Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17

Temat: Hamulec "pompuje"  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    12 listopad 2018
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    24
    Postów
    125
    Auto
    Fiat Bravo II 1.4 90 km
    Rocznik
    2010

    Hamulec "pompuje"

    Witam, mam taki problem przed sekunda wymienialem kolo po zakreceniu nowego hamulec nagle zaczal tak dziwnie pompowac i to caly czas przejchalem sie to podczas jazdy czegos takiego nie ma tylko jak sie stoi w miejscu , nic nie robilem nic przy hamulcach , bardzo dziwna sytuacja wczesniej nigdy czegos takiego nie mialem.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    129
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    Kolego Kuba, czy możesz napisać bardziej składnie i dodać przecinki oraz polskie znaki, bo chyba nikt nie zrozumiał, co napisałeś...

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    12 listopad 2018
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    24
    Postów
    125
    Auto
    Fiat Bravo II 1.4 90 km
    Rocznik
    2010
    Ogólnie chodzi o to że po okreceniu i zakręceniu koła hamulec coś dziwnie się zachowuje , gdy zapale samochód mogę go naciskać i za każdym razem pompuje tak jak by i tak w nieskończoność ile razy nie użyje go,. podczas jazdy jest trochę lepiej ,ale jak już staje to znowu tak jest , na zgaszonym hamulec po paru naciśnięciach twardnieje

  5. #4
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,902
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Nie ma w tym nic dziwnego, że na zgaszonym silniku twardzieje. Nie ma podciśnienia, które dostarczane jest do serwa w czasie pracy silnika.

    Czy hamulce działają Ci normalnie w czasie jazdy?

    Czy przy gwałtownym hamowaniu włącza Ci się ABS?

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    12 listopad 2018
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    24
    Postów
    125
    Auto
    Fiat Bravo II 1.4 90 km
    Rocznik
    2010
    Tak działają normalnie , powiedz mi jak się włącza ABS to pokazuje się na desce rozdzielczej ? Bo u mnie nic takiego nie widać

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,342
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał kuba9869 Zobacz post
    Tak działają normalnie , powiedz mi jak się włącza ABS to pokazuje się na desce rozdzielczej ? Bo u mnie nic takiego nie widać
    Instrukcja obsługi auta się kłania

    Ps. Ciesz się, że nie widać, to z podpowiedzi.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    12 listopad 2018
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    24
    Postów
    125
    Auto
    Fiat Bravo II 1.4 90 km
    Rocznik
    2010
    Co mógłbym zrobić z tym pompowaniem ?

  9. #8
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,342
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał kuba9869 Zobacz post
    Co mógłbym zrobić z tym pompowaniem ?
    Sprzedać auto i nie kupować żadnego innego, bo wszystkie są tak zepsute No może prawie wszystkie, 126P nie ma tej wady

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    12 listopad 2018
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    24
    Postów
    125
    Auto
    Fiat Bravo II 1.4 90 km
    Rocznik
    2010
    Ale chyba nie powinno pompować cały czas jak silnik jest włączony nie ?

  11. #10
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,342
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał kuba9869 Zobacz post
    Ale chyba nie powinno pompować cały czas jak silnik jest włączony nie ?
    O jaki efekt pompowania konkretnie chodzi? Masz coś takiego, że przy włączonym silniku na postoju po kilku naciśnięciach hamulca pedał twardnieje jakby wspomagania nie było? Jeżeli jest coś takiego, to nie jest prawidłowe działanie. Jeżeli przy wyłączonym silniku, to po 3-4 naciśnięciach będzie twardy.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    12 listopad 2018
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    24
    Postów
    125
    Auto
    Fiat Bravo II 1.4 90 km
    Rocznik
    2010
    Mam tak , że na włączonym mogę pompować cały czas i jest dźwięk jak byś pompowal materac na przykład, nacisne 100 razy zapompuje 100 razy , na zgaszonym kilka razy 3-4 i twardnieje

  13. #12
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,342
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał kuba9869 Zobacz post
    Mam tak , że na włączonym mogę pompować cały czas i jest dźwięk jak byś pompowal materac na przykład, nacisne 100 razy zapompuje 100 razy , na zgaszonym kilka razy 3-4 i twardnieje
    Tak ma być.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    12 listopad 2018
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    24
    Postów
    125
    Auto
    Fiat Bravo II 1.4 90 km
    Rocznik
    2010
    a dlaczego wczesniej tak nie bylo ? a hamulec dzialal rownie dobrze tylko pompowal czasem jak dojechalem gdzies i zgasilem silnik

  15. #14
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,342
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał kuba9869 Zobacz post
    a dlaczego wczesniej tak nie bylo ? a hamulec dzialal rownie dobrze tylko pompowal czasem jak dojechalem gdzies i zgasilem silnik
    Nie ma takiej możliwości, że tak nie było. Nie słyszałeś tego i tyle, a hałas pompowania był zawsze. Tyle, że najlepiej go słychać, gdy szybko pedał się wciska. Czujesz się uspokojony?

  16. #15
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,902
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    To już nie pierwszy raz jest taki temat na tym forum.

    Ja rozumiem, że ktoś nie wie jak działają wszystkie systemy w jego aucie, no ale Bravo z 2010 to nie Maluch, który nie miał żadnych wspomagaczy.
    W Maluchu cały układ hamulcowy był zupełnie odseparowany od reszty, no może poza pływakiem umieszczonym w korku, który miał spowodować, że zaświecała się kontrolka, kiedy poziom płynu hamulcowego spadał. Maluch hamował z taką siłą z jaką nacisnąłeś na hamulec, bez względu na to, czy silnik był włączony, czy też nie.

    Już nawet Seicento z 2003, którym jeździłem, co prawda nie miało ABS'u, ale podciśnieniowy układ wspomagania już tak.
    Na włączonym silniku autko hamowało mocno, bez jakiegoś większego wysiłku. Po zgaszeniu 2-3 razy było lekko, a potem trzeba było już włożyć więcej siły, żeby się zatrzymać.

    Warto poczytać po co ktoś to wymyślił i dlaczego działa w ten sposób.

    kuba9869 Jakim autem jeździłeś wcześniej?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat 500 - wymiana radia na UConnect 5" - 2 problemy "po"
    Napisany przez Pachuligan na forum 500
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-12-2019, 14:27
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-10-2017, 20:27
  3. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 18-04-2017, 19:46
  4. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 02-02-2015, 18:18
  5. komunikaty "low oil press" oraz "alternator fail"
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-11-2011, 15:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl