Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 30
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2020
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    29
    Postów
    11
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007

    Problem z Temperatura silnika

    Witam
    Posiadam Fiata Bravo 1.9 Multijet 150km przebieg aktualny ok 270k, mam powazny problem, gdzie juz bylem u 3 mechanikow zmarnowalem 3 tygodnie urlopu (dojazd do pracy 100km) i nie mam poprawy oto problem:
    Gdy jade na trasie po ok 20, 30 kilometrach, zaczyna czasami podnosic sie temperatura silnika ponad norme, gdy odpuszcze gaz, powoli spada do normy, kilkukrotnie podczas wiekszej predkosci wybilo na czerwono, wczoraj odebralem samochod sprawdzili uklad chlodniczy jest szczelny, wszystkie wentylatory sa ok, gdzie szukac przyczyny moze ktos spotkal sie z podobnym przypadkiem, bardzo prosze o pomoc.

    z gory przepraszam za brak znakow polskich, ale pisze z pracy na wloskiej maszynie ;(


    pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    309
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Nie widze w Twojej wypowiedzi nic na temat czujnika temperatury. Jest on wkrecony w termostat, moze wystarczy go podmienic? Jest dosc tani i latwo sie wymienia.

    No i o termostacie tez nic nienapisales a byc moze to jego wina. Sama szczelnosc ukladu i dzialajace wentylatory to nie jest wszystko.

    Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez toofoxy ; 03-08-2020 o 10:40 Powód: Dopisanie tresci

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2020
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    29
    Postów
    11
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał toofoxy Zobacz post
    Nie widze w Twojej wypowiedzi nic na temat czujnika temperatury. Jest on wkrecony w termostat, moze wystarczy go podmienic? Jest dosc tani i latwo sie wymienia.

    No i o termostacie tez nic nienapisales a byc moze to jego wina. Sama szczelnosc ukladu i dzialajace wentylatory to nie jest wszystko.

    Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk


    Termostat jest sprawny, mechanik sprawdzal, czujnik temperatury tez, zaobserwowalem jedynie, ze podczas szybszej jazdy jest wokol zbiorniczka pelno plynu chlodniczeko, a szczelnosc byla sprawdzana wd mechanikow.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    309
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    To ciekawe.. Jak zwykle ciezko cos doradzic na odleglosc zwlaszcza po wizytach u mechanikow. A ktos weryfikowal szczelnosc UPG? Ubytki plynu, jesli gdzies wyrzuca plyn po ostrej jezdzie moze sa przedmuchy spalin do ukladu chlodzenia i wyrzuca plyn... ?

    Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2020
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    29
    Postów
    11
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał toofoxy Zobacz post
    To ciekawe.. Jak zwykle ciezko cos doradzic na odleglosc zwlaszcza po wizytach u mechanikow. A ktos weryfikowal szczelnosc UPG? Ubytki plynu, jesli gdzies wyrzuca plyn po ostrej jezdzie moze sa przedmuchy spalin do ukladu chlodzenia i wyrzuca plyn... ?

    Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk

    Wiem ze bylo cos kombinowane z egr, moze sprobowac go wymienic?, uszczelka jest ok bo pytalem, ewentualnie moze znacie godnego polecenia fachowca, ktory na slasku dziala w branzy fiatow, moze swieze spojrzenie pokaze cos innego, jestem laikiem, ale juz nawet myslalem (o ile to mozliwe ) czy pod wplywem dluzszej trasy, wiekszej temperatury, moze robi sie jakies rozszczelnienie, lub cos sie blokuje, wytwarzajac nadmierne cisnienie, co nastepnie daje wywalanie plynu (ze zbiorniczka?)

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    309
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Co do mechanikow na slasku to nie pomoge. Przez egr spaliny tez moga sie dostac do ukladu chlodzenia. Probowac wymienic-kiepska sprawa zostaje tylko szukac mechanika ktory zdiagnozuje odppwiedznio sprawe.

    Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2020
    Skąd
    Austria
    Wiek
    30
    Postów
    29
    Auto
    Fiat Bravo II
    Rocznik
    2007
    Ale wg mnie takie "sprawdzanie" termostatu to sciema. Sprawdzil go czy otwiera sie calkiem? Czy tylko troche sie uchylil i to znaczy ze dziala? Jak dla mnie komplet czyli termostat i czujnik temp. do wymiany. Plyn wywala ze zbiorniczka bo jak jest za duza temp. to i za duze cisnienie i wycisnie korkiem plyn. To jest normalne.. Chociaz teraz juz po tylu przegrzaniach pieron jeden wie jak tam upg. A jesli chodzi o egr to nie ma nic wspolnego z chlodzeniem silnika.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Ktoredy przez egr spaliny moga wymieszac sie z plynen??? Moga sie wymieszac jak jest walnieta upg. Dominik07, jak juz masz cos wymieniac to wymien termostat

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    309
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał Pawcio89 Zobacz post
    Ale wg mnie takie "sprawdzanie" termostatu to sciema. Sprawdzil go czy otwiera sie calkiem? Czy tylko troche sie uchylil i to znaczy ze dziala? Jak dla mnie komplet czyli termostat i czujnik temp. do wymiany. Plyn wywala ze zbiorniczka bo jak jest za duza temp. to i za duze cisnienie i wycisnie korkiem plyn. To jest normalne.. Chociaz teraz juz po tylu przegrzaniach pieron jeden wie jak tam upg. A jesli chodzi o egr to nie ma nic wspolnego z chlodzeniem silnika.
    Nie wiem co masz na mysli ze egr nie ma nic wspolnego z chlodzeniem silnika. Jedno jest pewne isnieje wymiana ciepla miedzy spalinami idacymi do egr a plynem w ukladzie chlodniczym. W tym wymienniku moze pojawic sie nieszczelnosc. Nie wiem co w tej sytuacji ma wyzsze cisnienie spaliny czy plyn chlodniczy, takze nie wiem czy w tym wypadku spaliny moga podnosic cisnienie w ukladzie chlodzenia.

    Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2020
    Skąd
    Austria
    Wiek
    30
    Postów
    29
    Auto
    Fiat Bravo II
    Rocznik
    2007
    W takiej sytuacji ktorą Ty opisujesz, musialaby zaistniec ogromna nieszczelnosc ktora doprowadzilby do usuniecia wiekszosci plynu przez tą nieszczelnosc a nie wychlapywanie jej przez korek. Sama chlodniczka spalin przed egr gdyby byla noeszczelna to wydaje mi sie ze na postoju nawet ubywaloby plynu..
    Ostatnio edytowane przez Pawcio89 ; 03-08-2020 o 16:15

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    309
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Autor tematu nie napisal ze plyn jest wyrzucany przez korek tylko ze jest sporo plynu wokol zbiornika, z tego co wiem zbiornik ma conajmniej 2 krucce wyjscie/wyjscie plynu chlodniczego, ale mniejsza o to. Nie powiedzialem ze egr jest chlodzony ciecza tylko ze jest wymiennik ciepla spalin idacych do zaworu egr i jest on dosc blisko bloku silnika jak i samego zaworu egr. Wiem stad ze wymienialem termostat i 1 kruciec termostatu jest wyprowadzony na ten wymiennik.

    Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2020
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    29
    Postów
    11
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Ok mysle ze powoli bedę testował co doradzacie, ale też powiedz to mechanikowi jak on ma swoją rację,
    Jeszcze sprawa odnośnie wentylatora, bo miałem sprawdzić, zauważyłem dzisiaj cos dziwnego więc moje pytanie :
    Przed naprawami mialem wrażenie że wentylator chłodzi silnik, ale co jakiś czas właczal się tak mocniej, dzisiaj wrocilem z pracy (50km) i tak zauważyłem że nie ma w sumie tego turbo chłodzenia co jakiś czas, moze to tez jakas przyczyna ?

  13. #12
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    47
    Postów
    1,352
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    miałem podobnie w UNO i ..przyłożyć do ust korek zbiorniczka płynu od str wewnętrznej (gorzkie ) i dmuchnąć mocno (ustami dość szczelnie przytknąć) -nie ma prawa przejść ani gram powietrza, zassać i powinno słychać odblokowanie zaworków zwrotnych i poczujesz ,że ssiesz powietrze. W UNO powietrze przepływało w obie strony ,więc układ nie był ciśnieniowym i płyn się "gotował" -rozszerzał i wylewał . Pomogło pierdol...korkiem o beton i się odblokowało . Może w tym problem ,sprawdzenie niesmaczne ,ale tanie .

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2020
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    29
    Postów
    11
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Mam jeszcze do Was pytanie odnośnie tego wentylatora, temperatura podnosi się od 100/110 km/h czy drugi bieg ma znaczenie ? Mowie o tym mechanikowi, ze według mnie brakuje 2 biegu wentylatora który często się uruchamiał, a teraz nic, a on ciągle upiera się ze to spaliny itd, jakie jest wasze zdanie? Poprostu wychodziłem z samochodu po trasie a on wył ;p a teraz tak spokojnie

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    309
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    "Wycie" zalezy od warunkow pracy- jezeli faktycznie plyn sie nagrzal i/lub miales wlaczona klimatyzacje to wlaczy sie drugi bieg wentylatora. Istnieja progi temp plynu chlodniczego przy ktorych wlacza sie 1 i 2 bieg wentylatora.

    Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk

  16. #15
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    32
    Postów
    1,156
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Podstawa to diagnostyka, biegi wentylatora czy są sprawne powinieneś sprawdzić Mes-em bez kombinowania. Co do macherów od włoszczyzny na śląsku, jedź do Cinsoft-a żałować raczej nie będziesz.
    Ostatnio edytowane przez steyr ; 04-08-2020 o 10:21


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo 1.4 12V + LPG temperatura silnika/nierówna praca silnika
    Napisany przez Sajmones na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-01-2017, 09:13
  2. Problem z temperatura silnika i gasniecie auta
    Napisany przez sewi20 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 31-01-2015, 02:34
  3. Temperatura silnika
    Napisany przez adi000 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 10-11-2012, 17:38
  4. Temperatura silnika - dziwny problem.
    Napisany przez N0.Gofer na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 08-03-2012, 20:16
  5. [osprzęt silnika] temperatura silnika ulysse 2.0
    Napisany przez zuladaniel na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 10-04-2011, 20:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl