Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2016
    Skąd
    Ruda Śląska
    Wiek
    33
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    12.2007

    Napięcie ładowania alternator

    Szanowni Koledzy,

    czy ktoś z was zna wartość ładowania jaką powinien mieć alternator w Bravo? Pewnie zależy to również od wersji silnika oraz wyposażenia.

    Pytam ponieważ w moim Bravo 1.9 150km przy jałowych obrotach słychać z deski rozdzielczej delikatne 'cykanie' w odstępach 3-6sec. Sprawa jest o tyle złożona, że problem występuje nieregularnie. Z moich obserwacji wynika, że jest to związane z niedomaganiem prądowym. Dlaczego? Zjawisko występuje najczęściej gdy samochód trochę odstoi, czyli zwłaszcza rano. Przy wszystkich wyłącznych urządzeniach jak światła, radio, etc cykanie nie występuje. Przy zapalonych światłach oraz włączonym radiu już często pojawia się problem. Włączenie podgrzewanych siedzeń lub kręcenie kierownicą powodują w większości przypadków opisywane zjawisko. Dodanie gazu czyli podwyższenie obrotów powodują ustąpienie problemu. Po przejechaniu jakieś kawałka problem zazwyczaj ustępuje, jednak zdarzyło mi się usłyszeć 'cykanie' na każdym etapie jazdy (chyba tylko na jałowych obrotach)

    Co należy dodać i jest to tak samo istotne
    co powiązane z dźwiękiem "cykania" to minimalne zmiany podświetlenia wnętrza samochodu towarzyszące cykaniu. Tj. każde cyknięcie powoduje delikatne przygaszenie podświetlenia lub mocniejsze zapalenie - na zmianę. Trzeba się przyjrzeć aby to zauważyć. Najlepiej widać do na żarówce z schowka. Nie wiem dokładnie skąd pochodzi dźwięk.

    W moim przypadku alternator pokazał ładowanie na jałowych obrotach przy zapalonych światłach około 13.8-13,9V. Nie wiem jak ugryźć problem i na ile jest poważny. Niewątpliwe jest to strasznie irytujące, zwłaszcza dla osób takich jak jak, które wyłapują każdy dźwięk w samochodzie którego być nie powinno.

    Pozdrawiam
    Michał



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Na 99% masz do wymiany kolo pasowe alternatora.
    Uszkodziło się "sprzęgło" które tam występuje. Na obciążonym alternatorze nie jest w stanie przenieść wymaganego momentu
    Ostatnio edytowane przez moris10 ; 07-04-2016 o 06:11

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2016
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    41
    Postów
    26
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Telepie paskiem? Jak pasek się trzęsie to rzeczywiście sprzęgiełko alternatora, jak pasek chodzi normalnie to szukaj gdzie indziej.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2010
    Skąd
    krk
    Postów
    114
    Auto
    Siena 1,4 / Bravo II 1,9 MJ/ Suzuki GSX 550EF
    Napięcie ładowania alternatora w normie. Zlokalizuj dokładniej źródło "cykania", które słyszysz na biegu jałowym... być może nie jest to koło pasowe a usterka elektryczna... np przekaźnik.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Nie musi "telepać paskiem" żeby było uszkodzone sprzęgło jednokierunkowe na kole pasowym. Sprzęgło nie jest gumowe.
    Co cykania przekaźnika to raczej dźwięk uszkodzonego przekaźnika określiłbym jako buczenie.
    Warte zastanowienia jest to, że cyka zawsze przy dużym obciążeniu elektrycznym (wspomaganie, światła, szyba elektryczna) a każde z tych urządzeń ma oddzielny przekaźnik. Wszystkie by był uszkodzone? Duże obciążenie stanowi, że na wale musi być przeniesiony większy moment.
    Najlepiej to sprawdzić biorąc wężyk (ala stetoskop) jedna końcówka do ucha druga do obudowy alternatora w pobliżu koła pasowego.
    Multimetr elektryczny nie jest w stanie wychwycić wahania napięcia spowodowanym kołem pasowym (uśrednia pomiar) najlepszy do tego był by voltomierz wskazówkowy.
    Podobny temat przerabiałem było to koło pasowe, ale mają już alternator wyciągnięty warto go poddać regeneracji.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2016
    Skąd
    Ruda Śląska
    Wiek
    33
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    12.2007
    Bardzo dziękuje za odpowiedzi. Paskiem w żaden sposób "nie telepie".
    Dźwięk cykania dochodzi raczej (i możliwe, że tylko) z schowka, z jego części nad lampką. Wydaje mi się, że cyka również wyświetlacz od nawiewu.

    Czy istnieje jakiś sposób sprawdzenia koła pasowego z alternatora?

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2010
    Skąd
    krk
    Postów
    114
    Auto
    Siena 1,4 / Bravo II 1,9 MJ/ Suzuki GSX 550EF
    Jeśli masz klimatyzację automatyczną to te "cykania" z okolicy schowka pochodzą najprawdopodobniej od pracujących silniczków/aktywatorów klimatyzacji.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2015
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    36
    Postów
    47
    Auto
    Bravo 2,0 Multijet
    Rocznik
    2010
    Chciałbym odkopać temat i zapytać o napięcie ładowania w waszych samochodach w zależności od sytuacji. Dodatkowo, jaki akumulator tj pojemność i prąd rozruchowy.
    Zakładając że pomiaru dokonujemy "po przejażdżce" tj. pokonaniu kilku-kilkunastu km, napięcie mierzmy na akumulatorze, na biegu jałowym. Uwzględnijcie też wersje silnikową, bo alternator może (nie musi) się różnić.
    Jeśli to możliwe to podzielcie się informacją o:
    1. Napięciu przy wyłączonych odbiornikach
    2. Napięciu przy włączonych odbiornikach: światłach mijania, radio, nawiew
    3. Napięciu przy włączonych odbiornikach: światła mijania, światła drogowe, światła przeciwmgielne przód+tył, grzanie szyby i lusterek, radio, nawiew, klimatyzacja (choć to przy klimatroniku i w obecnych temp ~0 stopni chyba nie ma znaczenia)
    4. Pojemność akumulatora i prąd rozruchu.
    5. Wersji silnikowej

    W moim przypadku, mierząc to zwykłym multimetrem od chińczyka, "za 20 zł":
    1. 14,10 V
    2. 13,95 V
    3. 13,55 V
    4. 60 Ah, 540 A
    5. 2,0 Mjet

    W moim przypadku problem tkwi w "trudnym rozruchu", przykładowo w tamtym tygodniu (pn. - pt.) przejechałem ok 600 km, w sobotę rano (po 12h postoju, w garażu) rozrusznik kręcił z ogromnym trudem. Problem obserwowałem już kilka razy przy czym normalnie od pn. do pt. robię ok 300-350 km (wydaje mi się iż ta wartość wystarcza aby nie rozładowywać akumulatora). Zmierzyłem prąd na postoju i wychodzi 20-40 mA, pomiar na zakresie 10A więc dokładność słaba ale myślę że można przyjąć za wartość pomijanie małą. Przejrzałem też klemy i styki - wyglądają ok tj. nie znalazłem "podejrzanego" miejsca. Akumulator ma 2 lata, Varta niebieska, więc nie tak stary i nie najgorszej jakości.
    Dałem również auto do "machera" niby specjalizującego się w regeneracji alternatorów/rozruszników - posprawdzał to co ja, podładował akumulator prostownikiem i powiedział że aku ma 80% sprawności (więc ok) i nie widzi problemów w ładowaniu, połączeniach, jakichś upływów itp. Wykluczył również rozrusznik.
    Moim zdaniem działanie "machera" z prostownikiem było jak "leczenie sraczki papierem toaletowym", więc nadal podejrzewam alternator, stąd pytanie.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2010
    Skąd
    krk
    Postów
    114
    Auto
    Siena 1,4 / Bravo II 1,9 MJ/ Suzuki GSX 550EF
    1. 14.0V
    2. 13.8V
    3. 13.6V
    4. 64 Ah, 610 A
    5. 1,9 Mjet 8V

    Ogólnie regulatory napięcia alternatorów w większości modelów fiata dają dość niskie napięcie ładowania - gdyby nie dość problematyczne wyjecie alternatora z mojego modelu już dawno wymieniłbym w nim regulator dający napięcie pod obciążeniem w zakresie 14,2-14,4V.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisał Rzadzik27 Zobacz post
    ...więc nadal podejrzewam alternator, stąd pytanie.
    Jaki masz przebieg w aucie? U mnie alternator wytrzymał 224kkm, choć drastycznych, opisywanych dolegliwości prądowych nie miałem. Jednak szczotki i sprzęgiełko było już na tyle zużyte, że słychać było charakterystyczne cykanie alternatora na wolnych obrotach. Był to ostatni sygnał, żeby alternator zregenerować. Dodatkowo jakby za jedną robotą mechanik wymienił również łożysko na kole pasowym sprężarki klimatyzacji. Przy zdjętym pasku można poobracać sobie wszystkimi kołami pasowymi i sprawdzić w jakim są stanie. Wyjęcie alternatora nie jest proste w 2.0MJet, ponieważ trzeba zdemontować prawą półoś, bo wyjmuje się alternator dołem. Ponadto mogę polecić Wam rewelacyjny prostownik procesorowy marki CTEK Ładowarka CTEK MXS 5.0 - SKLEP 24h ! ekspresowa dostawa !, posiada on opcję RECOND, czyli możliwość odsiarczenia akumulatora i znacznego polepszenia jego stanu. Wada tego urządzenia? Jest drogie, lecz bije na głowę wszystkie prostowniki transformatorowe.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2015
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    36
    Postów
    47
    Auto
    Bravo 2,0 Multijet
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał vitos Zobacz post
    Jaki masz przebieg w aucie?
    Aktualnie mam 217 kkm (wiele wskazuje na to że przebieg faktyczny), więc podobnie... A jaki akumulator jest/był u Ciebie?

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Fabryczny był jak wiadomo Magneti Marelli. Wytrzymał on 5 lat. Od dwóch lat używam polskiego akumulatora Jenox Gold 63Ah. Bardzo przyzwoity akumulator w rozsądnej cenie. Mogę polecić.
    Co do alternatora to nie zbagatelizuj sobie jego regeneracji. Im dłużej tak będziesz jeździć, tym gorszy będzie jego stan i co za tym idzie wyższe koszty regeneracji lub w ekstremalnym wypadku nie będzie już czego regenerować. Ponadto wydajność prądowa zużytego alternatora jest niższa.


 

Podobne tematy

  1. Alternator po regeneracji, cały czas niskie napięcie
    Napisany przez tomasz_ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-07-2013, 22:33
  2. [alternator] brak ładowania
    Napisany przez sharp na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post: 19-05-2011, 10:32
  3. [alternator] Niskie napięcie ładowania - czy jest na to rada
    Napisany przez shanzen na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 14-03-2011, 20:34
  4. Napięcie ładowania Brava 1,2 jakie?
    Napisany przez daawe na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 24-01-2011, 16:45
  5. [alternator] Jakie jest prawidłowe napięcie?
    Napisany przez marin81 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-12-2009, 22:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467napiecie-ladowania-alternator-32272

fiat bravo niskie napiecie akumulatora

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl