Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2

Temat: Stuki w silniku ;-;  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2016
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    31
    Postów
    11
    Auto
    bravo 1.9 mulijet
    Rocznik
    2007

    Unhappy Stuki w silniku ;-;

    Witam mam problem z swoim fiacikiem.
    W piątek wracając do domu, przy wyższych obrotach (2,5-3tys) "odcinało" go, silnik przerywał.
    Towarzyszył temu dzięki w rodzaju hmmm jakby ktoś zatkał dolot na sekundę i pościł.
    Auto dojechało do domu. Następny dzień cza zobaczyć o co chodzi. Komputer zero błędów nic. Zagrzałem silnik i ogień na tłoki przy 3tys powtórka. Komputer milczy ciśnienia oczekiwane i zmierzone nie odbiegały od siebie. Po chwili kolejny przerywnik iiii dzyń dzyń dzyń. Odruchowo zgasiłem auto. 5s namysłu kurcze turbina odpalam (żeby miało smarowanie). dzwoni dalej pierniczę gaszę. Pierwsza myśl klapy wirowe. Były luźne przymykały dolot czy coś i wpadły w końcu w silniki, Se myślę
    Po ciężkiej walce wyciągnąłem kolektor patrzę klap nie ma i długo nie było (grubość sadzy na ośkach (nie licząc jednej. Na 3 warstwa około 1-1.5mm a na jednej około 0.3mm))
    W każdym bądź razie klapy jako sprawca odpadły.
    Poskładałem wszystko do kupy.
    Wyskoczył mi check po złożeniu dolotu.
    (okazało się źle wpięta wtyczka EGRa) ale przy okazji resztę diagnostyki zrobiłem. w rubryce z pozwolenie na rozruch (czy jakoś tak) pisało dozwolono. uruchomiony. a tu Korekty wtrysków poszybowały w górę o.O
    korekty.png
    (Co do klekotania koledzy z grupy na fb obstawiają zawory.)
    czy jeżeli faktycznie coś nie tak z zaworami za późno się domykają czy coś,
    czy ECU będzie próbować problem z stukaniem zaworów rozwiązać korektą na wtryskach ?
    Dodam że jak sprawdzałem przed rozebraniem dolotu klekot był cichszy a korekty były na śmiesznie niskich wartościach okolice 0.2 lub mniej.
    a teraz dowaliło mi takie cudo. Mechanika udało się złapać dopiero na za tydzień ;/ a mnie tu już nerwy puszczają ;/
    wtryski nawet roku nie mają ;-;
    a tu mój klekot.
    https://www.youtube.com/watch?v=eXqP0zxPTeM



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2016
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    31
    Postów
    11
    Auto
    bravo 1.9 mulijet
    Rocznik
    2007
    Jakby kogoś interesowało.
    Sprawca nie był ani przestawiony rozrząd ani stukające zawory.
    Pierwsza diagnoza o nazwie klapy wirowe. Była w 100% słuszna. I to że uleciały dawno również.
    2 klapki przeleciały kiedyś już przez silnik. Jedna klapka była tak zaklejona sądzą że stanowiła "jedność" z dolotem i dlatego jej nie widziałem.
    Na 2 cylindrze niestety klapka tak długo pracowała w dolocie że w końcu się wyrobiła na tyle że się zassała i wbiła w głowice, co powodowało te stuki.
    Aktualnie montowana nowa głowica po regeneracji.
    Jedyne się modlić żeby korbowody nie dostały w pi**e i za chwilę korba mi bokiem nie wyjdzie.
    To tak dla ciekawskich co mogło stukać.
    Miłego dnia.


 

Podobne tematy

  1. Stuki w silniku
    Napisany przez zales898 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 01-12-2016, 00:19
  2. stuki w silniku 1.9 jtd 120 km 2008 r
    Napisany przez jacek5000 na forum Croma
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-12-2015, 09:55
  3. Stuki w silniku cc700
    Napisany przez cienki94 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 25-08-2015, 19:56
  4. Stuki w silniku
    Napisany przez Whois na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 22-02-2014, 22:21
  5. Stuki w silniku
    Napisany przez kimono9 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 25-01-2010, 20:59

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl