Co widać na zdjęciu :
- całkiem inny odcień przedniego zderzaka,
- przerobione lusterka boczne (wersja z kierunkami),
- coś mało chomu, ma klamki chromowane, grilla a brak chromu na drzwiach.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Co widać na zdjęciu :
- całkiem inny odcień przedniego zderzaka,
- przerobione lusterka boczne (wersja z kierunkami),
- coś mało chomu, ma klamki chromowane, grilla a brak chromu na drzwiach.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Przebieg mało wiarygodny do tego ręczna klima.
Odcień się zgadza jeśli chodzi o przedni zderzak, ze zdjęcia nie da się zobaczyć bo jak widzisz błotnik patrzy w niebo i jest rozjaśniony co jest złym punktem odniesienia, jest dobrze spasowany więc nie sądzę żeby był malowany, lecz to akurat warto sprawdzić dokładniej, to że klima ręczna to ja uznaję jako +, w bravo jak i w stilo siadały dosyć często silniczki klap nawiewowych, przez co nie miałeś klimy po obu stronach lub nie miałeś stref(u mnie niestety tak jest) naprawa nie jest łatwa i nie jest tania.
jeśli biorąc pod uwagę to że 1 właściciel napisał 1 reje w 2014 to i może nawet przebieg się zgadzać (ja dla pewności sprawdziłbym odo) zresztą nawet jakby był cofnięty ze 20tyś to akurat dla naszych silników to pikuś. Trochę golas lecz nie ma się co psuć i autko lżejsze za 35tyś brałbym go w ciemno.
Dziękuję wszystkim za opinie, ale chyba pojawiła się korzystniejsza alternatywa Używane Fiat Bravo - 36 000 PLN, 33 000 km, 2013 - otomoto.pl - przynajmniej cenowo, bo kolor trochę brzydszy , ale to kwestia gustu.
Witam Wszystkich na tym forum, po wielu latach jeżdżenia Puntolotem przyszedł czas na wymianę modelu i zastanawiam się nad wyborem jakiegoś modelu Bravo. Z racji jazdy głównie po mieście i na krótkich trasach skłaniam się głownie do wyboru silnika benzynowego, lecz mocniejszego, albo T-JET 120 km lub Multi-AIR 140 km. Stąd też prośba do Was o pomoc w ocenie ogłoszenia. Poniżej podaję linki do ofert z mojego rejonu, czyli głównie Śląska:
Używane Fiat Bravo - 31 900 PLN, 94 000 km, 2011 - otomoto.pl to model młodszy, bogato wyposażony, ale zdecydowanie droższy. A drugi model to:
Używane Fiat Bravo - 23 900 PLN, 80 000 km, 2009 - otomoto.pl
Ten model obejrzałem, przejechałem się, lecz dzięki pomocy kolegi z Forum sprawdzając VIN nie ma w nim kompletnie żadnej historii w ASO, nawet zwykłych okresowych gwarancyjnych, co przy tak niskim przebiegu jest zastanawiające. Ostatni model do oceny to wersja z silnikiem Multi-Jet 1.6 105 km. Pozytywne w nim jest to, że jest dość młody rocznikowo i mało wyeksploatowany:
Używane Fiat Bravo - 21 900 PLN, 98 000 km, 2010 - otomoto.pl
Stąd też prośba do Was o "zdalną na odległość" ocenę tych ofert. Dzięki wielkie za pomoc i pozdrawiam...
1. jeśli ma niemiecki przegląd to można brać.
2. niestety nic nie widzę szczególnego, poza innym odcieniem przedniego zderzaka...ale to możliwe że tak pada światło. Tak jak w nr 1...przegląd TUV
3. Totalny golas....osobiście nawet bym nie patrzył na niego, no ale nie wszystkich stac na full wypas.i tak jak w nr.1
Ogólnie wszystkie są młode, ale zastanawia mnie dlaczego wszystkie mają poniżej 100K przebiegu...kolejna psychologiczna granica dla kupca...zauważ że różnica między 1 a 3 to aż 10TYŚ złotych!!! Znaleźć dobre auto w dobrej cenie to totalna kaplica....teraz szukam AR159CW Automat, powiem tak....za dobre auto trzeba dać duże pieniążki, nikt nie sprzeda porządnego auta za grosze (no chyba że gość sprzedaje bo potrzebuje pilnie kasy na nowe), u handlarzy z góry to śmierdzi przekrętem.
Po pierwsze to poproś o VIN i sprawdź historie w ASO ( koledzy na forum sprawdzają takie rzeczy).
1. Wygląda dobrze, mierzony czujnikiem- ale czy żaden element nie był malowany tego nie napisał. Bezwypadkowy dla handlarza nie równa się nie malowany. Ja osobiście kupiłem bravo " bezwypadkowe" po przycierce i miało 2 elementy malowane, natomiast warto brać wtedy takie auto jeśli dobrze jest zrobione.
2. bardzo skormny opis, dowiedz się coś więcej o aucie.
3. Coś za tanio, w dodatku auto do miasta z dieslem i DPFem ( auta z niemiec raczej wszystkie mają dpf z tego rocznika), nie polecam.
Dzięki koledzy za szybkie i rzeczowe informacje. Autko nr 1 dopiero zobaczę i ocenię (no i sprawdzę, co tam VIN mi powie) Autko nr 2 na pierwszy rzut oka jeździ bardzo dobrze, zawieszenie eleganckie, silnik i osprzęt, czyli turbo chodzą bardzo żwawo i cichutko (w porównaniu do innych T-Jetów) Co w nim widzę z dokumentów i od gościa, to fakt, że był to model na ekspozycji w salonie przez dwa lata i dopiero został kupiony i zarejestrowany przez Niemca w XII 2011. I to może by się zgadzało w nim, że ma dość mały i realny przebieg, oraz to, że widać b. dobry stan wnętrza i ogólnie jest mało wyeksploatowany. Mam jeszcze jedno ogłoszenie z poł-zachodniej Polski, gdzie wkrótce się wybieram i prośba do Was o opinie:
Używane Fiat Bravo - 23 700 PLN, 133 000 km, 2010 - otomoto.pl
Pozdrawiam
Cześć wszystkim.
Postanowiłem dołaczyć do tego forum, ponieważ podjąłem decyzję o zakupie używanego Fiata Bravo gen. II.
Dlatego zwracam się do Was z prośbą o pomoc w weryfikacji ogłoszenia:
https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-b...tml#1b4cb3274c
VIN: ZFA19800004188301
Auto 220km ode mnie, więc szkoda tracić czas, jeżeli uda się Wam coś ocenić na podstawie ogłoszenia / VINu - a może ktoś zna to miejsce?
Z góry dziękuję za pomoc.
3L - NUOVA BRAVO (2007-2009)
19859H001000 - 1.4T-16V-150CV-CF4+EOBD-SPORT-GS.6M-I/CE
Engine: 1303012 Vehicle: 04177408 Prod. date: 26/6/2008
POJ.CYLINDRÓW 1370 ASP.BZ.-1.4 TB.BZ. (CC1.4)
MOC 1400 TRB BZ /1910 JTD 150KM (KW110)
KIEROWNICA STR.LEWA (GSX)
TYP NADWOZIA 2 BRYŁOWE (TC2V)
LICZBA DRZWI 4 DRZWI (NP4)
ZBIORNIK PALIWA BENZYNA (CMBBZ)
POZIOM WYPOSAŻENIA SPORT (LL7)
(SSĄCY/TURBO) TURBO (A/TTRB)
EKOLOGIA LIM.CEE FASE 4 (ECOCF4)
LICZBA ZAWORÓW 16 ZAWORÓW (VLE16)
RODZAJ SKRZYNI B. SKRZYNIA MECH.(M32)1.4TB.BZ.120/150KM.1.8TB (PCC544)
TYP ZASILANIA WTRYSK WIELOPUNKTOWY (TAMPI)
WYPOSAŻENIE RYNKU WŁOCHY/EUROPA ŚRODKOWA (AM00)
2 LUSTERKA ZEWN.ELEKTR I PODGRZEW. Yes (041)
3 TYLNY ZAGŁÓWEK Yes (511)
6 BIEGOWA SKRZYNIA B. Yes (076)
AIR BAG KOLAN PO STRONIE KIEROWCY Yes (150)
AIR BAG BOCZNY OCHRONNY GŁOWY Yes (614)
AIR BAG PRZEDNI BOCZNY Yes (505)
BLUE & ME Z WYJŚCIEM MEDIA PLAYER Yes (4J3)
CRUISE-CONTROL (TEMPOMAT) Yes (416)
CZUJNIK PARKOWANIA TYLNY Yes (52B)
DEZAKTYWACJA AIR-BAG PASAŻERA Yes (4DK)
ELEKTR.PODNOŚNIK SZYB TYLNYCH Yes (023)
INSTRUKCJA W J.NIEMIECKIM Yes (853)
KIEROWNICA SPORTOWA Yes (321)
KIESZEŃ TYLNEGO OPARCIA Yes (339)
KIT DLA PALACZY Yes (989)
KIT CHROM Yes (4MQ)
KLIMATYZATOR AUTOMATYCZNY Yes (140)
KOŁA STOPOWE SERIA 5 (BEZ ŁAŃCUCHÓW) Yes (435)
KPL. DYWANIKÓW Yes (396)
LAKIER EXTRA SERIA 3 Yes (4SA)
LAMPY P/MGIELNE Yes (097)
LUSTERKA ZEWN. MALOWANE Yes (976)
PERSONALIZACJA J.NIEMIECKI Yes (4FV)
PODŁOKIETNIK SIEDZENIA TYLNEGO Yes (275)
PODŁOKIETNIK SIEDZENIA PRZEDNIEGO Yes (132)
PRZYCIEMNIANE SZYBY Yes (070)
RADIO Z CD Yes (564)
REFLEKTORY KSENONOWE Yes (230)
REGULACJA LĘDŹWIOWA FOTELA KIEROWCY Yes (40Y)
SCHOWKI DODATKOWE Yes (658)
SIEDZENIE KIEROWCY Z REG. WYSOKOŚCI Yes (454)
SIEDZENIE KIEROWCY Z REG. WYSOKOŚCI Yes (450)
SPRYSKIWACZ REFLEKT. Yes (102)
STEROWANIE Z KIEROWNICY Yes (245)
STEROWANIE Z KIEROWNICY 2 Yes (5BH)
TABLICZKA W J. I/A/D/F/E/PL Yes (4XA)
TYLNE GNIAZDO WTYCZKOWE Yes (4HG)
UNIWERS.ZACZEP FOTELIKA (ISOFIX) Yes (631)
VDC - VEHICLE DYNAMIC CONTROL Yes (392)
ZAGŁÓWKI PRZEDNIE Z SYST. P/WYŚLIZGNIĘCIU Yes (42F)
ZAMEK CENTRALNY STEROWANY PILOTEM Yes (008)
ZEST.PEDAŁÓW EXTRA SERIA 1 Yes (4CS)
ZESTAW SPORTOWY Yes
powinien miec aluminiowe kola 17 albo 18
Ostatnio edytowane przez kukiluki ; 04-06-2018 o 23:52
Dokładnie tak!
Kupowanie od handlarza przeważnie jest stratą czasu i pieniędzy.
Samochodu nie widziałem, ale po samym przeczytaniu opisu i obejrzeniu zdjęć widzę problemy:
1) handlarz kłamie
2) do ceny musisz doliczyć akcyzę i recykling, oraz prawdopodobnie dodatkowe koszty związane z rejestracją pojazdu sprowadzanego (np tłumaczenie dokumentów)
3) nie da się "wrócić na kołach" legalnie bez ważnej rejestracji i ubezpieczenia. To typowy wałek handlarzy, sztuczka działa dopóki auto nie zostanie zatrzymane przez policję albo nie bierze udziału w zdarzeniu drogowym. Jak cię złapią, to zasponsorujesz Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny sporą kwotą, zapłacisz grzywnę "za niemanie dokumentów pojazdu" i koszt holowania na najbliższy parking (pojazd bez rejestracji nie może poruszać się po drogach publicznych).
4) samochód był malowany, chyba nie cały ale był (na fotkach całkiem porządnie wygląda ta robota, nie wiem jak na żywo)
A tak poza tym to całkiem fajne autko.
Z tego co widze wg VIN auto jest wyposazone w skrzynie M32- koniecznie do doglebnego sprawdzenia
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
Jak kupowałem moje bravo od handlarza w PL to było na niemieckich blachach pojechalismy do jakiegoś posrednika ubezpieczycielowego i je ubzezpieczyl (OC) na 30 dni.. na tych blachach. Auto mialo wszystkie pozostałe dokumenty (akcyza, faktura itp) - może jest to śliskie z punktu widzenia prawa, jazda takim autem w PL ...ale na pewno nie rozumiem dlaczego mialbym płacic za brak OC, jeśli załóżmy - takim autem wróciłbym do domu- była kiedyś o tym dyskusja autokaciku -zdania podzielone... Wg mnie jesli ma sie OC to ryzukuje sie mandat za "niemanie" niektórych papierów ale na pewno nie za brak OC. Pozostaje kwestia co w razie wypadku - czy Ubezpieczyciel bedzie sie wymigiwal.
https://forum.autokacik.pl/index.php...iec-a-tablice/
https://forum.autokacik.pl/index.php...jak-to-dziala/
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.Z tego co widze wg VIN auto jest wyposazone w skrzynie M32- koniecznie do doglebnego sprawdzenia
Sprawdzic czy skrzynia nie wyje na kązdym z biegów. Oraz czy nie za mocno rusza się drążek przy dodawnaiu gazu
https://www.youtube.com/watch?v=v9ykXS-xJBs
https://www.youtube.com/watch?v=9UzqA96GK1o
Ostatnio edytowane przez e_nornert ; 05-06-2018 o 17:54
Poczytaj sobie:
https://www.autotesto.pl/blog/tablic...ac-sie-nabrac/
https://www.mfind.pl/akademia/polisa...nych-numerach/
(losowe opracowania tematu "z internetów", sprawdziłem zawartość merytoryczną)
Temat jest mi znany od strony praktycznej, bo okolice Szczecina to jedno z zgłębi aut "Niemiec płakał jak sprzedawał". Sprawa jest prosta, dopóki samochód ma ważną rejestrację to ubezpieczenie jest ważne (nie jest istotne z jakiego kraju tablice). Po upływie ważności tablic wywozowych (jeśli były) i/lub bez ważnych tablic rejestracyjnych (oraz stosownych dokumentów) każde ubezpieczenie jest nieważne. Niezależnie czy jest wypisane na vin pin czy sryn - nie działa.
Tak jak pisałem zdania są podzielone
https://ubea.pl/oc-na-miesiac/
Auto z zagranicy? Pamiętaj o rejestracji i wykupieniu ubezpieczenia OC - Finanse-osobiste - Gazeta Prawna - wiadomości, podatki, prawo, biznes i finanse
Zresztą nawet w Twoim linku jest takie coś:
Ubezpieczenie auta na angielskich, niemieckich lub po prostu zagranicznych tablicach w Polsce? Zgodnie z prawem nie ma możliwości wykupienia pełnej (a więc 12-miesięcznej) polisy OC dla aut zarejestrowanych za granicą. Jazda na niemieckich, angielskich oraz innych zagranicznych tablicach jest możliwa jedynie krótkoterminowo i to dosłownie. Pozostaje zakup tymczasowej polisy 30-dniowej, której koszt oscyluje w granicach 100 złotych, z zasady ma zapewnić spokój i bezpieczeństwo jedynie na czas dopełniania formalności związanych z przerejestrowaniem auta. Zakup pełnego, 12-miesięcznego ubezpieczenia OC dla samochodu zarejestrowanego za granicą jest możliwy wyłącznie pod warunkiem złożenia deklaracji, że w ciągu 30 dni od zakupu takiej polisy auto zostanie zarejestrowane w Polsce.
Jest tez tam urywek:
Z ustawy Prawo o ruchu drogowym wynika, że samochód osobowy sprowadzony z zagranicy może jeździć po polskich drogach nie dłużej niż 30 dni, pod warunkiem że posiada ważny przegląd techniczny oraz aktualne tablice rejestracyjne.
Ale to dotyczy (wg mnie - prawnikiem nie jestem) tego ze policja może dac ci mandat za brak tablic (tego nie negowałem) a nie za brak polisy OC, jeśli taka polisę kupiłem i firma podpisała umowe na 30 dni
Dlatego interesują mnie doswiadczenia praktyczne o których wspominasz- czy ktoś miał/miałeś kontrolę w aucie mając np niemieckie blachy i miał 30 dniowe ubezpieczenie przed rejestracją na siebie (polskie blachy)? Czy policja czepiała się braku OC? Dostał ktoś mandat?
Czy ktoś miał wypadek w takiej sytuacji i co powiedziala ubezpieczalnia???
A moze ktos pracuje w Ubezpieczalni i wie jak tego typu sprawy są traktowane? Albo policji???
Ostatnio edytowane przez e_nornert ; 05-06-2018 o 17:50