Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 33
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2022
    Skąd
    Stalowa Wola
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.6 mjet
    Rocznik
    2010
    Niestety nie dotarł do mnie jeszcze komputer do podpięcia ale dzisiaj miałem chwilę żeby pobawić się przy fiacie i miałem taką sytuację: po krótkim postoju znowu nie chciał odpalić więc odpiąłem czujnik temperatury i odpalił od strzała zgasiłem, podpiąłem czujnik i zapalił za 3 razem dopiero... czy to wina czujnika temperatury czy rozjechane dawki startowe ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    129
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    Na pewno nie czujnika. Po odpięciu czujnika komputer z automatu ma informację, że jest -40 st. i podgrzewa świece oraz daję pełne dawki paliwa.

  4. #18
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,881
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Juz powinienes leciec po bo juz wypilem.Teraz juz wiesz na czym pic polega.Jak chcesz wgrywac nowe mapy i zmieniac dawki...droga wolna. Czasem moze byc ,ze pompa CR najlepsze ma juz za sobą i zmiana mapy i dawek starowych moze wiele nie pomóc.A kasa pójdzie...

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 wrzesień 2013
    Skąd
    Osinki
    Wiek
    48
    Postów
    48
    Auto
    Bravo 1,9 120KM & Seicento900
    Rocznik
    2009
    Witam miałem takowy przypadek w moim bravo winien był czujnik położenia wału.Po podpięciu do kompa nie było żadnego błedu,pozdrawiam.

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    451
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Bo większość nie rozumie, że "komputer" (ECU) samochodu, to nie jest cudo, nieomylna wyrocznia, co wszystko sama diagnozuje.
    Są duże ograniczenia, uproszczenia, błędy rozumowe (programowe).
    Do tego dokładamy sposób w jaki się elementy uszkadzają, np. czujniki.
    Współczesne ECU może widzieć przerwę w obwodzie, albo parametry w złym zakresie lub nie występujące w określonym czasie.
    Czujniki położenia klasyczne (cewka-magnes) mogą dawać za mały sygnał, więc ECU go nie widzi, czyli nie wie, że silnik się kręci!
    Wtedy nie daje paliwa na wtryskiwacze (i iskry w benzyniaku) itd.

    Diagnozy ma dokonać człowiek. Tu macie przykład prawdziwego diagnosty, dziadek z USA wszystko bada czujnikami, przetwornikami, oscyloskopem. W Polsce takich nie spotkałem, sami "wymieniacze".
    https://www.youtube.com/c/Automotive...lutions/videos

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    505
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Nie do końca się z tobą zgodzę odnośnie wymieniaczy, jest sporo mechaników, którzy mimo że mają swój warsztat to ciągle się doszkalają i nie jeden z nich mógłby cię zaskoczyć swoją wiedzą zarówno praktyczną jak i teoretyczną.
    Czujnik położenia wału jest dość specyficznym czujnikiem, bo często pada w taki sposób, że ECU nie jest w stanie tego stwierdzić, a samodzielna diagnoza jest o tyle ciężka, że wymaga oscyloskopu i wiedzy jak czytać jego wskazania. I teraz wyobraż sobie sytuację, w której mechanik wyciąga i bada czujnik, po czym oczywiście dostajesz na rachunku jego czas pracy. Idę o zakład, że rzucałbyś mięchem i twierdził, że za prostą wymianę CPW policzył ci 300-400 zł samej diagnostyki zamiast go wymienić od razu. Rozumiesz mój post, mam nadzieję?
    Nie jestem mechanikiem, niemniej wiem jak to wygląda od strony klienta aż nadto. Dlatego staram się sam dochodzić i naprawiać co tylko mogę, przy okazji często ucząc się przy tym, a i pomagać innym w podobnych sytuacjach. Ten temat został potraktowany jak typowy klient w warsztacie, ma być tanio i na wczoraj. Tym samym układ oszukujący temperaturę działa, psując coraz mocniej auto, ale jest OK bo odpala. Prawda?
    Przy awarii CPW najczęściej spotykane błędy to niemożność odpalenia totalnie zimnego, lub mocno nagrzanego silnika. Na zimny pomaga PLAK, a na nagrzany poczekać, lub spryskać sprężonym powietrzem czujnik i jego okolice, przy czym drugi sposób jest kontrowersyjny, bo może prowadzić do mocnych uszkodzeń i osobiście nigdy go nie stosowałem jeszcze.
    Ostatnio edytowane przez iron64 ; 19-12-2022 o 22:50
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  8. #22
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,881
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Zakladamy ,ze jest "nawalony" czujnik walu? I po odpieciu czujnika temperatury ,nagle "naprawia się " czujnik walu?! Auto pali od "strzala" Zartownisie z Was potęzni?!
    PS. Ktos ,chce naprawiać zgodnie ze sztuką ,proszę pompa CR 2,5-3 tys. wtryskiwacze kpl. 4 szt 2,8 tys, bedzie gwarancja,no a jakże.Auto r.2010 ,warte z 10 tys. Powodzenia.
    Ostatnio edytowane przez Braval ; 19-12-2022 o 23:29

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    129
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    Coście się tak uparli, że oszukiwacz czujnika temperatury psuje auto? Przecież to działa tylko 5 sekund... Jeśli znacie przykład w którym tak się stało, to proszę napisać. Ja tylko podałem tanie rozwiązanie problemu, żeby można było normalnie autem jeździć. Miałem sprawdzoną pompę CR- ok i wtryskiwacze- ok, oraz 2 razy podmieniony czyjnik wału (raz używa potem nowy- bez zmian) i co, mam inwestować w grube naprawy i wymiany w aucie za 10 tysi? Mam ten patencik od 2 lat i jakoś nic się negatywnego z autem nie dzieje. Czasem mam wrażenie, że każda propozycja pomocy na tym forum, jeśli nie jest to doprowadzenie auta do stanu "fabrycznej nówki", wiąże się z krytyką, że to, że tamto, że nie tak i siak. A nikt nie zadał pytania, ile z tym jeździsz, czy jest jakaś różnica w pracy silnika, itd. Ech... Pozdrawiam

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    505
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    Zakladamy ,ze jest "nawalony" czujnik walu? I po odpieciu czujnika temperatury ,nagle "naprawia się " czujnik walu?! Auto pali od "strzala" Zartownisie z Was potęzni?!
    PS. Ktos ,chce naprawiać zgodnie ze sztuką ,proszę pompa CR 2,5-3 tys. wtryskiwacze kpl. 4 szt 2,8 tys, bedzie gwarancja,no a jakże.Auto r.2010 ,warte z 10 tys. Powodzenia.
    Jak odnośiłem się do postów kolegów @misio i @GrandePunto8V bo temat już dawno zszedł z głównego nurtu.

    @Fiacikowo po prostu układ, który proponujesz uważam za szkodliwy i na tym skończmy. Nie chodzi o to aby z auta robić nówkę. Sam w drugim moim aucie mam uwalone wszystkie świece żarowe i nie naprawiam tego, bo wymaga to wyjęcia silnika z budy. Koszt za duży, jak do tej pory odpala na -10 bez świec. Kicha i prycha i przez kilkanaście sekund muszę trzymać go na obrotach w okolicy 1500 aby nie zgasł. I nie naprawiam tego, nawet gdy nie odpali na większym mrozie bo koszty za duże.
    Ostatnio edytowane przez iron64 ; 20-12-2022 o 13:58
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  11. #25
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,881
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Tak na marginesie, chcialem tylko dodać,ze ten "wspomagacz rozruchu",sam zaproponowalem kol."fiacikowo". U mnie się sprawował ponad rok w bravie 2,0jtd ,bezproblemowo.Filtr dpf ,też wytrzymał,mam diagnostykę ,wiec monitorowalem na biężaco. Auto sprzedalem ,uprzedzając kupującego o fakcie istnienia tego "patentu",ze moze go zdemontowac , itd. Pozdrawiam Wszystkich.

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    505
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    I sądzisz, że teraz zmienię zdanie? Nadal uważam go za szkodliwy i to się nie zmieni. Auto jeśli wymaga napraw to się je robi.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  13. #27
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,881
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Ależ panowie, kazdy naprawia jak chce i za ile chce i do zbiornika wlewa co chce.Ja przykladowo dodaje benzynkę do ON w okresie mrozowym .Zeby nie miec problemów z parafiną jak zatankuje cos "przejsciowego"

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2022
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    42
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Bravo 2 diesel 1.6 120 koni
    Rocznik
    2008
    Witam serdecznie, mam mega problem z kontrolkami zaświecającymi się na tablicy, jak odpalam zimne auto to po przejechaniu 1-2 kilometrów, zaświecają mi się wszystkie kontrolki na tablicy na 5-6 senund. Co może być przyczyną. Zostało zrobione: Alternator, regulator napięcia, masa, instalacja elektryczną jest👍 sprawdzana na servis fiata. Pomóżcie Kasia.

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2022
    Skąd
    Chrzanów
    Wiek
    30
    Postów
    2
    Auto
    Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    2007
    Co okazało się problemem? Bo mam obecnie podobny przypadek. Fiat bravo 2 1.9 JTD. Nie odpala tylko i wyłącznie gdy jest ujemna temperatura i gdy przejadę krótki odcinek trasy a auto postoi około 20 minut. Jak temperatura jest dodatnia albo auto postoi tydzień bez odpalania to pali na strzała.

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    451
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009

    Arrow Zero wysiłku tylko od razu wpis na forum...

    Następny pacjent Tego typu...
    Czyli. Opisujesz problem...i co?
    Zero szczegółów o samochodzie (wiek, przebieg, historia serwisowa, zwłaszcza ostatnie naprawy/wymiany, oraz odwrotnie - rzeczy nigdy nie robione). Nic o sobie (w sensie posiadanego doświadczenia z Fiatami i narzędzi, czy masz gdzie "diagnozować" i czym).
    Zasada działania Diesla współczesnego jest znana (co robi elektronika, jak działa układ paliwowy/wtryskowy, jakieś dodatki typu klapy itp.)?
    Czy zajrzałeś już do OBD2 (FES/MES)? Czy trzeba to napisać: obejrzyj parametry, porównaj gdy auto odpaliło oraz nie odpala(?).
    Najważniejsze: czy użyłeś wyszukiwarki (np. Google). Na pewno ktoś już miał takie objawy i są podpowiedzi (nie tylko na tym forum).
    Na typowe problemy są rozwiązania (nie trzeba pytać na żadnym forum, czy głupich grupach Facebookowych, w komentarzach YouTube itd.).
    Przykład: https://www.google.com/search?q=dies...ieplym+silniku Sprawdź obie opcje, że "diesel nie odpala na ciepło", ale "na zimno" też dla odmiany. Później się precyzuje, czyli dodajesz do frazy słowo "Fiat" (później konkretny silnik, na końcu też model). Tak się używa Internetu.
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 06-01-2024 o 12:07 Powód: Lenistwo Internetowe !


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Problemy z odpaleniem po rozruchu
    Napisany przez Karolll na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post: 05-03-2021, 18:18
  2. Problemy z odpalaniem
    Napisany przez Goliat na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-03-2018, 15:10
  3. Problemy z odpalaniem
    Napisany przez milosz219 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-08-2017, 17:13
  4. Problemy z odpalaniem
    Napisany przez szakal123nowak5 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-12-2014, 12:52
  5. Problemy z odpalaniem
    Napisany przez Kerkion na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-09-2009, 14:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie. Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl