Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007

    Jak to jest z tą turbosprężarka?

    Krókie pytanie. Jaki rodzaj turbosprezarki montowany jest w bravo 1.9 8v 120 km? Zylem do tej pory w przekonaniu ze jest stala geometria.. i ostatnio zaczalem miec watpliwosci. Ktos ma taka wiedze?

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Okolice Żywca
    Postów
    57
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150
    Rocznik
    2010
    W tym silniku jest turbosprężarka ze zmienną geometrią.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Zaskoczenie. Ktos z uzytkownikow tego silnika(120KM) jest w stanie powiedziec od jakich obrotów silnik 'wstaje'?

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2011
    Skąd
    Ansbach
    Postów
    131
    Auto
    Bravo 1,6Mj sportpack
    Rocznik
    2006
    Garrett gt1749v oczywiście zmienna geometria ;

    mam w stilo ten silnik i ciąg łapie od 1800rpm

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    A masz tez moze tzw karetke pod maska? Ja mam odkad kupilem auto. W sumie wydaje mi sie ze auto jezdzi caly czas tak samo-dobrze, przy czym nie mam porownania z autem bez tych dzwiekow. Wiem ze odglosy turbosprezarki to dlugi temat ale moze jest cos w tych silnikach co powoduje ten ciekawy dzwiek i moze nie jest to wina TS a np ukladu wydechowego? Pozdro

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  7. #6
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,497
    Auto
    Panda1,3 jtd, ,500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    2007,2013,2020
    Inzynierowie łamali sobie glowy jak zmniejszyc "turbodziure" i takiego patenta zastosowali.U jednych dziala dobrze,drugim sie zacina lub zapieka...grunt ,ze daje kopa silniczkowi

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    Inzynierowie łamali sobie glowy jak zmniejszyc "turbodziure" i takiego patenta zastosowali.U jednych dziala dobrze,drugim sie zacina lub zapieka...grunt ,ze daje kopa silniczkowi
    No dobrze, ale co z tymi odglosami karetki?

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  9. #8
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,497
    Auto
    Panda1,3 jtd, ,500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    2007,2013,2020
    W stilo tez mam ten efekt "wycia" szczególnie jak zimny,przebieg 242kkm,w bravce 202kkm, nie slysze tego .Oleju ,zadna nie bierze,to nie ruszam ,Ciag auta mają.Mozna się pokusic ,wyciągnąc turbine, wyczyscic zmienną geometrię, sprawdzic dolot.Efekt ten wystepuje na zimnym silniku,pozniej juz nic nie slysze,wiec tematu nie drązę.Podjedz do szpeców od regeneracji turbin, posluchasz ich opinii....

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Na zimnym faktycznie najbardzej slychac ale nie wiem w sumie czy dlatego ze w takiej sytuacji jade powoli i krecąc do 1800-2000 max. Jak sie zagrzeje to. Tez slychac moze ciut cichsze odglosy. Dodam jeszcze ze zrobilem sobie logi no i przy 3000 rpm sprezarka naladowala mi wg alfa obd 2.41bar(1.41) czy takie przeladowanie jest norma? wg elearn cisnienie doladowania to 2.3 ale o tym pewnie wiekszosc wie. Btw. Jacys dobrzy turbiarze okolicach Krakowa, Wadowic?

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2011
    Skąd
    Ansbach
    Postów
    131
    Auto
    Bravo 1,6Mj sportpack
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał toofoxy Zobacz post
    A masz tez moze tzw karetke pod maska? Ja mam odkad kupilem auto. W sumie wydaje mi sie ze auto jezdzi caly czas tak samo-dobrze, przy czym nie mam porownania z autem bez tych dzwiekow. Wiem ze odglosy turbosprezarki to dlugi temat ale moze jest cos w tych silnikach co powoduje ten ciekawy dzwiek i moze nie jest to wina TS a np ukladu wydechowego? Pozdro

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
    jaki olej stosujesz i co ile zmieniasz ?

    u mnie ten odgłos jest tylko chwilę przy zimnym silniku , ale na zimnym staram sie delikatnie przyspieszać , na ciepłym nie ma tego , tylko lekki świst jak się butuje

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał Godfrey Zobacz post
    jaki olej stosujesz i co ile zmieniasz ?

    u mnie ten odgłos jest tylko chwilę przy zimnym silniku , ale na zimnym staram sie delikatnie przyspieszać , na ciepłym nie ma tego , tylko lekki świst jak się butuje
    Na pczatku stosowalem 5w30 bo taki niby byl wczesniej. Ale doczytalem w elearn ze ma byc 5w40 wiec zaoszczedzielm i taki kupilem. leje selenie wr 5w40 wymiana co 15kkm ma to cos do rzeczy?

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Planuje sciagnac TS coby przyjzec sie luzom i wirnikom. Moze gdzies w grudniu przy dluzszym wolnym. Pytanie do znawcow tematu. Da rade zdemontowac od gory, od dolu? Dalej ewentualne czyszczenie VGT, w warunkach domowych ma to sens czy trzeba oddac na ultrdzwieki?

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2011
    Skąd
    Ansbach
    Postów
    131
    Auto
    Bravo 1,6Mj sportpack
    Rocznik
    2006
    co prawda w poprzednim stilo , ale demontowałem od dołu , bo wygodniej , i tak musisz z dołu odkręcić turbo od wydechu , rozpiąć przewody olejowe od bloku silnika , a turbinę najlepiej rwać razem z kolektorem , czyszczenie w domu jak masz czas i cierpliwość , poznacz sobie położenie muszli względem korasa przed rozkręcaniem muszli , w sumie mi się podobała ta papranina z tym na stole , piwko i na spokojnie


    olej i interwał jest ok , tak tylko pytałem czy nie stosujesz zasady long life

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Pytanie jeszcze odnosnie demontazu i montazu turbo sprezarki. Konieczne jest zalozenie nowych uszczelek? Miedzy kolektorem a blokiem jest stosunkowo nowa bo ma jakies 5 miesiecy, ta bym sobie darowal a co z reszta? Jest chyba jeszcze od strony chlodnicy egr, wydechu?

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    519
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Uszczelki to lepiej dać nowe. Starej nie założysz idealnie jak była i może delikatnie puszczać. Koszt nie jest jakiś wygórowany

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Turbosprężarka ihi vl 39 do 1.4 t-jet 120 + katalizator
    Napisany przez Ozz na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-04-2018, 15:13
  2. Turbosprężarka regeneracja czy używana ??
    Napisany przez kwiecien91 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 15-03-2016, 09:36
  3. Turbosprężarka i kolektor wydechowy
    Napisany przez piter na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-05-2015, 18:49
  4. Turbosprężarka
    Napisany przez sylwek1224 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-12-2014, 21:42
  5. [osprzęt silnika] Turbosprężarka NOWA do 1.3 JTD
    Napisany przez djmatti91 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 21-11-2011, 14:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https://www.iparts.pl