale wskazania z niego na wykresie są ok, chyba że to wskazania z innego czujnika.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2015
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    35
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Temat do zamknięcia, przyczyną złego odpalania nie były czujniki, tylko zbyt wolno kręcący rozrusznik. Po regeneracji pali od strzału.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    356
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Odswiezam temat. Zauwazylem ze tez mam pik temp powietrza az do 1270 stopni celsjusza i tez mam problem z odpaleniem ale tylko w cieple dni. Czy po wymianie rozrusznika pik temperatury przestal sie pojawiac jakims cudem?

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2019
    Skąd
    Oleśnica
    Wiek
    34
    Postów
    4
    Auto
    Fiat doblo 1.9 JTD 77KW
    Rocznik
    2004
    Panowie a może ktoś mi sprawdzić jaka jest u was temperatura powietrza w IC
    Mam podniesiona moc we fiacie doblo 1.9 JTD 2004 r
    Moc kolo 129 131 km i 260/270Nm
    Temperatura powietrza pokazuje mi między 40 a 45sC gdzie temp powietrza oscyluje 15sC
    Czy temperaturą w IC nie jest zbyt wysoka?!


 

Podobne tematy

  1. Czyszczenie kolektora dolotowego
    Napisany przez vitos na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 05-08-2017, 23:48
  2. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 10-03-2016, 19:06
  3. Czyszczenie układu dolotowego - jaka kolejność?
    Napisany przez BS na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-05-2015, 14:57
  4. Różna temperatura powietrza z lewych / prawych nawiewów
    Napisany przez booboss na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-05-2011, 08:51
  5. Coś nie tak z temperatura
    Napisany przez szela na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 27-03-2009, 08:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czujnik maf fiat bravo klub

co podaje temperature na komputer bravo ii

wysokie wskazanie temperatury powietrza wlotowego

wysoka temperatura w dolocie

stilo jaka temperatura w dolocie

fiat stilo 1.9 jtd temperatura powietrza zasysanego -263 stopnie

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl