Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
Like Tree1lubi to!

Temat: Odpalanie  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 październik 2017
    Skąd
    UK
    Postów
    8
    Auto
    Fiat bravo
    Rocznik
    2007

    Odpalanie

    Witam
    Mam o to taki problem z moim fiatem bravo 1.9 120 2007 jak w linku to filmiku na yt (filmik nie jest moj) jesli znalazla by sie osoba ktora miala podobna sytuacje, bardzo prosze o pomoc


    https://m.youtube.com/watch?v=ZN6YleBktwQ

    Po podlaczeniu do komputera 0 bledow

    Mechanik na poczatek postanowil wymienic swiece, czujnik polozenia wału i zamontowac zawor jednostronny na przewodzie paliwowym.
    Co o tym myslicie?
    Pacjenta da sie odratowac?


    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,031
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Da się! Na poczatek nie wypada odbierac chleba mechanikowi,ot taka "zawodowa solidarnosc"

  4. #3
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał zitoslaw Zobacz post
    Mechanik na poczatek postanowil wymienic swiece, czujnik polozenia wału i zamontowac zawor jednostronny na przewodzie paliwowym.
    Bez sprawdzania?!?

    Znaczy gramy w znaną grę warsztatową "udasie nieudasie", a płaci klient.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2016
    Skąd
    Sierpc
    Wiek
    50
    Postów
    133
    Auto
    Lancia Delta 1.4 T-Jet 120 KM
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Bez sprawdzania?!?

    Znaczy gramy w znaną grę warsztatową "udasie nieudasie", a płaci klient.
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    Da się! Na poczatek nie wypada odbierac chleba mechanikowi,ot taka "zawodowa solidarnosc"
    Też myślę że nie wypada, niech się uczy za pieniądze klienta, jak nie wie na pewno, to może za którymś razem trafi. Jak mechanicy korzystają z wiedzy na forum to cacy, a jak w drugą stronę to be.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 maj 2015
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    1
    Auto
    Bravo 1.9 MultiJet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał zitoslaw Zobacz post
    Witam
    Mam o to taki problem z moim fiatem bravo 1.9 120 2007 jak w linku to filmiku na yt (filmik nie jest moj) jesli znalazla by sie osoba ktora miala podobna sytuacje, bardzo prosze o pomoc


    https://m.youtube.com/watch?v=ZN6YleBktwQ

    Po podlaczeniu do komputera 0 bledow

    Mechanik na poczatek postanowil wymienic swiece, czujnik polozenia wału i zamontowac zawor jednostronny na przewodzie paliwowym.
    Co o tym myslicie?
    Pacjenta da sie odratowac?


    Pozdrawiam
    Witam w moim przypadku okazał się akumulator . Była przerwa i nie dawał 12 V tylko 9V . Może warto sprawdzić od akumulatora. Ewentualnie go podładować. Pozdrawiam [emoji16]

    Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 październik 2017
    Skąd
    UK
    Postów
    8
    Auto
    Fiat bravo
    Rocznik
    2007
    Akumulator dzis sprawdzony, dziala idealnie

  8. #7
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Jeżeli tak Ci odpalał na zimnym lub np. po przejechaniu 3 km i postoju godzinnym i znowu odpalanie to ja tak miałem praktycznie cały czas. Jeździłem z tym do ASO na gwarancji ale nic nie potrafili na to poradzić i stwierdzili, że TTTM. Lepiej było jak założyłem nowy akumulator lub go mocno podładowałem, ale pomagało to na krótko. Pogodziłem się z tym dziwnym odpalaniem i zacząłem stosować metodę, że po przekręceniu kluczyka czekałem aż zgasną wszystkie kontrolki i przestanę słyszeć pracę pompy paliwa i dopiero w tedy odpalałem samochód. Przy takim odpalaniu problem stał się dla mnie prawie niezauważalny, jeżdżąc Bravo 9 lat.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 październik 2017
    Skąd
    UK
    Postów
    8
    Auto
    Fiat bravo
    Rocznik
    2007
    Czesci mam juz zamowione, niech wymieni mi te swiece, a przy okazji sprawdze Twoj sposob odpalania,
    Dzieki za odp.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    129
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    Sprawdź centralkę świec żarowych. Moja uszkodziła się w taki sposób, że włączała świece po odpaleniu silnika (też tak palił jak Twój) Dodam jeszcze, że kontrolka od świec nie jest adekwatna do działania samych świec. Świece grzeją o wiele dłużej niż sama kontrolka się świeci. Czasem samo nagrzanie, już trochę zużytych świec trwa kila sekund, co może powodować złudne wrażenie, że po zgaśnięciu kontrolek, jest lepiej. Jest lepiej, bo grzejesz świece dłużej..

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,160
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał kartonik Zobacz post
    po przejechaniu 3 km i postoju godzinnym i znowu odpalanie to ja tak miałem praktycznie cały czas. Jeździłem z tym do ASO na gwarancji ale nic nie potrafili na to poradzić i stwierdzili, że TTTM. Lepiej było jak założyłem nowy akumulator lub go mocno podładowałem, ale pomagało to na krótko. Pogodziłem się z tym dziwnym odpalaniem i zacząłem stosować metodę, że po przekręceniu kluczyka czekałem aż zgasną wszystkie kontrolki i przestanę słyszeć pracę pompy paliwa i dopiero w tedy odpalałem samochód. Przy takim odpalaniu problem stał się dla mnie prawie niezauważalny, jeżdżąc Bravo 9 lat.
    Z tego co się dowiedziałem, w Twoim przypadku jest to prawdopodobnie problem mocno wyśrubowanej (zbyt małej) dawki rozruchowej paliwa we wszystkich 8 zaworowych Multijetach. Ponoć winna ekologia. Wystarczy lekko zmodyfikować dawkę startową i problem (ponoć) znika. Informacja pochodzi z forum Alfaholików.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał zitoslaw Zobacz post
    Czesci mam juz zamowione, niech wymieni mi te swiece, a przy okazji sprawdze Twoj sposob odpalania,
    Dzieki za odp.
    Świece nie mają nic do tego. Po pierwsze, świece tylko wspomagają, a nie umożliwiają odpalenie diesla (ekologia/optymalizacja). Przy sprawnym dieslu odpalisz silnik przy minusowych temperaturach bez udziału świec. Po drugie, gdybyś miał walnięte świece, miałbyś komunikat na desce wraz z mrugającą kontrolką świec. Przy obecnych temperaturach i przy takim problemie świece bym odsunął na plan dalszy. Na początek mechanik powinien je pomierzyć multimetrem. Wystarczy to zrobić na wypiętej wtyczce z centralki świec.
    Podejrzewam, że problem może leżeć w ciśnieniu paliwa. Należy zlogować parametry podczas opalania czyli ciśnienie paliwa oczekiwana i rzeczywiste. Często problem generuje zużyty rozrusznik który na skutek zbyt małej prędkości obrotowej zębnika nie wytworzy odpowiedniego ciśnienia na pompie i szynie CR. Diagnostyka, diagnostyka i jeszcze raz diagnostyka.
    Italians Do It Better

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    129
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    Niestety Panie moderatorze Boch, nie mogę się zgodzić, co do kwestii świec. Wbrew pozorom i temu co cały czas piszecie na forum, mają one bardzo ważne zadanie. Nie tylko wspomagają rozruch ale, także dogrzewają komorę spalania. Nie jest prawdą, że auto odpali bez sprawnych świec (pewnie po długim rzeźbieniu, tak się stanie, ale nie będzie to łatwe odpalenie). I na pewno nie jest prawdą, że świece wyłączają się, jak kontrolka od nich gaśnie...W układzie common rail świece potrawią pracować jeszcze dobych kilka minut (nawet kiedy jest gorąco). Im szybciej dogrzana komora, tym lepsze spalanie a im lepsze spalanie, tym czystsze spaliny i to właśnie jest ekologia...

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,160
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Ekologia, która niewiele ma wspólnego z odpalaniem zdrowego diesla. Zdrowy diesel to odpowiednia kompresja oraz wymagane ciśnienie na szynie CR + oczywiście sprawne wtryskiwacze, zapewniające odpowiednio rozpyloną dawkę w cylindrze. Diesel to skomplikowany łańcuszek zależności. Wystarczy jedna, drobna niesprawność i wszystko się sypie.
    Podgrzewanie wtórne świec o którym piszesz to wymysł ekologów. Chodzi o zmniejszenie toksyczności spalin i przy okazji o ochronę filtra DPF. Poza tym, mamy połowę grudnia i temperatury na plusie. Nie szukajmy tutaj problemu po stronie świec.
    Ostatnio edytowane przez boch ; 11-12-2018 o 08:33
    Italians Do It Better

  14. #13
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Z tego co się dowiedziałem, w Twoim przypadku jest to prawdopodobnie problem mocno wyśrubowanej (zbyt małej) dawki rozruchowej paliwa we wszystkich 8 zaworowych Multijetach. Ponoć winna ekologia. Wystarczy lekko zmodyfikować dawkę startową i problem (ponoć) znika. Informacja pochodzi z forum Alfaholików.
    Z tego co się orientuję, to dawkę rozruchową paliwa miałem zmienioną przez Cinosoft przy okazji chip-tuningu, ale nic to nie pomogło.

    PS. Od ponad roku moje Bravo ma nowego właściciela

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,160
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    O dawce rozruchowej słyszałem od 3 tunerów włoszczyzny: Cinsoft oraz maly_777 i @sdero (alfaholicy). Wg nich modyfikacja załatwia temat. Być może u Ciebie temat był grubszy i wynikał z tego o czym pisałem dalej, czyli z jakiejś niesprawności typu: ciśnienie sprężania, ciśnienie paliwa, rozrusznik, wtryskiwacze, kiepskie masy. Do tego potrzebny jest dobry diagnosta... No ale auta już nie posiadasz więc teraz temat będzie ogarniał kolejny posiadacz
    Italians Do It Better

  16. #15
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Teraz to możemy gdybać


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Słabe odpalanie.
    Napisany przez Miro2580 na forum Croma
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 22-11-2017, 10:47
  2. Odpalanie, prędkość
    Napisany przez ciurass na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 06-12-2013, 11:25
  3. Ciężkie odpalanie JTD 105km (-10 C)
    Napisany przez pietras_pb na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 03-03-2012, 22:18
  4. Ciężkie odpalanie Brava 1,2
    Napisany przez tomasz985 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-10-2011, 23:07
  5. Słabe odpalanie
    Napisany przez Dyzio-00 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 25-09-2009, 19:50

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl