Najpierw trzeba usunąć adaptacje map pojeździć na benzynie a następnie strojenie gazu po wczasach wtrysku lub odb czy wystarczy tylko odpowiednie strojenie gazu?
Najpierw trzeba usunąć adaptacje map pojeździć na benzynie a następnie strojenie gazu po wczasach wtrysku lub odb czy wystarczy tylko odpowiednie strojenie gazu?
1. Zakręć butle
2. Wypal gaz z instalacji
3. Wyciągnij bezpiecznik od instalacji gazowej
4. Odłącz akumulator na godzinę, podłącz, zapal samochód, zostaw na wolnych obrotach na 15 min, zgaś. (Nie wiem czy to działa ale ja zrobiłem profilaktycznie, niby ma skasować złe korekty czasów wtrysków...).
5. Jeździj na benzynie aż wszystko wróci do normy i auto będzie palić normalnie, w moim przypadku to było jakieś 500km.
6. Jedź do gazownika, odkręć butle, włóż bezpiecznik i kalibrujcie w czasie jazdy po czasach a nie mapach.
Ogólnie chodzi o to, żeby czasy były identyczne żeby silnik nie wiedział na jakim paliwie pracuje bo jeśli są one różne to sterownik benzyny adaptuje się do sterownika gazu z racji, że na gazie robimy więcej km i zaczynają się problemy z zapalaniem, ponieważ silnik otrzymuje niewłaściwą mieszankę.
Masz tu opis procesu jak skasować i ustalić nowe mapy paliwowe
Procedura skopiowana z innego forum
Zrób tak:
-wyczyścić błędy z ECU
-odłączyć (-) akumulatora na 45 minut
-podłączyć (-) akumulatora
-uruchomić silnik na benzynie, nie dotykając gazu na 15 min.
-wyłączyć silnik i pozostawić na 10 min.
-uruchomić silnik na benzynie i udać się na jazdę z różnymi stylami - jazda stabilna, dynamiczna, małe, duże przyspieszenie.
PS., aby nie czekać 45min. można przyspieszyć reset poprzez zwarcie + i - we wtyku, w celu usunięcia pozostałości napięć. Procedurę przeprowadzamy na odłączonym akumulatorze.
Następnie:
-usunąć usterki instalacji LPG
-usunąć błędy sterownika LPG
-wyregulować nastawy ECU LPG
PS., jeżeli instalacja LPG będzie wnosiła błędy (uszkodzone/zużyte elementy) ewentualnie źle wyregulowana instalacja LPG, wówczas, po pewnym czasie jeżdżenia na LPG, problem złej pracy silnika będzie powracał.
Prawidłowo przeprowadzona powyższa procedura gwarantuje przywrócenie stabilnej pracy oraz KOPA silnika. Osobiście testowana.
Gazownik wystroił mapy idealnie po czasach wtrysku ale nic pomaga więc podejrzewam że muszę najpierw ułożyć mapę Benzyny. Jeżeli chodzi o wyczyszczenie bledu ECU to rozchodzi się o "reset" map czy jeżeli wykrywa jakieś błędy? Bo u mnie czysto jest.Macie pomysły gdzie się znajduje bezpiecznik lpg? Lpg Tech instalacja
Dlatego właśnie jestem umówiony na "reset" map i zamierzam kilkaset km przejechać na benzynie ALe chcę mieć pewność że gaz się nie włączy i nic nie przestawi. Wyłączyłem go na przełącZniku
zakręciłem gaz i wypiąłem wtyczkę przy butli. Zaraz idę odpiąć akumulator a jutro elektryk.. A co do bezpieczników to są dwa i mogę je bez żadnych problemów wyciągnąć?
I jak tam Panowie?Pozbyliście się problemu całkowicie?Jak tak to jak to dokładnie zrobić i w jakiej kolejności?
Tak jak napisałem...
Więc napiszę swoją przygodę.
Mechanik stroił stroił aż wystroił i narazie jest wszystko ok on sam mówił że zależy dużo od samochodu bo może być 5 bravo bez problemów a 6 się trafi że są problemy
W każdym razie zrobiłem tak że usunąłem adaptację map (nie trzeba ale wtedy poprostu dłużej na benzynie trzeba jeździć a tak to problem z odpalaniem znika całkowicie ale nie możemy się przełączyć na gaz i musimy wyłącznie jeździć na benzynie)
Przejechałem ponad 300km na benzynie i dopiero wtedy trzeba idealnie wystroić instalacje
Jeżeli się wystroi gdy problem jest z odpalaniem to nic to nie pomoże.
Miejmy nadzieję że problem już się nie pojawi.. Na ostatnim przeglądzie zmieniłem też rodzaj filtra fazy lotnej Perfect Blue, polecam
Odświeżam temat
Bravo drug raz zaniemogło z odpalaniem. Problemy te same co poprzednio czyli problem z odpalaniem(zimny/ciepły), oraz brak mocy. Winowajcą okazała się znów pompa paliwa, po 2 latach służby. Tym razem kupiłem używkę Boscha (ostatnio nowa Bosch). Auto odżyło. Po oględzinach pompy okazało się iż uszczelki spod pompy kompletnie się rozleciały przez co było mniejsze ciśnienie. Pytanie teraz, czy stare paliwo które służy do odpalania auta powoduje degradacje uszczelek, czy Bosch też zaczyna robić chałę?
Dodatkowo odkryłem iż gaz faktycznie rozjeżdza mapy PB. Długo się z tym borykałem, auto po zakupie spalanie śr. 7,5l/100km po 2 latach od założenia LPG spalanie 10,5L. Nikt nie umiał odpowiedzieć mi na pytanie dlaczego tyle pali? Regulacja gazu, wszystko ok, czujniki, sondy L., map sensory, mapy według kompa ok. Teraz zrobiłem reset adaptacji przez odpiecie aku na 45min, potem 15 min na odpalonym bez ruszania gazu, wyłączyłem na 10min po czym jazda testowa różnymi stylami. Spalanie średnie 8,1L :shock:
Osoby piszące że Bravo pali 10 w mieście, niektorym nawet w trasie tyle wychodzi mają po prostu rozjechane mapy PB. Nic nie wskazuje tego oprócz średniego spalania. Tyle w temacie mam nadzieję, że coś pomogłem bo sam borykałem się z tym dobre 2 lata.
Pewny jesteś, że ta procedura zresetowała mapy benzynowe do ustawień fabrycznych?
Odpięcie klem nie resetuje map wtrysku, to nie Lanos czy inne Tico.
Nie resetowało już w Stilo i dlatego pytam.
Wydaje mi się, że bez MESa (lub innego, sensownego softu) tego nie zrobisz.
Od Punto II (99rok) mapy nie resetują się po odpięciu klem. Na reset są dwa sposoby, programowo np. FiatEcuScan lub jazda na samej benzynie czyli kilka zimnych odpaleń po nocy, jazda 100km powinna wystarczyć, ECU silnika się na nowo wyuczy poprawnych map. LPG wyłączone(bezpiecznik) i zakręcona butla.
Dobrze byłoby, gdybyśmy precyzję wypowiedzi zachowali. Reset przywraca ustawienia fabryczne, więc można to zrobić tylko programowo. Jazda na samej benzynie może przywrócić prawidłową mapę ale nie ją zresetować.
A kwestia - ile należy na samej benzynie pojeździć to zależy jak bardzo mapa jest rozjechana.