Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17

Temat: Skrzynia biegów  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 wrzesień 2013
    Skąd
    Polska
    Wiek
    33
    Postów
    12
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007

    Skrzynia biegów

    Witam,

    Mam mały problem ze skrzynią biegów we fiacie bravo 2 1,9 multijet. Dzieje się tak że np rano skrzynia biegów chodzi wyśmienicie ale po przejechani jakichś 20 km drążek przestaje wracać do pozycji 0 np przesunę ją w lewo i nie wraca na środek. Czytałem o tym i była opinia taka że to przez dmuchającą klimatyzacje na jakiś moduł od skrzyni ale nie znam się dlatego pytam specjalistów Może ktoś się spotkał z takim problemem. Dodam ze olej w skrzyni został wymieniony na nowy. Z góry dziękuje za odpowiedzi

    Pozdrawiam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2012
    Skąd
    Racibórz
    Wiek
    48
    Postów
    98
    Auto
    fiat bravo
    Rocznik
    2009
    Miałem podobny problem z moją skrzynią.Proponuję przejechać ten wymagany kawałek,aby drążek ciężko się poruszał.Następnie zrzuć-odepnij obie linki z ramion wybieraka.Teraz sprawdź czy dźwignia porusza się luźno.Jeżeli tak,to ręką poruszaj jedną a potem drugą dźwignią wybieraka ustalając,która z nich ciężko chodzi
    i blokuje drążek zmiany biegów.U mnie ciężko poruszała się dźwignia odpowiadająca ze przesuwanie wybieraka w górę i w dół- czyli ta na zewnątrz - poza gumowym kapturem.Konkretnie,to ta śruba-sworzeń połączona z ramieniem przechodząca przez plastikowe tulejki zacierała w nich.Trzeba odkręcić nakrętkę z tej śruby,wyjąć ją,oczyścić sworzeń i tulejki,nasmarować i ponownie złożyć.Mam nadzieję,że w Twoim modelu skrzynia jest tak samo zbudowana i życzę,aby to była ta sama błahostka,a nic poważniejszego.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 wrzesień 2013
    Skąd
    Polska
    Wiek
    33
    Postów
    12
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Dzięki za podpowiedź w poniedziałek albo wtorek ze znajomym mechanikiem to sprawdzimy i potem napisze co było przyczyna Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2014
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 Multijet 120kM
    Rocznik
    2008
    Witam. Mam taki sam problem w swoim swieżo kupionym fiacie bravo 1.6 multijet. Kolega Marszalkowsky chyba zapomniał dać znać co u niego było przyczyną.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2014
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    44
    Postów
    4
    Auto
    Bravo 1.6 MJ 105km
    Rocznik
    2010
    Witam. Czy kolega Marszalkowsky mógłby podzielić się informacją o efektach i sposobach pozbycia się problemu ?? :-)

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2014
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 Multijet 120kM
    Rocznik
    2008
    Dzisiaj było trochę cieplej i po przejechaniu ok 20 km zauważyłem że lewarek trochę ciężej chodzi na boki, i nie za bardzo chce wracać do położenia środkowego. Góra dół jest chyba ok.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    27
    Auto
    Fiat Bravo II 2.0 Multijet 165 PS
    Rocznik
    2010
    znowu przy mrozach typu -10,-12C przymarzł olej w skrzyni. jak zostawiłem auto przed blokiem na 1biegu i wsiadłem rano to skrzynia chodziła tylko w jednej linii 1-2. Nie mogłem poruszyć się w bok. Auto pochodziło 20-30min i puściło . Chciałem olej wymienić,ale pan serwisie Fiata twierdzi,że nie powinno się wymieniać oleju:-))). Wymyślił pan,żebym przyjechał do serwisu i zapłacił 200zł za spojrzenie na auto i że pewnie są do wymiany linki w skrzyni warte 200zł,druga 250zł, plus wymiana 300-400zł. Włosy stanęły mi dęba i stwierdziłem,że to chyba żart. Auto ma 4 lata 77tyś jeździł nim mój kolega będący Dyrektorem w Fiacie i naprawdę dbał i serwisował w tam gdzie pracuje. Jestem w szoku może ten olej wymienię. Jestem zmartwiony bo codziennie tak miałem przy mrozach. Teraz jest ok bo nie ma mrozów. Jadę do mechanika z polecenia kumpla który Bravkę serwisuje. Mechanik parę lat pracował w fiacie.
    Mam nadzieję,że w końcu dowiem się co jest nie tak. Pozdrawiam...

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    27
    Auto
    Fiat Bravo II 2.0 Multijet 165 PS
    Rocznik
    2010
    Okazało się,że linki są do wymiany. Kolega pracujący w Fiacie 15lat poinformował mnie,że to wada fabryczna linek.
    Pęka plastikowy pancerz na końcu linki. Przy wilgoci (deszcz,śnieg) na lince gromadziła się woda i skrzynia chodziła tylko w jednej linii.
    Jakby zamarzła skrzynia, opisywałem to wcześniej. Dwie linki 490zł (tylko ASO + robocizna 200zł). W Fiacie chcieli za wszystko 1100-1200zł. W końcu będzie jak dawniej:-) pzdr.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2016
    Skąd
    Turek
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2008/2009
    Witam,
    przedstawiam Wam problem ze skrzynią biegów w Fiacie Bravo 1.6 multijet 105km
    Skrzynia: fiatowska 6 biegowa wsteczny tam gdzie 6 bieg (typ: C530.6).

    Problem podobny jak u kolegów wyżej, czyli skrzynia na zimnym aucie chodzi bez zarzutu, ale po przejechaniu ok. 30/40 km drążek przestaje wracać do pozycji 0 i stawia coraz większy opór. Największy problem jest przy wrzucaniu "5" i "6". W pewnym momencie wrzucenie tych biegów staje się w ogóle niemożliwe.

    Do tej pory zostały podjęte następujące działania przez mechanika:
    - wymienione linki (komplet) -> cz. zamienniki dedykowane dla Fiata Bravo 2
    - wymieniony olej w skrzyni
    - kilkakrotne smarowanie okolic wybieraka i linek

    Kolejny krok to rozbieranie skrzyni? wymiana? Jak rozwiązać ten problem?

    Pozdrawiam

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 luty 2016
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    13
    Auto
    Bravo 1.6 Mjet
    Rocznik
    2008
    za linki zaplaciles mniej wiecej tyle co kolega wyzej?

  12. #11
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    A zapompowanie pedałem sprzęgła zanim wrzucisz te felerne biegi gdy robią problem? Chodzi o wykluczenie tematu hydrauliki sprzęgła.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2016
    Skąd
    Turek
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2008/2009
    Komplet linek (2 szt.) kosztował mnie 321 zł. "Zapompowanie" sprzęgła przetestuje przy najbliższej okazji i dam znać...

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2016
    Skąd
    Turek
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2008/2009
    Niestety "zapompowanie" sprzęgła nie pomogło, więc hydraulikę należałoby wykluczyć. Po ostatniej wizycie u mechanika i kolejnym ustawieniu linek "5" i "6" wchodzą, ale opór w ruchach poziomych skrzyni (lewo/prawo) jest nadal strasznie duży, drążek nie wraca do pozycji "0". Mechanik twierdzi, ze problem na 90% jest w skrzyni, ale co w sytuacji kiedy wyjmie skrzynie i na "zimno" jest wszystko ok. Drążyć temat rozbiórki skrzyni czy może wymienić linkę na oryginalną? Koszt jednej linki w lokalnym sklepie motoryzacyjnym ok 600 zł.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Może najpierw lepiej zdjąć linki ze skrzyni i sprawdzić czy problem z powrotem na środek leży w linkach czy w wybieraku.
    Obstawiam, że mechanik może mieć rację, często zacierają się tulejki na wybieraku.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2016
    Skąd
    Turek
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2008/2009
    Problem rozwiązany. Rozwiązaniem była wizyta u innego mechanika, które odpowiednio ustawił linki i nasmarował elementy skrzyni.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [skrzynia biegów] problem ze skrzynia biegów, wbity tylko bi
    Napisany przez lestat125 na forum Punto
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 16-08-2014, 15:02
  2. [skrzynia biegów] Cinquecento. Skrzynia biegów się blokuje
    Napisany przez mistrzu86 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 26-03-2013, 21:24
  3. [skrzynia biegów] skrzynia biegów-wymiana łozyska
    Napisany przez lukaszekVV na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-07-2010, 18:29
  4. [skrzynia biegów] skrzynia biegow w fiacie marea 2.4 jtd
    Napisany przez wacoreq83 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-12-2009, 00:14
  5. [skrzynia biegów] Brak sprzegła po załozeniu skrzyni biegów.
    Napisany przez AdamCN na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 01-11-2009, 16:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467skrzynia-biegow-25361

bravo ii linki zmiany biegowbravo ii lewarek nie wracanasmarowanie wybieraka bravolewarek ciezko chodzi na boki bravoskrzynia c530jak spawdzic olejw skrzyni bravo2Fiat Bravo 2.0 multijet Skrzynieskrzynia c 530 problemyluz zaworoby bravo 2 105kmC530.6 przelozenia skrzyniczyszczenie wybieraka fiat bravowoda w skrzyni biegow fiat bravobravo 2 skrzynia c530

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl