Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2011
    Skąd
    małopolska
    Wiek
    45
    Postów
    105
    Auto
    bravo 2008 1,6 120km

    Niebieski dym - multjet 120km 1,6

    Witam
    Ostatnio czarna seria czyli trzepało silnikiem po próbach przelewowych wyszło ze wtryski dobre świece żarowe tez okazało się ze sonda - wymieniono i ustało . Ale teraz na nowo silnik trzęsie powiedziałbym ze pracuje twardo aż drzwiami trzęsie. Na kompie niema żadnych błędów a ilości oczekiwane i zadane pokrywają sie.
    KOPCENIE
    -Jade autostradą zaczynam dodawać gazu (powyżej 1500 obr ) pojawia sie dym z odcieniem błękitu.Ujmuje gazu po chwili znika i potem dalej już nic.
    -dolot na turbinie znowu uwalony odrobina oleju (ale podobno przy tym silniku norma???)
    - cztery zdarzenia przy czym pierwsze zaczął kopcić na moment silnik dostał muła teraz jedzie normalnie
    pytanie ktoś juz mial takie objawy co było powodem ?? ewentualnie spec w Krakowie od diesla



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    pix
    pix jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2015
    Skąd
    Jelenia Góra
    Postów
    97
    Auto
    Bravo 1,6 Multijet
    Rocznik
    2009
    Niebieskie kopcenie - jeśli jesteś pewien - to problem z turbosprężarką. Gdzieś czytałem, że wynika ze spalania oleju.

    Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    283
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Niebieski dym to nie tylko TS, moze byc luz na pierscieniach, uszczelniacze zaworowe...
    Generalnie chodzi o palenie oleju.
    Co tu duzo mowic, TS mozna wstepnie sprawdzic.
    Zdejmujac rure od dolotu i obserwacje komory zimnej strony, sprawdzasz czy jest uwalone konkretnie olejem. Przy okazji mozesz wymacac luzy osiowe oraz promieniowe na wirniku. Osiowych luzow ma nie byc, a promieniowe minimalne moga byc. Jak stwierdzisz ze jest tam niemal sucho i nie ma luzow, wstepnie mozesz stawiac ze to nie TS.
    Reszty chyba nie ma jak sprawdzic w warunkach domowych...
    Tak swoja droga to dlawienie moze byc spowodowane nieszczelnoscia na zaworach, upatrywalbym brak szczelnosci- brak mocy etc. Ale to tak tylko na chlopski rozum, zadna diagnoza.

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2011
    Skąd
    małopolska
    Wiek
    45
    Postów
    105
    Auto
    bravo 2008 1,6 120km
    tez uważam ze olej, sam dolot mokry sam wirnik nie wykrywam luzów

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    599
    Auto
    Fiat bravo 2,0 mjtd, fiat stilo 1,9 jtd 2003
    Rocznik
    2009
    Zawor EGR lub soft w sterowniku sie pie...li

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2011
    Skąd
    małopolska
    Wiek
    45
    Postów
    105
    Auto
    bravo 2008 1,6 120km
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    Zawor EGR lub soft w sterowniku sie pie...li
    na jakich podstawach to stwierdzenie???
    egr wyjmowalem zero zaciec . również nie był zasyfiony --oryginalny zamyka na jałowym i otwiera po dodaniu gazu.


 

Podobne tematy

  1. Niebieski dym
    Napisany przez krzysieka0 na forum Croma
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 03-12-2014, 08:16
  2. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 19-11-2014, 15:44
  3. Niebieski Dym 1.9 JTD (Video)
    Napisany przez BRAVO 150KM na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 06-01-2014, 14:47
  4. niebieski dym ....
    Napisany przez marcin1325 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 26-07-2012, 18:51
  5. 1.4 12V Bravo - niebieski dym
    Napisany przez arturos na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 16-04-2012, 18:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl