Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 30 z 30
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2020
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    29
    Postów
    11
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Mechanik twierdzy ze jest to sprawne, ale mam to auto 5 lat, i zawsze wlaczal drugi bieg po powrocie z pracy to jest kawałek po dwupasach, wychodząc z samochodu przy temperaturze otoczenia ok 25 stopni, nie było bata żeby się nie właczał, moze na własną rękę lepiej spróbować sprawdzic ,,czujnik temperatury wentylatora,, nie znam się, ale czy gdyby 2 bieg się nie właczał, jest możliwy skok temperatury, gdy auto przyspiesza, itd od 100 +?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    309
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Bez sprawnego 2 biegu wentylatora plyn moze sie nadmiernie nagrzanic. Wydaje sie ze podczas normalnej jazdy jest to malo prawdopodobne, chlodnica jest caly czas chlodzona powietrzem z zewnatrz. Raczej moze to wystapic stojac w korkach w upalne dni.

    Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk

  4. #18
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    32
    Postów
    1,157
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Jak twierdzi mechanik że jest ok to zostaw go na wolnych obrotach w upalny dzień, powinien się załączyć 2 bieg wentylatora z czasem. DPF tam nie ma czasem?

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2020
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    29
    Postów
    11
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Ok dziekuje Wam za odpowiedź, dpf nie ma, poprzedni właściciel usunął, gdy robił nową mapę.

  6. #20
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,365
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał toofoxy Zobacz post
    Bez sprawnego 2 biegu wentylatora plyn moze sie nadmiernie nagrzanic. Wydaje sie ze podczas normalnej jazdy jest to malo prawdopodobne, chlodnica jest caly czas chlodzona powietrzem z zewnatrz.
    Podczas normalnej jazdy wentylator nie ma prawa się włączyć, powietrze od samochodu nie ucieka, a przez grill wpada w lamele chłodnicy, oczywiście wydajność zależy od prędkości.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Jak twierdzi mechanik że jest ok to zostaw go na wolnych obrotach w upalny dzień, powinien się załączyć 2 bieg wentylatora z czasem.
    Do tego nie jest potrzebny upalny dzień, zapomniałeś za to dodać, że należy mieć wyłączoną wentylację (żeby nie wychładzało płynu w nagrzewnicy), co warunkuje również wyłączenie klimatyzacji.

  7. #21
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    32
    Postów
    1,157
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał dominik07 Zobacz post
    Ok dziekuje Wam za odpowiedź, dpf nie ma, poprzedni właściciel usunął, gdy robił nową mapę.
    A usunął go na pewno programowo a nie tylko mechanicznie? Chyba że tym autem jeździsz już dłuższy czas i wcześniej nie było problemów.

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2020
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    29
    Postów
    11
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Mechanicznie także, tak zrobiłem samochodem ponad 150000 regularnie wymieniając oleje filtry, wszystkie usterki na bieżąco, dlatego tak mocno doszukuje się problemu, a jeden z mechanikow to osoba która serwisuje go od początku, i nie poradził sobie z problemem, próbowałem pomysłów nowszej krwi, czasami podejście z innej strony tez sie sprawdza, więc w piatek jade na kolejne oględziny i zobaczymy

  9. #23
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    32
    Postów
    1,157
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał dominik07 Zobacz post
    Mechanicznie także, tak zrobiłem samochodem ponad 150000 regularnie wymieniając oleje filtry, wszystkie usterki na bieżąco, dlatego tak mocno doszukuje się problemu, a jeden z mechanikow to osoba która serwisuje go od początku, i nie poradził sobie z problemem, próbowałem pomysłów nowszej krwi, czasami podejście z innej strony tez sie sprawdza, więc w piatek jade na kolejne oględziny i zobaczymy
    Korek od zbiorniczka płynu wymieniłbym zapobiegawczo. Z termostatem może być tak że nie będzie się otwierał całkowicie i też będzie problem a to ciężko sprawdzić poza tym że tylko można stwierdzić że się otwiera. Zrobić test na obecność CO^2 w płynie żeby wykluczyć UPG. Testować i diagnozować najpierw żeby się nie pchać w koszta, chyba że trafisz na typowego wymieniacza typu najpierw zmienimy to, później tamto. Jak nie pomoże to ściągniemy głowicę.

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2020
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    29
    Postów
    11
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Korek od zbiorniczka płynu wymieniłbym zapobiegawczo. Z termostatem może być tak że nie będzie się otwierał całkowicie i też będzie problem a to ciężko sprawdzić poza tym że tylko można stwierdzić że się otwiera. Zrobić test na obecność CO^2 w płynie żeby wykluczyć UPG. Testować i diagnozować najpierw żeby się nie pchać w koszta, chyba że trafisz na typowego wymieniacza typu najpierw zmienimy to, później tamto. Jak nie pomoże to ściągniemy głowicę.
    masz racje moze etapami po kolei cos sie naprawi, koreczek nic nie zmienil wymienilem wczoraj, teraz zaczne od termostatu,

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    822
    Auto
    Panda1,3 jtd, stilo 1,9jtd,bravo 2,o mjtd, 500X 1,6 mjtd
    Rocznik
    2007,2003,2009,2020
    Dominik, niech jeszcze zobaczą fachmany na pompę wody,moze sie wirnik oberwal??

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2020
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    29
    Postów
    11
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Strzal w dziesiątkę, pompa wody, nierozumiem jak 2 stare wygi tego nie ogarnęły, a wyłapał to młodziutki mechanik
    Dziękuję za pomoc

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2020
    Skąd
    Gdynia/Unterschleissheim
    Wiek
    57
    Postów
    1
    Auto
    BRAVO 1,9 8V, 120 KM Multijet
    Rocznik
    10.2007
    Sprawdź pompę wody. Kiedy zmieniałeś kompletny rozrząd?
    Miałem podobnie, sądziłem że termostat lub czujnik temperatury.
    Upppsssss... spóźniłem się z poradą... .
    Ostatnio edytowane przez Kaz63 ; 26-08-2020 o 21:14

  14. #28
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    47
    Postów
    1,352
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał dominik07 Zobacz post
    Strzal w dziesiątkę, pompa wody, nie rozumiem jak 2 stare wygi tego nie ogarnęły, a wyłapał to młodziutki mechanik
    Dziękuję za pomoc
    to się nazywa rutyna

  15. #29
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    822
    Auto
    Panda1,3 jtd, stilo 1,9jtd,bravo 2,o mjtd, 500X 1,6 mjtd
    Rocznik
    2007,2003,2009,2020
    Panowie , pompa wody srednio się psuje ,raz na 1mln aut.Przykladowo u mnie w stilo ma juz 17 lat i 266kkm nalotu...nie przewiduje jej wymiany .Oczywiscie ,nowa leży na pólce.Może przyjdzie na nią pora.

  16. #30
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    47
    Postów
    1,352
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    Sam wirnik to powinien wytrzymać ,ale wymienić nowe elementy układu rozrządu i zostawić z oszczędności jeden stary ...takie nieciekawe rozwiązanie . Układ jest tak sprawny jak jego najsłabszy element . Pompa może bez obciążenia pracować płynnie ,a po obciążeniu paskiem ,temperaturą ,obrotami już niekoniecznie


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo 1.4 12V + LPG temperatura silnika/nierówna praca silnika
    Napisany przez Sajmones na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-01-2017, 09:13
  2. Problem z temperatura silnika i gasniecie auta
    Napisany przez sewi20 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 31-01-2015, 02:34
  3. Temperatura silnika
    Napisany przez adi000 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 10-11-2012, 17:38
  4. Temperatura silnika - dziwny problem.
    Napisany przez N0.Gofer na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 08-03-2012, 20:16
  5. [osprzęt silnika] temperatura silnika ulysse 2.0
    Napisany przez zuladaniel na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 10-04-2011, 20:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl