Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 czerwiec 2015
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2007

    Problem - Błąd P0237 Przeładowanie turbo

    Cześć.

    Jadąc parę dni temu dosyć szybko w przedziałach 180-200 km/h wyskoczył mi błąd P0237 - przeładowanie turbosprężarki. Od razu zacząłem czytać na forum co to może być... Pierwsze co mi się wydało prawdopodobne to zacinające się kierownice turbosprężarki. Turbo wyczyściłem mimo, że moim zdaniem chodziło bez żadnych zacięć. Oczywiście nic to nie pomogło, więc zrobiłem logi ciśnienia doładowania/pożądanego ciśniena doładowania.
    screenBoost.png

    Błąd wywala w momencie jak zmierzone ciśnienie wynosi 2999mBar przy pełnym gazie.
    Dodatkowo zastanawiam się dlaczego zmierzone ciśnienie jest zawsze większe niż pożądane?

    Może jest osoba, która byłaby w stanie coś doradzić?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Zrób loga np. na 4 biegu od 1200 do 4500 obr. rejestrując prędkość obrotowa oraz zmierzone i oczekiwane ciśnienie doładowania.
    Pytanie masz egr dpf?
    Na szybko, jeśli grucha porusza się prawidłowo to problem może leżeć po stronie albo czujnika ciśnienia doładowania albo problemów z podciśnieniem albo czujnik położenia gruszki bo w 1.9 chyba już taki jest.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2016
    Skąd
    Rakszawa
    Postów
    11
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    02.2008
    Hej mam problem ze swoim bravolotem, od pewnego czasu kiepsko reaguje na gaz i przy ok 2200 obr/min jest takie jakby szarpnięcie, raz idzie dobrze a raz jakby coś go przymuliło. EGR mam wywalony razem z klapami w AutoKraku, DPF-a seryjnie nie miałem. Przepływomierz zakupiony w tamtym roku na nowy Bosch-a.

    Link do Logów Fiat - ThePower - Chomikuj.pl nie jestem pewien czy je zrobiłem prawidłowo.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Zawór overboost zbyt pózno reaguje i nie zmniejsza wydatku turbiny,stąd przeładowanie.Moze trzeba go obejrzeć i przewody sterujące podcisnieniem.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2016
    Skąd
    Rakszawa
    Postów
    11
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    02.2008
    Niestety ale ten zaworek u mnie jest nie rozbieralny czyli lipa z czyszczenia;/ Wymiana na nowy rozwiąże problem? Czy szszukać jeszcze winy w turbo i zapieczonych kierownicach? Do tego wszystkiego jest dziwny odglos przy schodzeniu turbiny z obrotów szum, "furczenie"
    Ostatnio edytowane przez Damiano903 ; 08-04-2017 o 02:43

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2016
    Skąd
    Rakszawa
    Postów
    11
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    02.2008
    Pomoże ktoś?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2016
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    8
    Auto
    bravo
    Rocznik
    2009
    Odkopuje temat bo mam identyczny problem w swoim fiatolocie 1.6 multijet 120km. Raz turbo ladnie ciagnie a raz jakby cos je przycinalo. Kolejna sprawa to przeladowanie turbo. Nieraz przeladowywalo nawet jak nie dalo mu sie w pi*de ale czesciej jak krecilo sie go na wyższe obroty. Niebezpieczna sprawa jak sie cos wyprzedza a tu nagle odcina i tryb awaryjny. Poradził sobie ktos wkoncu z tym problemem?

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    384
    Auto
    Tipo 1.4
    Wykonaj przejazd i zapisz wyniki z tego przejazdu. Wtedy można zobaczyć co wskazują czujniki i jak dmucha turbo. Jednak obstawiam coś nie tak z kierownicą od turbo np.
    się zacina.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2016
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    8
    Auto
    bravo
    Rocznik
    2009
    Turbo poszlo do wyjęcia już więc dam znać po calej operacji co i jak

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2016
    Skąd
    Polska
    Postów
    14
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Witam
    Również podpinam się pod temat około turbinowy. W dniu dzisiejszym zmuszony byłem do gwałtownego przyspieszenia podczas, którego auto straciło moc na ~1-2s po czym pojawił się błąd P0238. Dojechałem bezproblemowo do domu błąd odczytałem i skasowałem. Następnie zalogowałem ciśnienie doładowania i ma pytanie odnośnie dużych rozbieżności pomiędzy doładowaniem oczekiwanym(max: 2109) a faktycznym(max: 1543). Proszę o informacje z czego mogą wynikać rozbieżności, błąd P0238 nie pojawił się ponownie(silnik 1.9 120KM). turbo1.jpgwykres.jpg
    Ostatnio edytowane przez MariuszCLX ; 22-06-2017 o 20:53

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    384
    Auto
    Tipo 1.4
    Masz bardzo dużą różnicę. Sprawdź szczelność, ale to byś słyszał szczenię. Obstawiam koniec turbo lub coś nie tak z kierownicą od niego, przy czym od tego bym zaczął.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2016
    Skąd
    Polska
    Postów
    14
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Dzięki za podpowiedź, dzisiaj sprawdzę czy i jak pracuje cięgło zaworu podciśnienia. Zastanawia mnie nadal dlaczego ECU wymaga np.: 2109 skoro już przy 1752 mBar wywaliło błąd przeładowania? Może ktoś orientuje się jakie są fabryczne max wartości doładowań dla tego silnika po przekroczeniu, których odcina turbinę?
    Ostatnio edytowane przez MariuszCLX ; 23-06-2017 o 13:20

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Warto sprawdzić jeszcze sterowanie podcisnieniem.
    Choc wydaje się, że jest to objaw padającego turbo

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 maj 2020
    Skąd
    Szwajcaria
    Wiek
    48
    Postów
    1
    Auto
    Bravo 2
    Rocznik
    2007
    Czyli u mnie to też ta sama sytuacja? Jak auto się zagrzeje to przy przyspieszaniu tao od 3000 i więcej obrotów obroty tak jakby nie spadały odrazu chwilę stają czyli auto po wciśnięciu sprzęgła żeby wbić wyższy bieg auto wyje. Przy zimnym silniku to słabiej słychać także to wynika też z pełnego zagrzania silnika. Mechanik już wsztstko sprawdził i wyeliminował ale nic nie znalazl. Już szukam rozwiązania ok 1 roku. Proszę o pomoc. Dziękuję


 

Podobne tematy

  1. Błąd P0237 jaka może być przyczyna?
    Napisany przez Marcinbts na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 16-08-2024, 16:13
  2. ładowanie problem z aku
    Napisany przez minio21 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 29-01-2014, 15:30
  3. Przeładowanie silnika -JTD
    Napisany przez Zielony na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 08-10-2013, 22:30
  4. Błąd p0236 i przeładowanie turbiny
    Napisany przez gazar89 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-02-2013, 19:28
  5. Bravo - brak mocy i przeładowanie
    Napisany przez fredfm na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 28-08-2010, 19:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467problem-blad-p0237-przeladowanie-turbo-36018

blad p0237 fiat

turbo idzie dobrzeDTC P0237 Fiatp0237 fiatcitroen blad P0237tjet przeladowujep0237 alfa 1591.6 tdi tryb awaryjny p0237 p0237 skoda tdiprzeladowane turbo 1.3 fiat doblop0237 fiat bravoprzeladowanie turbiny multijetprzeladowanie turbiny bravo 2007 jtd

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl