Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Skrzynia biegów
Witam,
Mam mały problem ze skrzynią biegów we fiacie bravo 2 1,9 multijet. Dzieje się tak że np rano skrzynia biegów chodzi wyśmienicie ale po przejechani jakichś 20 km drążek przestaje wracać do pozycji 0 np przesunę ją w lewo i nie wraca na środek. Czytałem o tym i była opinia taka że to przez dmuchającą klimatyzacje na jakiś moduł od skrzyni ale nie znam się dlatego pytam specjalistów
Może ktoś się spotkał z takim problemem. Dodam ze olej w skrzyni został wymieniony na nowy. Z góry dziękuje za odpowiedzi
Pozdrawiam.
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Nowy klubowicz
Miałem podobny problem z moją skrzynią.Proponuję przejechać ten wymagany kawałek,aby drążek ciężko się poruszał.Następnie zrzuć-odepnij obie linki z ramion wybieraka.Teraz sprawdź czy dźwignia porusza się luźno.Jeżeli tak,to ręką poruszaj jedną a potem drugą dźwignią wybieraka ustalając,która z nich ciężko chodzi
i blokuje drążek zmiany biegów.U mnie ciężko poruszała się dźwignia odpowiadająca ze przesuwanie wybieraka w górę i w dół- czyli ta na zewnątrz - poza gumowym kapturem.Konkretnie,to ta śruba-sworzeń połączona z ramieniem przechodząca przez plastikowe tulejki zacierała w nich.Trzeba odkręcić nakrętkę z tej śruby,wyjąć ją,oczyścić sworzeń i tulejki,nasmarować i ponownie złożyć.Mam nadzieję,że w Twoim modelu skrzynia jest tak samo zbudowana i życzę,aby to była ta sama błahostka,a nic poważniejszego.
-
Nowy klubowicz
Dzięki za podpowiedź w poniedziałek albo wtorek ze znajomym mechanikiem to sprawdzimy i potem napisze co było przyczyna
Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam
-
Nowy klubowicz
Witam. Mam taki sam problem w swoim swieżo kupionym fiacie bravo 1.6 multijet. Kolega Marszalkowsky chyba zapomniał dać znać co u niego było przyczyną.
-
Nowy klubowicz
Witam. Czy kolega Marszalkowsky mógłby podzielić się informacją o efektach i sposobach pozbycia się problemu ?? :-)
-
Nowy klubowicz
Dzisiaj było trochę cieplej i po przejechaniu ok 20 km zauważyłem że lewarek trochę ciężej chodzi na boki, i nie za bardzo chce wracać do położenia środkowego. Góra dół jest chyba ok.
-
Nowy klubowicz
znowu przy mrozach typu -10,-12C przymarzł olej w skrzyni. jak zostawiłem auto przed blokiem na 1biegu i wsiadłem rano to skrzynia chodziła tylko w jednej linii 1-2. Nie mogłem poruszyć się w bok. Auto pochodziło 20-30min i puściło . Chciałem olej wymienić,ale pan serwisie Fiata twierdzi,że nie powinno się wymieniać oleju:-))). Wymyślił pan,żebym przyjechał do serwisu i zapłacił 200zł za spojrzenie na auto i że pewnie są do wymiany linki w skrzyni warte 200zł,druga 250zł, plus wymiana 300-400zł. Włosy stanęły mi dęba i stwierdziłem,że to chyba żart. Auto ma 4 lata 77tyś jeździł nim mój kolega będący Dyrektorem w Fiacie i naprawdę dbał i serwisował w tam gdzie pracuje. Jestem w szoku może ten olej wymienię. Jestem zmartwiony bo codziennie tak miałem przy mrozach. Teraz jest ok bo nie ma mrozów. Jadę do mechanika z polecenia kumpla który Bravkę serwisuje. Mechanik parę lat pracował w fiacie.
Mam nadzieję,że w końcu dowiem się co jest nie tak. Pozdrawiam...
-
Nowy klubowicz
Okazało się,że linki są do wymiany. Kolega pracujący w Fiacie 15lat poinformował mnie,że to wada fabryczna linek.
Pęka plastikowy pancerz na końcu linki. Przy wilgoci (deszcz,śnieg) na lince gromadziła się woda i skrzynia chodziła tylko w jednej linii.
Jakby zamarzła skrzynia, opisywałem to wcześniej. Dwie linki 490zł (tylko ASO + robocizna 200zł). W Fiacie chcieli za wszystko 1100-1200zł. W końcu będzie jak dawniej:-) pzdr.
-
Nowy klubowicz
Witam,
przedstawiam Wam problem ze skrzynią biegów w Fiacie Bravo 1.6 multijet 105km
Skrzynia: fiatowska 6 biegowa wsteczny tam gdzie 6 bieg (typ: C530.6).
Problem podobny jak u kolegów wyżej, czyli skrzynia na zimnym aucie chodzi bez zarzutu, ale po przejechaniu ok. 30/40 km drążek przestaje wracać do pozycji 0 i stawia coraz większy opór. Największy problem jest przy wrzucaniu "5" i "6". W pewnym momencie wrzucenie tych biegów staje się w ogóle niemożliwe.
Do tej pory zostały podjęte następujące działania przez mechanika:
- wymienione linki (komplet) -> cz. zamienniki dedykowane dla Fiata Bravo 2
- wymieniony olej w skrzyni
- kilkakrotne smarowanie okolic wybieraka i linek
Kolejny krok to rozbieranie skrzyni? wymiana? Jak rozwiązać ten problem?
Pozdrawiam
-
Nowy klubowicz
za linki zaplaciles mniej wiecej tyle co kolega wyzej?
-
Master
A zapompowanie pedałem sprzęgła zanim wrzucisz te felerne biegi gdy robią problem? Chodzi o wykluczenie tematu hydrauliki sprzęgła.
-
Nowy klubowicz
Komplet linek (2 szt.) kosztował mnie 321 zł. "Zapompowanie" sprzęgła przetestuje przy najbliższej okazji i dam znać...
-
Nowy klubowicz
Niestety "zapompowanie" sprzęgła nie pomogło, więc hydraulikę należałoby wykluczyć. Po ostatniej wizycie u mechanika i kolejnym ustawieniu linek "5" i "6" wchodzą, ale opór w ruchach poziomych skrzyni (lewo/prawo) jest nadal strasznie duży, drążek nie wraca do pozycji "0". Mechanik twierdzi, ze problem na 90% jest w skrzyni, ale co w sytuacji kiedy wyjmie skrzynie i na "zimno" jest wszystko ok. Drążyć temat rozbiórki skrzyni czy może wymienić linkę na oryginalną? Koszt jednej linki w lokalnym sklepie motoryzacyjnym ok 600 zł.
-
Doświadczony klubowicz
Może najpierw lepiej zdjąć linki ze skrzyni i sprawdzić czy problem z powrotem na środek leży w linkach czy w wybieraku.
Obstawiam, że mechanik może mieć rację, często zacierają się tulejki na wybieraku.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
-
Nowy klubowicz
Problem rozwiązany. Rozwiązaniem była wizyta u innego mechanika, które odpowiednio ustawił linki i nasmarował elementy skrzyni.
Podobne tematy
-
Napisany przez lestat125 na forum Punto
Odpowiedzi: 12
Ostatni post: 16-08-2014, 14:02
-
Napisany przez mistrzu86 na forum Cinquecento, Seicento
Odpowiedzi: 13
Ostatni post: 26-03-2013, 20:24
-
Napisany przez lukaszekVV na forum Punto
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 29-07-2010, 17:29
-
Napisany przez wacoreq83 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 12-12-2009, 23:14
-
Napisany przez AdamCN na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 01-11-2009, 15:39
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467skrzynia-biegow-25361
,
bravo ii linki zmiany biegow
,
bravo ii lewarek nie wraca,
nasmarowanie wybieraka bravo,
lewarek ciezko chodzi na boki bravo,
skrzynia c530,
jak spawdzic olejw skrzyni bravo2,
Fiat Bravo 2.0 multijet Skrzynie,
skrzynia c 530 problemy,
luz zaworoby bravo 2 105km,
C530.6 przelozenia skrzyni,
czyszczenie wybieraka fiat bravo,
woda w skrzyni biegow fiat bravo,
bravo 2 skrzynia c530 Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.

FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:50.
W sieci od 2007 roku.